Страница 1 от 1

[infrastructure.bg]Тестов влак Крумово - Първомай

Публикувано на: Чет Дек 22, 2011 6:06 pm
от vkakachev
http://infrastructure.bg/show.php?storyid=1732286

Тестов влак измина разстоянието Крумово - Първомай със 160 км/час

До една-две години железопътният транспорт ще бъде предпочитан. Това коментира в Първомай министър-председателят Бойко Борисов, след като присъства на пробни тестове по скоростната отсечка Крумово - Първомай.

Заедно с министрите Ивайло Московски, Лиляна Павлова и Томислав Дончев, премиерът се качи на тестов влак, за да изпробват движението при скорости от 160 км/ч.
След като слязоха на гара Първомай, премиерът даде много висока оценка на изцяло модернизираната жп линия, която свързва Пловдив и Свиленград.

Борисов посочи, че времето за движение между гарите Крумово и Първомай е било 14 минути и е достигната скорост от почти 170 км/ч.
Той коментира, че България се вписва в европейската стратегия, според която след 2020 г. ще се инвестира в жп линии и ще се пренасочват средства вместо от магистрали към по-ефикасен транспорт.

За изпитанията у нас е доставен специален тестови влак от Румъния, машината развива до 180 км/ч и целта на пробното пътуване е да бъде потвърдена изправността на новата линия Пловдив – Свиленград – турска граница.
Вчера влакът извърши три теста по трасето без нито един проблем, ден след получаването на Акт 15 за тази отсечка. Разстоянието от 37 км между двете гари се изминава с оптимална скорост за 15 минути, уточняват от пресцентъра на Национална компания "Железопътна инфраструктура".

След 2013 г. България може да кандидатства за 300 млн. евро финансиране от Европейския съюз, което възлиза на над 100 нови влака, които да се движат по модернизираните отсечки, каза министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той допълни, че през 2014 година цялата линия от Пловдив до турска/ гръцка граница ще бъде обновена и разстоянието ще се взима за около 1 час и 15 минути.

Министърът връчи на началник-гарата на Първомай Акт 15 за експлоатация на двете отсечки по проекта за реконструкция на линията Пловдив - Свиленград: Пловдив - Първомай и Първомай - Димитровград.

Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници" е най-големият инфраструктурен проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Наричан е преходен с мостово финансиране – от програма ИСПА към Оперативна програма "Транспорт". Проектът предвижда реконструкция на една от най-старите жп линии в България, като скоростта ще бъде завишена на 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове.
Контактната мрежа и сигнализацията ще позволяват линията да се използва и от влакове с накланящи се кошове, които могат да се движат с до 200 км/ч.

Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово - Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай – Димитровград), която се строи от италианската "Асталди".
Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по оперативна програма "Транспорт", тръжната процедура е приключила, няма обжалвания по нея и предстои сключването на договори по нея.

Очаква се до лятото на 2012 да бъде завършена и отсечката Свиленград - турска граница, допълват от пресцентъра на транспортното министерство.

Публикувано на: Чет Дек 22, 2011 6:52 pm
от Mario Evstatiev
Вагон лаборатория за спирачни изпитания на НИИТ + БЖК 87 020-4, това е бил влакът. За подробностите и причините, поради които не е бил с БДЖ машина, четете в бр. 3 на "ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ВЕСТНИК".

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 12:11 am
от vesko7
Интересно защо ли с 87 000 на БЖК а и защо не с 86 000 на Булмаркет, DB Schenker или с 1116 000 на OBB Cargo :) . A 30 000 и 31 000 на БДЖ кога ли ще тръгнат с 160 км/ч ?!

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 12:33 am
от vkakachev
Нашите Дезиро могат ли да вдигнат повече от 140 км/ч.
87000 вдига около 180, а Булмаркета 200.

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 2:33 am
от bdz46
Защо да търкалят 1116 от м*йната си, след като гръцките ES са по-наблизо?
Нашите Дезиро могат ли да вдигнат повече от 140 км/ч.
И 200 могат да вдигнат, но максималната скорост в редовна експлоатация си е 140 (на този етап) и е софтуерно ограничена на толкова.
Всичко може да "вдигне" много повече от максималната си скорост.

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 9:42 am
от driver
v mah 175км за 86-00

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 12:34 pm
от Naskoni
Значи ЕМВ 30/31 могат да се използват със 160 км/ч по новото трасе, нужно е да се пипне софтуера, ама дали ще го направят?

Новини и статиии | News and Articles

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 1:12 pm
от choveka_vlak
Кой знае, ако преди това не си ги приберат Германците!,... :lol:

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 1:44 pm
от denbul
Дано немците не "барнат" софтуера че лошо,иначе по книжка разписание скоростта във въпросното трасе е 120 км/ч.

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 2:36 pm
от bdz46
Naskoni написа:Значи ЕМВ 30/31 могат да се използват със 160 км/ч по новото трасе, нужно е да се пипне софтуера, ама дали ще го направят?
Предполагам ограничението е по обороти на ТД, както е и при локомотивите.
Т. е. за 160 трябват нови редуктори.