Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград
http://infrastructure.bg/show.php?storyid=1732286

Тестов влак измина разстоянието Крумово - Първомай със 160 км/час

До една-две години железопътният транспорт ще бъде предпочитан. Това коментира в Първомай министър-председателят Бойко Борисов, след като присъства на пробни тестове по скоростната отсечка Крумово - Първомай.

Заедно с министрите Ивайло Московски, Лиляна Павлова и Томислав Дончев, премиерът се качи на тестов влак, за да изпробват движението при скорости от 160 км/ч.
След като слязоха на гара Първомай, премиерът даде много висока оценка на изцяло модернизираната жп линия, която свързва Пловдив и Свиленград.

Борисов посочи, че времето за движение между гарите Крумово и Първомай е било 14 минути и е достигната скорост от почти 170 км/ч.
Той коментира, че България се вписва в европейската стратегия, според която след 2020 г. ще се инвестира в жп линии и ще се пренасочват средства вместо от магистрали към по-ефикасен транспорт.

За изпитанията у нас е доставен специален тестови влак от Румъния, машината развива до 180 км/ч и целта на пробното пътуване е да бъде потвърдена изправността на новата линия Пловдив – Свиленград – турска граница.
Вчера влакът извърши три теста по трасето без нито един проблем, ден след получаването на Акт 15 за тази отсечка. Разстоянието от 37 км между двете гари се изминава с оптимална скорост за 15 минути, уточняват от пресцентъра на Национална компания "Железопътна инфраструктура".

След 2013 г. България може да кандидатства за 300 млн. евро финансиране от Европейския съюз, което възлиза на над 100 нови влака, които да се движат по модернизираните отсечки, каза министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той допълни, че през 2014 година цялата линия от Пловдив до турска/ гръцка граница ще бъде обновена и разстоянието ще се взима за около 1 час и 15 минути.

Министърът връчи на началник-гарата на Първомай Акт 15 за експлоатация на двете отсечки по проекта за реконструкция на линията Пловдив - Свиленград: Пловдив - Първомай и Първомай - Димитровград.

Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници" е най-големият инфраструктурен проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Наричан е преходен с мостово финансиране – от програма ИСПА към Оперативна програма "Транспорт". Проектът предвижда реконструкция на една от най-старите жп линии в България, като скоростта ще бъде завишена на 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове.
Контактната мрежа и сигнализацията ще позволяват линията да се използва и от влакове с накланящи се кошове, които могат да се движат с до 200 км/ч.

Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово - Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай – Димитровград), която се строи от италианската "Асталди".
Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по оперативна програма "Транспорт", тръжната процедура е приключила, няма обжалвания по нея и предстои сключването на договори по нея.

Очаква се до лятото на 2012 да бъде завършена и отсечката Свиленград - турска граница, допълват от пресцентъра на транспортното министерство.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Вагон лаборатория за спирачни изпитания на НИИТ + БЖК 87 020-4, това е бил влакът. За подробностите и причините, поради които не е бил с БДЖ машина, четете в бр. 3 на "ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ВЕСТНИК".
64.19
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Интересно защо ли с 87 000 на БЖК а и защо не с 86 000 на Булмаркет, DB Schenker или с 1116 000 на OBB Cargo :) . A 30 000 и 31 000 на БДЖ кога ли ще тръгнат с 160 км/ч ?!
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Нашите Дезиро могат ли да вдигнат повече от 140 км/ч.
87000 вдига около 180, а Булмаркета 200.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Защо да търкалят 1116 от м*йната си, след като гръцките ES са по-наблизо?
Нашите Дезиро могат ли да вдигнат повече от 140 км/ч.
И 200 могат да вдигнат, но максималната скорост в редовна експлоатация си е 140 (на този етап) и е софтуерно ограничена на толкова.
Всичко може да "вдигне" много повече от максималната си скорост.
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Мнение от driver »

v mah 175км за 86-00
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

Значи ЕМВ 30/31 могат да се използват със 160 км/ч по новото трасе, нужно е да се пипне софтуера, ама дали ще го направят?
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Кой знае, ако преди това не си ги приберат Германците!,... :lol:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

Дано немците не "барнат" софтуера че лошо,иначе по книжка разписание скоростта във въпросното трасе е 120 км/ч.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Naskoni написа:Значи ЕМВ 30/31 могат да се използват със 160 км/ч по новото трасе, нужно е да се пипне софтуера, ама дали ще го направят?
Предполагам ограничението е по обороти на ТД, както е и при локомотивите.
Т. е. за 160 трябват нови редуктори.
Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”

Информация