Публикувано на: Съб Ное 26, 2011 4:41 pm
СТАЧКАТА НА ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ ПЪЛНИ АВТОБУСНИТЕ КАСИЧКИ!
Реших да се опитам да пътувам с влак в стачен ден. Естествено знаех, че това надали ще е възможно и бях приготвил няколко левчета, които да заделя за автобус до града, към който се бях насочил. Очаквах обаче, че поне стачкуващи ще има, за да показват, че стачката не е само повод да се мързелува по работните места. Е явно съм сбъркал преценката си - дори едно забито знаме на някой от синдикатите нямаше на родната ни Централна гара. Явно каузата вече е изгубена и яростния протест срещу реформите се превърна в законна осемчасова дрямка.
Стачната обстановка на Централна гара София към 14 часа беше спокойна. Стачкуващи, излезли по пероните и гаровите околия нямаше, по коловозите се мяркаха само 3 мотриси "Сименс" и една композиция, съставена от 2 пътнически вагона и електровоз. Гарата беше обезлюдяла, а касиерките от единствените три работещи каси вдигаха рамене относно това ще има ли и кога влакове. Пътниците масово отиваха към автогарата, където места за автобусите се намираха само ако си роден с късмет или имаш вълшебна лампа с дух, изпълняващ желания в нея. Автобусът за Монтана и Лом замина 100% пълен, неколцина окъснели пътници останаха за следващия. Същата гледка беше наблюдавана и по други основни направления - Стара Загора, Русе и Плевен. За съжаление, колкото и да е тежко да се отбележи, наблюденията ми сочат, че стачката на железничарите доведе до бум на пътници в автобусите и оттам до "яка жътва" за автобусните оператори. Съгласен съм, че има нужда от стачка, но тази специално е недоизмислена и определено генерира само негативи за железниците. Срам ме е да кажа, че съм железничар пред десетките ядосани пътници, обикалящи с дисаги секторите на автогарата и молещи се за места сякаш молят милостиня. Време е и ръководството на БДЖ да се осъзнае, че с "твърдата" си позиция, която повече прилича на симулиране на мъжество, не само ще изгони пътниците от железопътния транспорт, но ще доведе дружеството до сигурен и неизбежен фалит. И тогава няма да са му виновни синдикати и стачкуващи, ще си е виновно самото то. Защо ли?! Защото на всички тези служители, които бяха подведени от синдикатите да излязат на протест, трябваше със спокоен и ясен тон да се обясни същността на реформите и целта им, както и да се изнесат ясни данни колко човека, от кои дейности и длъжности ще се съкратят, както и да бъде потърсена независима информация относно населеността на нарочените за спиране 138 пътнически влака.
Реших да се опитам да пътувам с влак в стачен ден. Естествено знаех, че това надали ще е възможно и бях приготвил няколко левчета, които да заделя за автобус до града, към който се бях насочил. Очаквах обаче, че поне стачкуващи ще има, за да показват, че стачката не е само повод да се мързелува по работните места. Е явно съм сбъркал преценката си - дори едно забито знаме на някой от синдикатите нямаше на родната ни Централна гара. Явно каузата вече е изгубена и яростния протест срещу реформите се превърна в законна осемчасова дрямка.
Стачната обстановка на Централна гара София към 14 часа беше спокойна. Стачкуващи, излезли по пероните и гаровите околия нямаше, по коловозите се мяркаха само 3 мотриси "Сименс" и една композиция, съставена от 2 пътнически вагона и електровоз. Гарата беше обезлюдяла, а касиерките от единствените три работещи каси вдигаха рамене относно това ще има ли и кога влакове. Пътниците масово отиваха към автогарата, където места за автобусите се намираха само ако си роден с късмет или имаш вълшебна лампа с дух, изпълняващ желания в нея. Автобусът за Монтана и Лом замина 100% пълен, неколцина окъснели пътници останаха за следващия. Същата гледка беше наблюдавана и по други основни направления - Стара Загора, Русе и Плевен. За съжаление, колкото и да е тежко да се отбележи, наблюденията ми сочат, че стачката на железничарите доведе до бум на пътници в автобусите и оттам до "яка жътва" за автобусните оператори. Съгласен съм, че има нужда от стачка, но тази специално е недоизмислена и определено генерира само негативи за железниците. Срам ме е да кажа, че съм железничар пред десетките ядосани пътници, обикалящи с дисаги секторите на автогарата и молещи се за места сякаш молят милостиня. Време е и ръководството на БДЖ да се осъзнае, че с "твърдата" си позиция, която повече прилича на симулиране на мъжество, не само ще изгони пътниците от железопътния транспорт, но ще доведе дружеството до сигурен и неизбежен фалит. И тогава няма да са му виновни синдикати и стачкуващи, ще си е виновно самото то. Защо ли?! Защото на всички тези служители, които бяха подведени от синдикатите да излязат на протест, трябваше със спокоен и ясен тон да се обясни същността на реформите и целта им, както и да се изнесат ясни данни колко човека, от кои дейности и длъжности ще се съкратят, както и да бъде потърсена независима информация относно населеността на нарочените за спиране 138 пътнически влака.