Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

СТАЧКАТА НА ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ ПЪЛНИ АВТОБУСНИТЕ КАСИЧКИ!

Реших да се опитам да пътувам с влак в стачен ден. Естествено знаех, че това надали ще е възможно и бях приготвил няколко левчета, които да заделя за автобус до града, към който се бях насочил. Очаквах обаче, че поне стачкуващи ще има, за да показват, че стачката не е само повод да се мързелува по работните места. Е явно съм сбъркал преценката си - дори едно забито знаме на някой от синдикатите нямаше на родната ни Централна гара. Явно каузата вече е изгубена и яростния протест срещу реформите се превърна в законна осемчасова дрямка.

Стачната обстановка на Централна гара София към 14 часа беше спокойна. Стачкуващи, излезли по пероните и гаровите околия нямаше, по коловозите се мяркаха само 3 мотриси "Сименс" и една композиция, съставена от 2 пътнически вагона и електровоз. Гарата беше обезлюдяла, а касиерките от единствените три работещи каси вдигаха рамене относно това ще има ли и кога влакове. Пътниците масово отиваха към автогарата, където места за автобусите се намираха само ако си роден с късмет или имаш вълшебна лампа с дух, изпълняващ желания в нея. Автобусът за Монтана и Лом замина 100% пълен, неколцина окъснели пътници останаха за следващия. Същата гледка беше наблюдавана и по други основни направления - Стара Загора, Русе и Плевен. За съжаление, колкото и да е тежко да се отбележи, наблюденията ми сочат, че стачката на железничарите доведе до бум на пътници в автобусите и оттам до "яка жътва" за автобусните оператори. Съгласен съм, че има нужда от стачка, но тази специално е недоизмислена и определено генерира само негативи за железниците. Срам ме е да кажа, че съм железничар пред десетките ядосани пътници, обикалящи с дисаги секторите на автогарата и молещи се за места сякаш молят милостиня. Време е и ръководството на БДЖ да се осъзнае, че с "твърдата" си позиция, която повече прилича на симулиране на мъжество, не само ще изгони пътниците от железопътния транспорт, но ще доведе дружеството до сигурен и неизбежен фалит. И тогава няма да са му виновни синдикати и стачкуващи, ще си е виновно самото то. Защо ли?! Защото на всички тези служители, които бяха подведени от синдикатите да излязат на протест, трябваше със спокоен и ясен тон да се обясни същността на реформите и целта им, както и да се изнесат ясни данни колко човека, от кои дейности и длъжности ще се съкратят, както и да бъде потърсена независима информация относно населеността на нарочените за спиране 138 пътнически влака.
64.19
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

В белите държави блокирват движението за 24 часа,тук нашите синдикалисти в кавички си играят на стачки...Тоя филм сме го гледали,тая стачка след години никой няма да я помни както се забрави и бързо стачката през 98-ма,потърпевши останахаме само участвалите в нея...Аз апелирам синдикалистите да излязат и кажат колко е точната бройка на длъжностите в компанията,а не да лъжат и едните и другите...Иначе много смешно ми стана онзи ден на централна гара как един работник се оплакваше от условията си на работа...е кой има вина за това-синдикатите които са повече от 15 години в тая система или сегашните управници,които са от месеци?Не защитавам нито едните нито другите,но вече не вярваме в никой,особено в така наречените синдикати...Съжалявам...
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Какви синдикати... След три години работа, един път най-после видях синдикалния деец на поделението в което работа! За три години никой не дойде да ме попита за условията на труд в които работя! За три години един път усетих присъствието на синдиката - когато трябваше да си събере членския внос на ръка а не по ведомост и това е...

Да, бих подкрепил стачка която, е добре мотивирана и която не е в ущърб на работниците и на пътниците - да има ясни социални послания и рационална организация. Но тук не виждам нищо от това...
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

amon написа:...Да, бих подкрепил стачка която, е добре мотивирана и която не е в ущърб на работниците и на пътниците - да има ясни социални послания и рационална организация. Но тук не виждам нищо от това...

Колега аз не знам за какво се стачкува....Вече четири дни !!!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Като скастрят 140-е влака, приходите секнат щото пътниците избягат на рейсовете и спрат да дават заплати поради още по-голямата дупка в бюджета ще си проличи за какво се стачкува сега...
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Фактически БДЖ е във фалит. Стачката ще довърши започнатото от ликвидаторите, застанали на чело на компанията и много скоро 13 000 железничари ще останат "на улицата". Липсата на желание за какъвто и да било диалог от страна на БДЖ е ясно показателна, че компанията се води към унищожаване и, че никой не иска да се решат проблемите в нея чрез преговори и предложения. Много вероятно е, железничарите да не получат трудовите си възнаграждения за м. Ноември и за празниците да останат и без пари.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес от 16 часа в Радио "Реакция" ще участвам относно проблемите в БДЖ, очаква се да има връзка с Г-н Йордан Недев - Изпълнителен директор на ХОЛДИНГ БДЖ и с Г-н Петър Бунев - Председател на синдиката на железничарите в България.

Радиото може да слушате и онлайн.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Оставането на 13000 души на улицата е спекулация.
На всеки е ясно, че без никакви влакове, държавата ще пропадне до няколко дни, начело с правителството.
Дори да се стигне до фалит, на другия ден ще има ново БДЖ с почти същия песонал.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тошко, най-добре е да не се стига до фалит на БДЖ, а страните по спора да седнат на масата за преговори и да стигнат до единодушно съгласие. Днес в "Тази сутрин" Министър-председателят Г-н Бойко Борисов обясни, че е трябвало да се стачкува, когато предишните ръководства на БДЖ са купували влакове с ясното съзнание, че не могат да ги изплащат и, че ще се стигне до тук. Трябвало е да се стачкува, когато същите тези ръководства са прахосвали средства за какво ли не. НО къде са били синдикатите тогава? Няма как да не се съглася с твърденията на Г-н Борисов, че БДЖ се нуждае от реформа и, че тази реформа е единствения начин, компанията да бъде изправена на крака. А протестите няма да доведат нищо добро след себе си.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Борисов днес говори едно, утре ще каже, че е ходил на луната и ще си вярва. Човека е болен.
Борисов е тук от 2 години, какво направи до сега, освен да плещи различни глупости всеки ден.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Това е тема на друга дискусия.
64.19
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

А ще си дойдем на думата,къде бяха синдикатите тогава?
И кога някой от компанията ще излезе и каже колко точно са стачкуващите,от кои поделения..Писна ми да слушам по медиите за стачкуващи машинисти,товарни и пътнически превози,някой да излезе и каже истината...Това бездействие и мен ме съмнява че тази стачка работи за управляващите на железницата в момента...Или изчакват да видят колко е действителния брой на участващите...
Проблеми в железницата има и никой не може да го отрече,но тези проблеми се натрупваха от 98-ма година насам...И не мислете че тези които не участваме в стачката не ни е болно за тази железница,напротив...Но истинските проблеми се крият,липсата на специалисти,малкото кадри в едни звена и разширения щат в дурги,защо никой от синдикатите не споменава за тези наболели проблеми,а се дъвче само едно и също...Слушах Бунев сутринта,ами нямам думи,сега разбирам че стачката е и за пенсионната реформа,къде го пише това????
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Там, където щата е раздут, заплатите са големи, съответно и членския внос за синдиката е голям.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Проблемите датират от 1991 г. - тогава е била първата сериозна финансова криза на железницата, поради което 20-е локомотива серия 61 се е наложило да престоят цели 3 години в завода-производител, докато се намерят пари за заплащането им. 1992 г. пък изчезват първите товарни вагони, 1993 г. втората партида и така до наши дни... реформа съм съгласен, че е необходима, но така своеволно да се прави не съм съгласен!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”

Информация