
Администратор
СТАЧКАТА НА ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ ПЪЛНИ АВТОБУСНИТЕ КАСИЧКИ!
Реших да се опитам да пътувам с влак в стачен ден. Естествено знаех, че това надали ще е възможно и бях приготвил няколко левчета, които да заделя за автобус до града, към който се бях насочил. Очаквах обаче, че поне стачкуващи ще има, за да показват, че стачката не е само повод да се мързелува по работните места. Е явно съм сбъркал преценката си - дори едно забито знаме на някой от синдикатите нямаше на родната ни Централна гара. Явно каузата вече е изгубена и яростния протест срещу реформите се превърна в законна осемчасова дрямка.
Стачната обстановка на Централна гара София към 14 часа беше спокойна. Стачкуващи, излезли по пероните и гаровите околия нямаше, по коловозите се мяркаха само 3 мотриси "Сименс" и една композиция, съставена от 2 пътнически вагона и електровоз. Гарата беше обезлюдяла, а касиерките от единствените три работещи каси вдигаха рамене относно това ще има ли и кога влакове. Пътниците масово отиваха към автогарата, където места за автобусите се намираха само ако си роден с късмет или имаш вълшебна лампа с дух, изпълняващ желания в нея. Автобусът за Монтана и Лом замина 100% пълен, неколцина окъснели пътници останаха за следващия. Същата гледка беше наблюдавана и по други основни направления - Стара Загора, Русе и Плевен. За съжаление, колкото и да е тежко да се отбележи, наблюденията ми сочат, че стачката на железничарите доведе до бум на пътници в автобусите и оттам до "яка жътва" за автобусните оператори. Съгласен съм, че има нужда от стачка, но тази специално е недоизмислена и определено генерира само негативи за железниците. Срам ме е да кажа, че съм железничар пред десетките ядосани пътници, обикалящи с дисаги секторите на автогарата и молещи се за места сякаш молят милостиня. Време е и ръководството на БДЖ да се осъзнае, че с "твърдата" си позиция, която повече прилича на симулиране на мъжество, не само ще изгони пътниците от железопътния транспорт, но ще доведе дружеството до сигурен и неизбежен фалит. И тогава няма да са му виновни синдикати и стачкуващи, ще си е виновно самото то. Защо ли?! Защото на всички тези служители, които бяха подведени от синдикатите да излязат на протест, трябваше със спокоен и ясен тон да се обясни същността на реформите и целта им, както и да се изнесат ясни данни колко човека, от кои дейности и длъжности ще се съкратят, както и да бъде потърсена независима информация относно населеността на нарочените за спиране 138 пътнически влака.
Реших да се опитам да пътувам с влак в стачен ден. Естествено знаех, че това надали ще е възможно и бях приготвил няколко левчета, които да заделя за автобус до града, към който се бях насочил. Очаквах обаче, че поне стачкуващи ще има, за да показват, че стачката не е само повод да се мързелува по работните места. Е явно съм сбъркал преценката си - дори едно забито знаме на някой от синдикатите нямаше на родната ни Централна гара. Явно каузата вече е изгубена и яростния протест срещу реформите се превърна в законна осемчасова дрямка.
Стачната обстановка на Централна гара София към 14 часа беше спокойна. Стачкуващи, излезли по пероните и гаровите околия нямаше, по коловозите се мяркаха само 3 мотриси "Сименс" и една композиция, съставена от 2 пътнически вагона и електровоз. Гарата беше обезлюдяла, а касиерките от единствените три работещи каси вдигаха рамене относно това ще има ли и кога влакове. Пътниците масово отиваха към автогарата, където места за автобусите се намираха само ако си роден с късмет или имаш вълшебна лампа с дух, изпълняващ желания в нея. Автобусът за Монтана и Лом замина 100% пълен, неколцина окъснели пътници останаха за следващия. Същата гледка беше наблюдавана и по други основни направления - Стара Загора, Русе и Плевен. За съжаление, колкото и да е тежко да се отбележи, наблюденията ми сочат, че стачката на железничарите доведе до бум на пътници в автобусите и оттам до "яка жътва" за автобусните оператори. Съгласен съм, че има нужда от стачка, но тази специално е недоизмислена и определено генерира само негативи за железниците. Срам ме е да кажа, че съм железничар пред десетките ядосани пътници, обикалящи с дисаги секторите на автогарата и молещи се за места сякаш молят милостиня. Време е и ръководството на БДЖ да се осъзнае, че с "твърдата" си позиция, която повече прилича на симулиране на мъжество, не само ще изгони пътниците от железопътния транспорт, но ще доведе дружеството до сигурен и неизбежен фалит. И тогава няма да са му виновни синдикати и стачкуващи, ще си е виновно самото то. Защо ли?! Защото на всички тези служители, които бяха подведени от синдикатите да излязат на протест, трябваше със спокоен и ясен тон да се обясни същността на реформите и целта им, както и да се изнесат ясни данни колко човека, от кои дейности и длъжности ще се съкратят, както и да бъде потърсена независима информация относно населеността на нарочените за спиране 138 пътнически влака.
64.19

Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am
В белите държави блокирват движението за 24 часа,тук нашите синдикалисти в кавички си играят на стачки...Тоя филм сме го гледали,тая стачка след години никой няма да я помни както се забрави и бързо стачката през 98-ма,потърпевши останахаме само участвалите в нея...Аз апелирам синдикалистите да излязат и кажат колко е точната бройка на длъжностите в компанията,а не да лъжат и едните и другите...Иначе много смешно ми стана онзи ден на централна гара как един работник се оплакваше от условията си на работа...е кой има вина за това-синдикатите които са повече от 15 години в тая система или сегашните управници,които са от месеци?Не защитавам нито едните нито другите,но вече не вярваме в никой,особено в така наречените синдикати...Съжалявам...
Какви синдикати... След три години работа, един път най-после видях синдикалния деец на поделението в което работа! За три години никой не дойде да ме попита за условията на труд в които работя! За три години един път усетих присъствието на синдиката - когато трябваше да си събере членския внос на ръка а не по ведомост и това е...
Да, бих подкрепил стачка която, е добре мотивирана и която не е в ущърб на работниците и на пътниците - да има ясни социални послания и рационална организация. Но тук не виждам нищо от това...
Да, бих подкрепил стачка която, е добре мотивирана и която не е в ущърб на работниците и на пътниците - да има ясни социални послания и рационална организация. Но тук не виждам нищо от това...
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене


Администратор
Фактически БДЖ е във фалит. Стачката ще довърши започнатото от ликвидаторите, застанали на чело на компанията и много скоро 13 000 железничари ще останат "на улицата". Липсата на желание за какъвто и да било диалог от страна на БДЖ е ясно показателна, че компанията се води към унищожаване и, че никой не иска да се решат проблемите в нея чрез преговори и предложения. Много вероятно е, железничарите да не получат трудовите си възнаграждения за м. Ноември и за празниците да останат и без пари.
64.19

Администратор
Днес от 16 часа в Радио "Реакция" ще участвам относно проблемите в БДЖ, очаква се да има връзка с Г-н Йордан Недев - Изпълнителен директор на ХОЛДИНГ БДЖ и с Г-н Петър Бунев - Председател на синдиката на железничарите в България.
Радиото може да слушате и онлайн.
Радиото може да слушате и онлайн.
64.19

Администратор
Тошко, най-добре е да не се стига до фалит на БДЖ, а страните по спора да седнат на масата за преговори и да стигнат до единодушно съгласие. Днес в "Тази сутрин" Министър-председателят Г-н Бойко Борисов обясни, че е трябвало да се стачкува, когато предишните ръководства на БДЖ са купували влакове с ясното съзнание, че не могат да ги изплащат и, че ще се стигне до тук. Трябвало е да се стачкува, когато същите тези ръководства са прахосвали средства за какво ли не. НО къде са били синдикатите тогава? Няма как да не се съглася с твърденията на Г-н Борисов, че БДЖ се нуждае от реформа и, че тази реформа е единствения начин, компанията да бъде изправена на крака. А протестите няма да доведат нищо добро след себе си.
64.19

Администратор

Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am
А ще си дойдем на думата,къде бяха синдикатите тогава?
И кога някой от компанията ще излезе и каже колко точно са стачкуващите,от кои поделения..Писна ми да слушам по медиите за стачкуващи машинисти,товарни и пътнически превози,някой да излезе и каже истината...Това бездействие и мен ме съмнява че тази стачка работи за управляващите на железницата в момента...Или изчакват да видят колко е действителния брой на участващите...
Проблеми в железницата има и никой не може да го отрече,но тези проблеми се натрупваха от 98-ма година насам...И не мислете че тези които не участваме в стачката не ни е болно за тази железница,напротив...Но истинските проблеми се крият,липсата на специалисти,малкото кадри в едни звена и разширения щат в дурги,защо никой от синдикатите не споменава за тези наболели проблеми,а се дъвче само едно и също...Слушах Бунев сутринта,ами нямам думи,сега разбирам че стачката е и за пенсионната реформа,къде го пише това????
И кога някой от компанията ще излезе и каже колко точно са стачкуващите,от кои поделения..Писна ми да слушам по медиите за стачкуващи машинисти,товарни и пътнически превози,някой да излезе и каже истината...Това бездействие и мен ме съмнява че тази стачка работи за управляващите на железницата в момента...Или изчакват да видят колко е действителния брой на участващите...
Проблеми в железницата има и никой не може да го отрече,но тези проблеми се натрупваха от 98-ма година насам...И не мислете че тези които не участваме в стачката не ни е болно за тази железница,напротив...Но истинските проблеми се крият,липсата на специалисти,малкото кадри в едни звена и разширения щат в дурги,защо никой от синдикатите не споменава за тези наболели проблеми,а се дъвче само едно и също...Слушах Бунев сутринта,ами нямам думи,сега разбирам че стачката е и за пенсионната реформа,къде го пише това????

Проблемите датират от 1991 г. - тогава е била първата сериозна финансова криза на железницата, поради което 20-е локомотива серия 61 се е наложило да престоят цели 3 години в завода-производител, докато се намерят пари за заплащането им. 1992 г. пък изчезват първите товарни вагони, 1993 г. втората партида и така до наши дни... реформа съм съгласен, че е необходима, но така своеволно да се прави не съм съгласен!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Информация
Модератори