Страница 1 от 2
Номериране на влаковете
Публикувано на: Съб Окт 22, 2011 9:18 pm
от kgeorgiev
Защо някои от влаковете носят номерация като 9620/9621 и 9622/9623; 3620/3621 и 3622/3623, а други са 4611/4612 2610/2611, по 5 та има и с 1 и 2 като трета цифра. При положение че по 9 та няма други бързи през деня
Публикувано на: Съб Окт 22, 2011 9:52 pm
от VESO
Тодоре , я пусни тук правилата за номериране на влаковете на територията на България от твоя сайт.
Публикувано на: Съб Окт 22, 2011 10:03 pm
от RAILWAYSTATION
A az sam se chudil zashto liniqta Ruse-Varna se vodi deveta sled kato e parvata v Bulgaria.
Публикувано на: Съб Окт 22, 2011 10:13 pm
от kgeorgiev
Въпросът ми е защо при едните трета цифра е 1 а при другите е 2? при положение че няма дневен влак с номерация 9610 -1, -2, -3? или и при тях презумпцията е че по най дългите рамена се дава 1 като трета цифра, а при покъси рамена цифра 2 а пък при още по къси рамена 6 както е 3660/3661
Публикувано на: Съб Окт 22, 2011 10:53 pm
от gugu_134
И аз съм си задавал въпроса, но стигнах до някои изводи- първата цифра показва номера на линията. Когато числото е от 5 цифри влака е пътнически или крайградски пътнически. А втората и другите нататък какво означават- не знам.
Публикувано на: Съб Окт 22, 2011 11:12 pm
от VESO
Би трябвало да са 9610/-1/-2/-3.
Аз съм се чудил на друго нещо при нощните влакове: 8627 е София - Бургас , 8637 - Пловдив - Варна , в Северна България 2627 е София - Варна , а 2637 София - Кардам.Защо по 3-та влакът София - Варна е 3637 , а не 3627.Ако се спазват правилата , подадени от горните два примера , 3-тата цифра не трябва да е "3" , а "2".
Защо по 5-та линия номерата на бързите влакове са такива? Би следвало да са: сутрешния от София до Кулата да е 5611 , обедния - 5613 , привечерния - 5615.На обратно: 5610 , 5612 и 5614 , ако се спазва принципа.
И още един куп примери , за които съм се чудил , гледайки разписанието.
Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 9:50 am
от bdz46
VESO написа:Тодоре , я пусни тук правилата за номериране на влаковете на територията на България от твоя сайт.
Търсете Наредба № 45 в Google.
Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 10:09 am
от VESO
Това е тя -
Наредба № 45 от 30-ти ноември 2001 Г. за правилата за номериране на международните и на вътрешните пътнически и товарни влакове.В сила от 01.01.2002 г.
Издадена от МТС, обн. ДВ. бр.107 от 11-ти декември 2001г., изм. ДВ. бр.36 от 4-ти май 2007г.
Сваляйте и четете.

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 10:09 am
от bdz46
Последните 2 цифри от номера освен пореден номер, се ползват и за оформяне на групи по направления и часове, подобно на подсериите при локомотивите.
Така 962Х са влакове Варна - Русе и обратно,
Х626/27 са нощни влакове, но се ползват и Х636/37 за нощни влакове с по-различни направления.
Примерно влаковете 5026Х са София - Дупница и обратно, 162Х и 1011Х са София - Пловдив и обратно, тези между Пловдив и Свиленград са 1014Х, между Драгоман и Септември - 1013Х, а между Септември и Пловдив - 1026Х.
Понеже това не е подробно регламентирано, а само споменато в Наредба 45, тези принципи често се размиват и не винаги са спазени. Затова 1620/23 са до/от Враца и има изключения като 5611/5610 (всички други са 562Х). Накои групи са останали от преди, когато е имало повече влакове и повече директни направления и по-малките номера са били заети от тях.
Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 11:40 am
от semafor4o
Добре,ако не се лъжа главните линии у нас са с номера от 1 до 9.Ако приемем,че има главна линия с №10 то влаковете по нея с шестцифри ли трябва да са - 10XXXX? А ако от тази главна линия №10 има 5 разклонения те как трябва да са означени - 101,102,103,104,105 и каква ще е номерацията им 10/1/2/3/4/5-XXX? Може би е много прост отговора,но това винаги ми е било интересно и съм се чудил

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 11:42 am
от bdz46
Наистина е прост: Няма главна линия № 10.
Ако имаше, номерата щяха да са различни, за да не се получава объркване.
Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 2:16 pm
от semafor4o
Ако приемем,че има главна линия с №10...
Ами нали точно затова говоря - ако приемем,че има дайте един пример как би изглеждал номер на влак и дали щеше да е с шест цифри? Това ме интересува иначе знам,че няма главна линия №10

Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 3:09 pm
от bdz46
Правилата за номериране на влаковете и на линиите са правени за 9 главни линии.
Ако приемем, че има 10 главни линии, номерата на линиите щяха да са други, номерата на влаковете щяха да се образуват по друг начин и няма как да знаем какъв би било той.
Най-вероятно пак щяха да са с 5 цифри.
Правила, правени за 9 линии не могат да се приложат за 10 и да се получи адекватен резултат.
Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 6:43 pm
от Saruman
Има и нощен Х646/47, в тази наредба пише Х5ХХ за експресни влакове, Х61Х, Х62Х, Х63Х, Х64Х, Х65Х, Х66Х са за ежедневно целогодишно движение. Х67Х, за движещи се в някои дни от седмицата, Х68Х сезонни, Х69Х извънредни.
Публикувано на: Нед Окт 23, 2011 8:03 pm
от bdz46
Ежедневните и целогодишни БВ са от Х60Х до Х66Х.