Страница 1 от 1
Парни Локомотиви: Въпроси относно експлоатацията
Публикувано на: Съб Мар 26, 2011 9:28 pm
от WOLFMX
Здравейте! Понеже чух една жена днес да коментира локомотива на 13208, как нямало да има достатъчно мощност да тръгне и да тегли вагоните и как два тона въглища не били достатъчни за отвозването на влака се интересувам какво налягане трябва да достигне локомотива,за да може да потегли,с колко вагона максимум може да се постигне ефективна теглителна сила и каква е максималната скорост на локомотива? Това,което супер много ме подразни е,че тази най-обикновена женица,която не е виждала парен локомотив през живота си,не знае с колко точно въглища е снабден локомотива,не знае какво е налягането, няма си и понятие как точно се управлява такъв локомотив започва да говори като спец все едно е била огнярка или е карала локомотива. Освен това ми направи впечатление,че въобще не е разбрала информацията от новините. Локомотива не караше 2 тона въглища,а повече. Има разлика.Аз като не разбирам от това не казвам нищо. Бях на косъм да се скарам с нея,но се усетих,че не знам достатъчно и за това реших да ви попитам.
П.С:Извинявам се,днес прекалих с писането.

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 10:48 am
от Тената
Максималната скорост е 90км/ч ( за 01 23 ), максималното налягане в котела на 01 23 е 14BR, но уригинално е 16, като на 05 01. Броя вагони зависи от наклона на пътя, за 05 01 разбрах, че е закъсала за ВК с 4 вагона защото тежали 200тона а нормата и била 180 ( но не съм сигурен ) . За 01 23 не съм запознат с теглителните норми на локомотива, но разбрах, че за Банкя най големия наклон бил 20 промила, а машината с 6 вагона се справи добре, изкачисе с около 30км/ч.
Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 2:19 pm
от WOLFMX
Благодря много за изчерпателната информация!

Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 3:53 pm
от Тената
Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 6:27 pm
от n0_aLoNe
Най-големият наклон е преди входния на Банкя. 21/1000
Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 6:57 pm
от Тената
n0_aLoNe написа:Най-големият наклон е преди входния на Банкя. 21/1000
Може не съм на 100% запознат с профила, а само основно. Имажли педстава каква е нормата на 01 23 при 21 промила?
Публикувано на: Нед Мар 27, 2011 7:45 pm
от 43.309
Днес гледам, че е и с 7 вагона се е справила

Публикувано на: Пон Мар 28, 2011 11:20 am
от pach
ПРез седмицата БДЖ-01.23 се е справила достатъчно добре - имала е много добра скорост и на доста хора им направи впечатление, че в съботата някак не беше в пълния си блясък.
С първия влак (13208) обаче намали ход, защото имаха лека подвреда в кноровата помпа и са я държали едва на 6 атм.
(ако правилно съм разбрал).
На връщане с извънредния влак (13292) вече отново я надуха на 14 атм. и машината беше много добре.
Така поне казаха от локомотивната бригада.

Публикувано на: Пон Мар 28, 2011 5:29 pm
от bdz46
Парната машина, ако падне на 6 атмосвери вече е умряла и едвам се помръдва себе си, камо ли да кара влак.
Явно са говорели за налягането във въздушните резервоари, че е 6 атм.
Публикувано на: Пон Мар 28, 2011 6:21 pm
от 44-134
tenata написа:n0_aLoNe написа:Най-големият наклон е преди входния на Банкя. 21/1000
Може не съм на 100% запознат с профила, а само основно. Имажли педстава каква е нормата на 01 23 при 21 промила?
При 21 на 1000 нормата за серии 01,02 и 03 е 440т. а за серия 05 е 305 тона. Това е норма по мощност на котела. По сцепно тегло нормата за серии 01,02 и 03 е 460т. а за 05 320т.