Страница 1 от 2
БЖК и лиценз за пътнически превози
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 1:05 pm
от lordvee
Здравейте,
Във връзка с атракционния влак на БЖК се питам дали е било изключение, тъй като от ИАЖА не виждам да имат лиценз за превоз на пътници? Ето линка:
http://www.iaja.government.bg/IAJI/wwwF ... m?ReadForm
Вальо
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 1:18 pm
от bdz46
Нямат лиценз.
Влакът беше на БДЖ с локомотиви на БЖК, взети под наем.
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 1:23 pm
от Mario Evstatiev
Тази година Октомври месец ще е същото - влак на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД с отдадена локомотивна тяга* от БЖК-АД
_____
*Локомотивна тяга означава тягов подвижен състав заедно с управляващите го правоспособни лица, персонал на отдаващата компания. За да отдаде локомотивна тяга, дадена компания трябва да има лиценз за превозвач(може и товарен).
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 2:33 pm
от Saruman
И аз вчера четох за Атракционния влак от миналия май и се зачудих същото. Благодаря за обяснението! Дано някой ден БЖК получи и право за пътнически превози, но това ясно ще е след като изтече този на БДЖ. В Румъния държавния CFR, се отказва от някои линии, пуска се концесия и ги вземат частници, които не са малко. Частниците са 3 или 4, накупили са си 1, 2, 3 вагонни мотриси от Италия и Германия и си карат.
Публикувано на: Пон Мар 07, 2011 2:41 pm
от Mario Evstatiev
OFFTOPIC: Доста повече са в румъния частните пътнишки превозвачи - освен от Италия и Германия, има и мотриси от Франция.
ПО ТЕМАТА: БЖК със сигурност ще вземе пътнишки лиценз рано или късно и ще стане интересно на пазара

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 11:05 am
от pavel
Няма никакв пречка БЖК да получи веднага лиценз за пътнически превози, стига да иска. БДЖ си е съвсем отделна компания и нейният лиценз няма нищо общо.
Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 12:05 pm
от Saruman
Абе нали имаше нещо си договор от държавата до 2015-та или нещо от сорта.
Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 12:34 pm
от plastikat
Договора е за социалните услуги (за намаленията на пенсионери ,учащи ,инвалиди и тн.)Нищо не пречи да има втори превозвач,просто при него няма да важат тези намаления и ще вози на редовни цени,или по точно на определени от него цени .
Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 1:40 pm
от Saruman
Ахааа, ясно. В Румъния има намаления и за частниците. Съмнявам се да си вържат главата в торбата, за който и да е частник, да се занимава с пътнически превози.
Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 2:31 pm
от WOLFMX
Момент,бихте ли обяснили пак,защото нищо не разбрах. Предстои БЖК да вземе превозите на БДЖ-то или какво?

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 2:34 pm
от bdz46
Нищо не предстои.
БЖК може да си пусне пътнически влак и да привлече пътници, но няма полза да дава намаления на определени групи, както в БДЖ.
Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 8:04 pm
от 46 242
Те могат, но нямам вагони. В Румъния си взеха стари френски мотриси и локомотиви. Лъснаха ги до първа младост и ги търкалят по най-натоварените линии.
Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 8:26 pm
от Nikss
Ако БЖК вземат лиценз за пътнически превози, забравете за евтини пътувания! Нямат сметка да правят каквито и да било намаления, а ще режат до кокал.

Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 8:59 pm
от bobara_e_tuk
толкова ще им е акъла, като имат широки гърла така ще бъде
Публикувано на: Вто Мар 08, 2011 10:56 pm
от Saruman
Нали знаете, колкото по-скъпо толкова по-малко вероятно да го ползват хората. Времепътуване същото, цена по висока. Дори и да е адски комфортно, човек гледа да е ефтино.