Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica
Кои са най-често срещаните повреди по силовата верига на Шкодите и при кои повреди се стига до пожар в локомотива?
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Най-честата повреда е земно съединение на силовите вериги. Понеже те нямат връзка с корпуса на локомотива, при нарушаване на изолацията, това се сигнализира на релейния шкаф. По принцип това не е опасно и може да се продължи до депо. Но ако същевременно се прояви второ земно съединение в същата група, но в друг проводник може да стане късо съединение, с протичащите от това последствия: задействане на съответните защити и изключване на цялата група, за да се продължи пътуването. Най-често земно съединение се получава в тягов двигател и то най-вече в котвата.Поради предишен кръгов огън, изолацията му намалява и защитата се задейства. Кръговия огън, също е една от честите повреди в силовите вериги. Получва се дъга по колектора и когато тя допре два четкодържателя, се получва фактическо късо съединение. И ако токът е по-голям от 1650А, изключва максимално токовата защита на съответния двигател.От тези две повреди не може да се предизвика пожар, понеже защитите са бързодействащи и напрежението се изключва, още преди да стане някаква беля. Според мен, най-честата причина за пожар е в АТП. Ако някой контакт залепне, товарните резистори мигновенно се нажежават и след 2-3 секунди започват да се топят и капят по трансформатора. Достатъчно и да се намери омаслена повърхност и огънят се е запалил. Лошото е, че за това няма защита, освен ако не се задейства защитата на трансформатора 008 (максимално токова) или евентулно 009 (диференциална).Или ако остане на междинна позиция да го хване реле 410.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Благодаря!

Чул съм и за още една тежка авария и ще помоля за малко разяснение!
:arrow: Става въпрос за поява на газ в трансформатора. При какви условия може да се появят газови мехурчета в трансформатора и може ли да се отвози влака до крайната гара в този случай? :)
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Газ в трафа става, когато има междунавитково късо съединение в трансформатора.Вследствие на това трансформаторното масло почва да "ври" и се отделя газ, които от своя страна задейства едно бухлацово реле и защитата задейства.Абсурд е да се прави каквото и да е при такова к.с..
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Газ в трансформатора се получава от разлагането на трансформаторното масло при прегряване на намотките, възникване на дъга в маслото, междувитково късо съединение и други тежки вътрешни повреди по трансформатора.
Локомотива е напълно неизползваем за всякаква употреба, не може да се включва под напрежение, още по-малко - да кара влак до каквато и да е гара.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

А в кои случаи се прави опита с поднасянето на огън пред пропката на Бугхолцовото реле и какво се цели с правенето на този опит? :)
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Газ в трансформатора може да се получи и от АТП-то но е по рядка повреда.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Georgi Dimitrov написа:А в кои случаи се прави опита с поднасянето на огън пред пропката на Бугхолцовото реле и какво се цели с правенето на този опит? :)
Ако газът гори, това означава, че се е образувала дъга, която е разложила маслото на въглеводороди, които горят.Защото може просто Бухолцовото реле да е събрало въздух и да се сигнализира. При всички случаи наличието на въздух, задейства първата степен на релето, която е само сигнализационна, а при късо съединение в трафа, веднага се задейства втората, която изключва ГВП. Въздух се събира най-вече след голям ремонт, когато е отварян трафа, или демонтирано АТП. При пълненето с масло остава въздух в някои кухини, който после излиза и напълва релето. Именно за това е пробата с клечка кибрит: да се установи дали е газ или въздух.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Много благодаря!
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:Газ в трансформатора може да се получи и от АТП-то но е по рядка повреда.
В повечето случаи на газ е било от АТП. По избирача много често се случват повреди и дава газ от дъга в избирача.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация