
Кои са най-често срещаните повреди по силовата верига на Шкодите и при кои повреди се стига до пожар в локомотива?
Най-честата повреда е земно съединение на силовите вериги. Понеже те нямат връзка с корпуса на локомотива, при нарушаване на изолацията, това се сигнализира на релейния шкаф. По принцип това не е опасно и може да се продължи до депо. Но ако същевременно се прояви второ земно съединение в същата група, но в друг проводник може да стане късо съединение, с протичащите от това последствия: задействане на съответните защити и изключване на цялата група, за да се продължи пътуването. Най-често земно съединение се получава в тягов двигател и то най-вече в котвата.Поради предишен кръгов огън, изолацията му намалява и защитата се задейства. Кръговия огън, също е една от честите повреди в силовите вериги. Получва се дъга по колектора и когато тя допре два четкодържателя, се получва фактическо късо съединение. И ако токът е по-голям от 1650А, изключва максимално токовата защита на съответния двигател.От тези две повреди не може да се предизвика пожар, понеже защитите са бързодействащи и напрежението се изключва, още преди да стане някаква беля. Според мен, най-честата причина за пожар е в АТП. Ако някой контакт залепне, товарните резистори мигновенно се нажежават и след 2-3 секунди започват да се топят и капят по трансформатора. Достатъчно и да се намери омаслена повърхност и огънят се е запалил. Лошото е, че за това няма защита, освен ако не се задейства защитата на трансформатора 008 (максимално токова) или евентулно 009 (диференциална).Или ако остане на междинна позиция да го хване реле 410.

Газ в трансформатора се получава от разлагането на трансформаторното масло при прегряване на намотките, възникване на дъга в маслото, междувитково късо съединение и други тежки вътрешни повреди по трансформатора.
Локомотива е напълно неизползваем за всякаква употреба, не може да се включва под напрежение, още по-малко - да кара влак до каквато и да е гара.
Локомотива е напълно неизползваем за всякаква употреба, не може да се включва под напрежение, още по-малко - да кара влак до каквато и да е гара.


Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Ако газът гори, това означава, че се е образувала дъга, която е разложила маслото на въглеводороди, които горят.Защото може просто Бухолцовото реле да е събрало въздух и да се сигнализира. При всички случаи наличието на въздух, задейства първата степен на релето, която е само сигнализационна, а при късо съединение в трафа, веднага се задейства втората, която изключва ГВП. Въздух се събира най-вече след голям ремонт, когато е отварян трафа, или демонтирано АТП. При пълненето с масло остава въздух в някои кухини, който после излиза и напълва релето. Именно за това е пробата с клечка кибрит: да се установи дали е газ или въздух.Georgi Dimitrov написа:А в кои случаи се прави опита с поднасянето на огън пред пропката на Бугхолцовото реле и какво се цели с правенето на този опит?


В повечето случаи на газ е било от АТП. По избирача много често се случват повреди и дава газ от дъга в избирача.44142 написа:Газ в трансформатора може да се получи и от АТП-то но е по рядка повреда.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Информация
Модератори