Страница 1 от 2
криви траверси
Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 12:25 am
от gzo
Пътувайки между Ст.Загора-Калояновец-Михайлово ми прави впечатление как почти всички бетонни траверси са легнали накриво (по оста си) върху баластрата. Буквално приличат на триъгълни отколкото на правоъгълни. Изглеждат сакяш са потънали с едната си част и контактуват само с едия си ръб към релсите. При това някои са по извъртяни от колкото други. При наклон на железния път направо изглеждат като стъпала на стълбище. В този участък линията е удвоена и това явление се наблюдава в продължение на километри върху съседната линия. Дали е в резултат на износване или е умишлено направено ? Подобно явление не съм виждал другаде.
Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 12:33 am
от bdz46
Не си гледал.
Почти навсякъде, което има такива траверси се получава така малко или много.
Не е нарочно, дефект на траверсите и некачествена поддръжка.
Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 12:37 am
от gzo
Не, че буквално не съм виждал и на други места по някоя завъртяна траверса, но в този участък по-голямата част са такива. Бият на очи и при висока скорост.
Благодаря за отговора !
Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 4:16 pm
от Тената
То това се наблюдава само между калояновец и михайлово , аз си мисля ,че е защото пътя е безнаставов а скрепленията между траверсите и релсите е с болтове, а не както в другите участаци с една извита арматура ,която позволява движението на релсата по дължина без да повлича траверса. И като скреплението е със, болтове, при топлините расширения и свивания релсите се местят задно с траверсите и затова се извиват на една страна. Пак казвам ,че това си е мое мнение не съм сигорен дали е тъка ,но така си мисля.
Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 5:53 pm
от VESO
Това явление не се ли наблюдава само при безнаставови участъци?

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 5:58 pm
от bdz46
При всякакви участъци с траверси СТ4 се наблюдава.
Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 1:20 am
от disell
tenata написа:....И като скреплението е с болтове, при топлините разширения и свивания релсите се местят задно с траверсите и затова се извиват на една страна. Пак казвам ,че това си е мое мнение не съм сигорен дали е тъка ,но така си мисля.
Това го има по цялата жп.мрежа , веднъж попитах един отговорник по пътя който се беше качил на инспекция от Каспичан до Самуил за този интересен ефект на обърнатите траверси и той ми каза , че това се дължало на силите възникващи при спирането на влаковете , нещо от рода на реакция породена от някакви си приплъзвания или нещо такова вследстиве на взаимодеиствието между бандажа и релсата .
Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 2:10 pm
от Тената
Може незнам но, мойте наблюдения са само в участъци с безнаставов път, с тоз модел траверси СТ4, но не е исключено това да ефект от слабо трасе или още нещо.
Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 4:31 pm
от n0_aLoNe
disell написа:tenata написа:....И като скреплението е с болтове, при топлините разширения и свивания релсите се местят задно с траверсите и затова се извиват на една страна. Пак казвам ,че това си е мое мнение не съм сигорен дали е тъка ,но така си мисля.
Това го има по цялата жп.мрежа , веднъж попитах един отговорник по пътя който се беше качил на инспекция от Каспичан до Самуил за този интересен ефект на обърнатите траверси и той ми каза , че това се дължало на силите възникващи при спирането на влаковете , нещо от рода на реакция породена от някакви си приплъзвания или нещо такова вследстиве на взаимодеиствието между бандажа и релсата .
Това са силите при спирането и намаляването е възможно. Например, подхода към Захарна Фабрика от Горна Баня от ПС-то до входния са така, на една страна, наклонени към гарата. Нанадолнище е и цялата гара е 40, та там се държи.
Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 6:28 pm
от bdz46
Версията за силите при спиране издиша на участъци с наклон, където половината траверси са наклонени нагоре (Побит камък - Вакарел, Гб - Вл - До и др).
Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 8:15 pm
от Тената
bdz46 написа:Версията за силите при спиране издиша на участъци с наклон, където половината траверси са наклонени нагоре (Побит камък - Вакарел, Гб - Вл - До и др).
и в цялото междугарие калояновец михайлово
ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation
Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 9:08 pm
от choveka_vlak
Така!, бих предложил и моята версия, (която не отрича спирачните сили), а да помислим в насоката тягови усилия...

. Извинявам се предварително ако накърня накого от НКЖИ- НКВД!!!, но в момента имаме очевадна разлика м/у построен жп-път от Живково време и след... !. Та да попитам?, каква е разликата в междугарието Церковски, Стралджа, Зимница и всички останали междугария..., Да не отричам че по времето на Живков се стреше на петилетки!, не отричам че се построи много!, но качеството бе...!. Тъй че замислете се!,?, в/ху Михайлово-Калояновец тази отсечка е строена "знаково" заради тогавашния "Електрифициран и удвоен пръстен на Б-я по него време". Та от изписаното до тук вярвам че сами ще се досетите защо се кривят траверсите...

Публикувано на: Сря Яну 19, 2011 8:19 am
от ivan66
Траверсите се изкривяват при хлабаво скрепление, в следствие на подбиване на пътя с подбивна машина. При пускането на подбивките, ако те са близко до траверса и същият е притегнат, то той се измества малко, а ако е хлабаво скреплението - се изкривява. Изкривен траверс на всяка следваща подбивка се изкривява все повече и повече.
Публикувано на: Сря Яну 19, 2011 8:58 am
от Иван_Вълков
Лятото като пътувах от Пазарджик за Пловдив съшо ми направи впечатление това между Пазардик и Синитево , за щастие навръщае пътувах със служителка на НКЖИ кояато ми обяси , че при безаставов път в крива се правят умишлено така и наклона им зависи от радиуса на кривата.
Публикувано на: Сря Яну 19, 2011 9:12 am
от bdz46
Служителката ти е разказвала глупости или просто не е разбрала какво точно я питаш и ти е казала за надвишението в крива.