Пътувайки между Ст.Загора-Калояновец-Михайлово ми прави впечатление как почти всички бетонни траверси са легнали накриво (по оста си) върху баластрата. Буквално приличат на триъгълни отколкото на правоъгълни. Изглеждат сакяш са потънали с едната си част и контактуват само с едия си ръб към релсите. При това някои са по извъртяни от колкото други. При наклон на железния път направо изглеждат като стъпала на стълбище. В този участък линията е удвоена и това явление се наблюдава в продължение на километри върху съседната линия. Дали е в резултат на износване или е умишлено направено ? Подобно явление не съм виждал другаде.
То това се наблюдава само между калояновец и михайлово , аз си мисля ,че е защото пътя е безнаставов а скрепленията между траверсите и релсите е с болтове, а не както в другите участаци с една извита арматура ,която позволява движението на релсата по дължина без да повлича траверса. И като скреплението е със, болтове, при топлините расширения и свивания релсите се местят задно с траверсите и затова се извиват на една страна. Пак казвам ,че това си е мое мнение не съм сигорен дали е тъка ,но така си мисля.
Това го има по цялата жп.мрежа , веднъж попитах един отговорник по пътя който се беше качил на инспекция от Каспичан до Самуил за този интересен ефект на обърнатите траверси и той ми каза , че това се дължало на силите възникващи при спирането на влаковете , нещо от рода на реакция породена от някакви си приплъзвания или нещо такова вследстиве на взаимодеиствието между бандажа и релсата .tenata написа:....И като скреплението е с болтове, при топлините разширения и свивания релсите се местят задно с траверсите и затова се извиват на една страна. Пак казвам ,че това си е мое мнение не съм сигорен дали е тъка ,но така си мисля.

Техник
Това са силите при спирането и намаляването е възможно. Например, подхода към Захарна Фабрика от Горна Баня от ПС-то до входния са така, на една страна, наклонени към гарата. Нанадолнище е и цялата гара е 40, та там се държи.disell написа:Това го има по цялата жп.мрежа , веднъж попитах един отговорник по пътя който се беше качил на инспекция от Каспичан до Самуил за този интересен ефект на обърнатите траверси и той ми каза , че това се дължало на силите възникващи при спирането на влаковете , нещо от рода на реакция породена от някакви си приплъзвания или нещо такова вследстиве на взаимодеиствието между бандажа и релсата .tenata написа:....И като скреплението е с болтове, при топлините разширения и свивания релсите се местят задно с траверсите и затова се извиват на една страна. Пак казвам ,че това си е мое мнение не съм сигорен дали е тъка ,но така си мисля.

Глобален модератор
Така!, бих предложил и моята версия, (която не отрича спирачните сили), а да помислим в насоката тягови усилия...
. Извинявам се предварително ако накърня накого от НКЖИ- НКВД!!!, но в момента имаме очевадна разлика м/у построен жп-път от Живково време и след... !. Та да попитам?, каква е разликата в междугарието Церковски, Стралджа, Зимница и всички останали междугария..., Да не отричам че по времето на Живков се стреше на петилетки!, не отричам че се построи много!, но качеството бе...!. Тъй че замислете се!,?, в/ху Михайлово-Калояновец тази отсечка е строена "знаково" заради тогавашния "Електрифициран и удвоен пръстен на Б-я по него време". Та от изписаното до тук вярвам че сами ще се досетите защо се кривят траверсите... 


В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Траверсите се изкривяват при хлабаво скрепление, в следствие на подбиване на пътя с подбивна машина. При пускането на подбивките, ако те са близко до траверса и същият е притегнат, то той се измества малко, а ако е хлабаво скреплението - се изкривява. Изкривен траверс на всяка следваща подбивка се изкривява все повече и повече.

Мнения: 47
Регистриран на: Вто Фев 23, 2010 2:07 am
Местоположение: с.Сбор Пазарджишко по настоящем в София
Информация
Модератори