Страница 1 от 3

Куплиране на локомотиви и вагони

Публикувано на: Пет Яну 07, 2011 9:32 am
от kgeorgiev
Пускам една тема която може да е глупост, но може да предизвика интерес сред форумците. Става въпрос за системите за куплиране на локомотиви и вагони. Предимства и недостатъци на винтовия спряг и на автосцепките. Моля модераторите да преместят темата или да я обединят с друга тема ако счетат за необходимо.

06 куплиране.

Публикувано на: Чет Яну 13, 2011 10:05 pm
от shotik
Електровозите с марка Шкода не съм учил,но мисля ,че могат да се куплират,докато при дизелите 04 ,06,51 и 55 можеха да се куплират само с други от серията си,тъй като командването и предавателните системи са различни.Мотриси 18 серия също се куплираха.
Предимство е при дълги рамена машинистът на водещия локомотив да командва куплираните локомотиви,с което да се постигне плавно потегляне и обслужване на влака.
Недостатък е прикачването на кнорови черва и кабели за ком.система,но не теоритично,а на практика,защото много от крановете с времето се повреждат,кабелите не се съхраняваха добре и командването се нарушава.
Ремонта на локомотивите не беше качествен и различните локомотиви от серия 06 поддържаха различно налягане на ком.въздух за мотора и можеше да се стигне до свръхобороти .
Последното /за сега/е ,че се губеше време за куплиране и тъй като лок.машинисти са длъжни да познават профила и знаят къде как да командват теглителната сила на локомотива и късите рамена на обслужване,куплирането беше прекратено.Аз лично съм го правил 1972 г в Ст.Загора ,когато от Пловдив се взимаха цистерни за Дружба и двата локомотива бяха постоянно свързани.
Като предимство беше телефонната връзка между машинистите по вътрешната връзка .

Винтовия спряг е удобен за натягане на буферите на вагоните и при движение няма тласъци ,докато при автосцепките това е доста силно и неприятно,чувате го и го чувствате при возене в мотриси 32 серия

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:03 pm
от disell
Както знаем всяко нещо на този свят си има хубави и лоши страни , например винтовия спряг е по-евтин като изпълнение и ремонт , обаче трябва човешка намеса за скачването + това за въздухопроводите и ел.връзките , от това следва пък ограничение в масата на самия винтов спряг (мисля ,че беше около 20-25 кг.) , с него не може да се скачват въздухопроводите за високо налягане и спирачката , електрическите връзки и т.н.
Автосцепки-има 2 вида :автоматични и полуавтоматични - при първия се скачват всички механични , пневматични и електрически връзки между 2 возила ( у нас при серия 10, 30 и 31) , полуавтоматичните скачват само определени работи-основно механичната (при руските вагони у нас и частчно в няколко десетки броя вагони серия Е на БДЖ и ЕМВ серия 32 ) , за скачване на въздухопроводите и електрическите кабели пак е нужен човек , при 33 серия има малък напредък освен механичната връзка се осъществява и пневматичната връзка остава само кабела .
Автосцепките са по-трудни за производство , по-тежки са , по-скъпа е поддържката и експлоатацията им , при тях са нужни така наречените ценриращи устройства иначе не могат да се закачат ако не са съосни или поне в допустимите отклонения , естествено при тях рязко се съкращава времето за композиране на влак (ако приемем хипотетично , че всички вагони и локомотиви са с автоматични автосцепки) издържат на по-големи натоварвания при опън и влак при тях е много рядко да се скъса по механически път (обикновено се саморазкачват и като върнеш назад се закачваш отново и пак потегляш) което при винтовия спряг е често явление и там ако се скъса лошо трябва да се извозва влакът на части да се правят маневри и т.н. и т.н. става много сложно .
При автосцепките независимо кой вид са се премахва и едно субективно влияние от страна на човешкия фактор-т.нар."натягане на влака" , всички вагони са на едно и също растояние един от друг , а при винтовия спряг ако не е натегнат влака се получават силни надлъжни сили при движението му (тласъци) които довеждат обикновено или до скъсването му или до сериозен дискомфорт при движение и провокират пътниците(ако е пътнически) и машиниста да споменават с "добро" този кокто е извършвал техническия преглед и смото композиране на влака.
Изводите можеш сам да си ги направиш кое по-...

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:10 pm
от disell
От подвижния състав на БДЖ доколкото съм запознат само серии 10 , 18 , 30 , 31 , 32 , 42, 43, 44 , 45 , 46.2хх , 07 , 04 и 51 са могли да се управляват по система много единици , като 10, 18 , 30 ,31 ,32 и 51 са до три броя от един пулт за управление.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:14 pm
от bdz46
На серия 33 връзките между вагоните са с неавтоматични сцепки Scharfenberg, които включват и пневматична връзка. Сцепките на двата вагона се свързват с две черупки, които са стегнати с болтове.
За разкачване, болтовете се отвиват и черупките се свалят.
Челните вагони са със стандартен винтов спряг и буфери.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:16 pm
от disell
Да де аз това имах впредвид само забравих да го поясня , че са само между вътрешните връзки в едно ЕМВ , иначе начело са си с обикновен винтов спряг.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:16 pm
от bdz46
При серии 06, 19, 33, 41 също има много единици.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:23 pm
от VESO
Гледам , че няма никакви снимки , от мен една на двузвенка.
Въпрос към знаещите - възможно ли е да се куплира електричка , на която челните вагони да са от 32-00-ка , а междиннните (тези с тяговото оборудване) да са на 33-00-ка и обратно?

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:32 pm
от disell
Абсолютно НЕ и за двата варианта защото 32 серия са с автосцепка СА 3 а вътрешните връзки на серия 33 са с Шарфенберг и са напълно несъвместими , наскоро в www.railfaneurope.net. попаднах на едни интересни снимки на ел.локомотиви 189 серия оборудвани с европейската автосцепка която на външен вид много приличаше на руските и предполагам би се куплирала със СА-3 без проблем.
Ето ги и тях :
http://www.railfaneurope.net/pix/de/ele ... 36-7_1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/ele ... 36-7_2.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/ele ... 36-7_3.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/ele ... nd_032.jpg

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 2:54 pm
от bdz46
СА-3 е точно копие на европейската автосцепка. Куплират се без проблеми.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 5:01 pm
от 46-231.7
ЕДИНСТВЕНО МОГАТ ДА СЕ КУПЛИРАТ ДВЕ ЕМВ 32 И 33 С ДВУЗВЕНКА.МЕЖДИННИТЕ ВАГОНИ НЕ СА ВЗАИМОЗАМЕНЯЕМИ.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 5:17 pm
от VESO
3 фотографии , правени от Чавдар на специалното устройство за скачване на DESIRO с винтов спряг.
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
Все още този адаптор не съм го виждал наживо.Къде точно в инвентара на мотрисата стои , за да го потърся? В някакъв шкаф ли се намира?

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 5:20 pm
от bdz46
Объркал си се, Весо.
Къде видя тук винтов спряг? Това е вагон-водач с постоянно монтирана автосцепка.

ТОВА е прикачена с адаптор автосцепка. Адапторът стои в шкаф до вратата в единия моторен вагон.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 5:24 pm
от VESO
А как става куплирането на DESIRO с мотриса от серия 32-00 - пак с този адаптор ли? Досега не съм виждал такъв случай.

Публикувано на: Пет Яну 14, 2011 5:26 pm
от bdz46
Не става.