Страница 1 от 1

Въпрос за трансформаторното масло

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:19 pm
от WOLFMX
Здравейте! Прочетох ето тази тема:https://forum.blf.bg/viewtopic.php?t=1165 и ми се стори интересна.Обаче това за трансформаторното масло не го разбрах. То изпълнява ролята на дъгозагасител при локомотивите серия 46,добре де,защо тогава има случаи на подпалили се шкоди и опоменатата причина е теч на това масло при положение,че ролята му е да гаси волтови дъги. Да не би приложението му в локомотивите серии 42,3,4 и 5 да е различно? Благодаря ви много!

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:23 pm
от n0_aLoNe
Отговора идва от името "трансформаторно масло".
Служи, за да охлажда локомотивният трансформатор.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:25 pm
от WOLFMX
Благодаря! :)

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 9:50 pm
от icobdz
Това масло се използва за охлаждане на намотките на трафа и е диелектрично.АТП на шкодите съшо е пълно с него но самото то АТП трбва да превключва без товар защото при голяма волтова дъга се образува газ.
Има изключватели в подстанциите с масло за гасене на дъгата при аварийно изключване но те издържат определен брой нзключвания.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 11:19 pm
от bdz46
Маслото и в двата случая е запалимо, но за устойчивото му горене трябват определени условия, които липсват при запалване на дъга в прекъсвач или трансформатор.
Маслото в трансформатора освен за охлаждане, служи и за изолация между намотките на трансформатора, защото изолационните му способности са много пъти по-добри от тези на въздуха.

Публикувано на: Чет Ное 18, 2010 12:20 am
от icobdz
bdz46 написа:Маслото и в двата случая е запалимо, но за устойчивото му горене трябват определени условия, които липсват при запалване на дъга в прекъсвач или трансформатор.
Маслото в трансформатора освен за охлаждане, служи и за изолация между намотките на трансформатора, защото изолационните му способности са много пъти по-добри от тези на въздуха.
Обясни за намотките ,че някой може да помисли ,че е за ''от проводник до проводник''.

Публикувано на: Чет Ное 18, 2010 6:23 am
от Nikss
Не знам дали е диелектрично маслото, но съм чувал, че е хигроскопично - може да поглъща влага доколкото си спомням. :roll: Не е обикновено масло. :twisted:

Публикувано на: Чет Ное 18, 2010 11:18 am
от vesko7
И е Диелектрични (трябва отговаря на доста сериозни показатели до колкото се сещам 150 kV/cm2 да ме поправят ако греша) и е Хигроскопично - За това има и "дихател" където се слага Силикагел - който отнема влагата и Блаугел който се оцветява когато се навлажни от синьо става лилаво и тогава силикагела и блаугела се подменят или изсушават. Абсолютно всички локомотиви с трансформатор - за променлив ток си имат такъв патрон и разширител защото маслото когато си променя температурата се разширява и всива.

Публикувано на: Чет Ное 18, 2010 11:43 am
от bdz46
При ЕМВ 32 и 33 обаче няма нито разширител, нито сушител. Маслото се разширява за сметка на съгстяване на въздуха в горната част на казана.

Публикувано на: Съб Ное 20, 2010 7:16 pm
от WOLFMX
Благодаря ви много за полезната информация! :)

Публикувано на: Съб Ное 20, 2010 7:31 pm
от dido73
vesko7 написа:....трябва отговаря на доста сериозни показатели до колкото се сещам 150 kV/cm2 да ме поправят ако греша....
Мисля, че е на линеен см.