Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София
Здравейте! Прочетох ето тази тема:https://forum.blf.bg/viewtopic.php?t=1165 и ми се стори интересна.Обаче това за трансформаторното масло не го разбрах. То изпълнява ролята на дъгозагасител при локомотивите серия 46,добре де,защо тогава има случаи на подпалили се шкоди и опоменатата причина е теч на това масло при положение,че ролята му е да гаси волтови дъги. Да не би приложението му в локомотивите серии 42,3,4 и 5 да е различно? Благодаря ви много!
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Отговора идва от името "трансформаторно масло".
Служи, за да охлажда локомотивният трансформатор.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Благодаря! :)
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

Това масло се използва за охлаждане на намотките на трафа и е диелектрично.АТП на шкодите съшо е пълно с него но самото то АТП трбва да превключва без товар защото при голяма волтова дъга се образува газ.
Има изключватели в подстанциите с масло за гасене на дъгата при аварийно изключване но те издържат определен брой нзключвания.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Маслото и в двата случая е запалимо, но за устойчивото му горене трябват определени условия, които липсват при запалване на дъга в прекъсвач или трансформатор.
Маслото в трансформатора освен за охлаждане, служи и за изолация между намотките на трансформатора, защото изолационните му способности са много пъти по-добри от тези на въздуха.
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

bdz46 написа:Маслото и в двата случая е запалимо, но за устойчивото му горене трябват определени условия, които липсват при запалване на дъга в прекъсвач или трансформатор.
Маслото в трансформатора освен за охлаждане, служи и за изолация между намотките на трансформатора, защото изолационните му способности са много пъти по-добри от тези на въздуха.
Обясни за намотките ,че някой може да помисли ,че е за ''от проводник до проводник''.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Не знам дали е диелектрично маслото, но съм чувал, че е хигроскопично - може да поглъща влага доколкото си спомням. :roll: Не е обикновено масло. :twisted:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

И е Диелектрични (трябва отговаря на доста сериозни показатели до колкото се сещам 150 kV/cm2 да ме поправят ако греша) и е Хигроскопично - За това има и "дихател" където се слага Силикагел - който отнема влагата и Блаугел който се оцветява когато се навлажни от синьо става лилаво и тогава силикагела и блаугела се подменят или изсушават. Абсолютно всички локомотиви с трансформатор - за променлив ток си имат такъв патрон и разширител защото маслото когато си променя температурата се разширява и всива.
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

При ЕМВ 32 и 33 обаче няма нито разширител, нито сушител. Маслото се разширява за сметка на съгстяване на въздуха в горната част на казана.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Благодаря ви много за полезната информация! :)
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

vesko7 написа:....трябва отговаря на доста сериозни показатели до колкото се сещам 150 kV/cm2 да ме поправят ако греша....
Мисля, че е на линеен см.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация