Здравейте! Прочетох ето тази тема:https://forum.blf.bg/viewtopic.php?t=1165 и ми се стори интересна.Обаче това за трансформаторното масло не го разбрах. То изпълнява ролята на дъгозагасител при локомотивите серия 46,добре де,защо тогава има случаи на подпалили се шкоди и опоменатата причина е теч на това масло при положение,че ролята му е да гаси волтови дъги. Да не би приложението му в локомотивите серии 42,3,4 и 5 да е различно? Благодаря ви много!

Техник

Това масло се използва за охлаждане на намотките на трафа и е диелектрично.АТП на шкодите съшо е пълно с него но самото то АТП трбва да превключва без товар защото при голяма волтова дъга се образува газ.
Има изключватели в подстанциите с масло за гасене на дъгата при аварийно изключване но те издържат определен брой нзключвания.
Има изключватели в подстанциите с масло за гасене на дъгата при аварийно изключване но те издържат определен брой нзключвания.
Маслото и в двата случая е запалимо, но за устойчивото му горене трябват определени условия, които липсват при запалване на дъга в прекъсвач или трансформатор.
Маслото в трансформатора освен за охлаждане, служи и за изолация между намотките на трансформатора, защото изолационните му способности са много пъти по-добри от тези на въздуха.
Маслото в трансформатора освен за охлаждане, служи и за изолация между намотките на трансформатора, защото изолационните му способности са много пъти по-добри от тези на въздуха.

Обясни за намотките ,че някой може да помисли ,че е за ''от проводник до проводник''.bdz46 написа:Маслото и в двата случая е запалимо, но за устойчивото му горене трябват определени условия, които липсват при запалване на дъга в прекъсвач или трансформатор.
Маслото в трансформатора освен за охлаждане, служи и за изолация между намотките на трансформатора, защото изолационните му способности са много пъти по-добри от тези на въздуха.

И е Диелектрични (трябва отговаря на доста сериозни показатели до колкото се сещам 150 kV/cm2 да ме поправят ако греша) и е Хигроскопично - За това има и "дихател" където се слага Силикагел - който отнема влагата и Блаугел който се оцветява когато се навлажни от синьо става лилаво и тогава силикагела и блаугела се подменят или изсушават. Абсолютно всички локомотиви с трансформатор - за променлив ток си имат такъв патрон и разширител защото маслото когато си променя температурата се разширява и всива.
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2



Информация
Модератори