Страница 1 от 2

Какво представлява вагон отоплител?

Публикувано на: Вто Ное 16, 2010 7:46 pm
от ElLoko
Здравейте, бихте ли ми обяснили какво представлява вагонът отоплител, за какво се използва и задължително ли е да има такъв на всяка гара? Предварително благодаря за отговора. :)

Публикувано на: Вто Ное 16, 2010 7:50 pm
от bdz46
Стационарните вагон-отоплители служат единствено да помещават един стар локомотивен трансформатор и съответното помощно оборудване (защити, прекъсвачи, компресор и др.), от който се захранват колонките за предварително стационарно електрическо отопление на пътническите влакове в големи начални гари.
Такива вагони има само в няколко гари, а на някои места, оборудването е поместено в сграда, вместо във вагон.

Публикувано на: Вто Ное 16, 2010 7:54 pm
от ElLoko
Благодаря за бързия отговор. :)

Публикувано на: Вто Ное 16, 2010 9:50 pm
от dobo
А тези за влаковете какво имат и как действат ?
И понеже не се изразих ясно става дума онези примерно които се закачат на влака София - Кардам след дизела и служат за отопление на влака в студените зимни вечери.

Публикувано на: Вто Ное 16, 2010 9:52 pm
от bdz46
Имат парен котел за парно отопление или дизелов агрегат за електрическо отопление.

Публикувано на: Вто Ное 16, 2010 11:57 pm
от VESO
И в зависимост от разграничението , което направи Тодор различаваме два типа - обикновени вагон - отоплители и вагон - генератори.Първите изглеждат така:
- като фургон;
- като товарен вагон.
и се водят серия 60 (тип "Dom").
От вторите не съм виждал.Засичал съм единствено такива , само че на турските железници.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:29 am
от bdz46
Имаме само един такъв, който работи по 28-ма линия (ако работи).

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:45 am
от VESO
На мен ми казаха , че работил преди години в депо Димитровград , после го изпратили някъде и бракували.Дали изобщо го има и къде се намира в момента , не знам.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 8:50 am
от Mario Evstatiev
Ако визирате вагон-отоплителя, подобен на товарен вагон, такъв имаше по едно време в ПО, пускаха го на пътническите за Свиленград. Виждал съм го и на влак за Пещера.

Тези, които са като фургон, са стандартни. Във ВА имаше и такъв, направен от прикачен вагон на ДМВ 18 серия.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 9:05 am
от dobo
Тези за ток добре, а тези които са на котел и произвеждат пара как става отоплението ? Нали вагоните са с електрическо отопление или аз се лъжа ?

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 9:16 am
от bdz46
Повечето вагони имат и парно отопление.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 10:40 am
от disell
От миналата зима вече нямаме електрически вагон-отоплител ( т.нар. ВЕО 34) поради блокиране на двигателя , през лятото уж зпочнаха да го възстановяват но май това възстановяване ще се изрази в разглобяването му на съставните му части и последващо бракуване.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 10:48 am
от kgeorgiev
Преди време когато нашите седмаци караха международните от и за Румъния слагаха по един вагон отоплител с пара. Ако сте забелязяли кардамските + Силистренските преди си бяха с 47 които са и с пара.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 11:09 am
от bdz46
И сегашните 43 са с пара.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 12:24 pm
от 42 072.9
Голяма мъка е да разкачат провода за парата през зимата, когато замръзне всичко.
Куриозно е и да назначават 55-та серия да отоплява влака.