Страница 1 от 12

Локомотив 05.01

Публикувано на: Съб Апр 24, 2010 11:33 pm
от Vlado
Тъй като вече работата по машината започна, а забелязах, че все още няма тема за това тук, пък все по-често ще се налага да се пише по въпроса, си позволих да открия настоящата. Започвам със снимките от днес:
http://vkolev.snimka.bg/other/v-zstanov ... -01.495049

Да пожелаем успех и на този проект! :)

Публикувано на: Нед Апр 25, 2010 9:23 am
от Mario Evstatiev
Аз бях писал в темата за останалите л-тиви по депата и базите, че 05-01 се прави със заповед на Изпълнителния директор на БДЖ-ЕАД. На Директора на депо Сф да му пожелаем успех в начинанието и хубави резултати накрая.

Публикувано на: Пон Апр 26, 2010 4:57 pm
от zhivko88
Всеки ден ли се работи по машината защото бих искал да дойда да разгледам кое как се прави пък и да се одари по една прикаска с работниците правещи локомотива? Да се надявам другата или по другата седмица да посетя локомотива :)

Публикувано на: Вто Апр 27, 2010 9:22 am
от Vlado
Доколкото разбрах ще се работи всеки ден от най-малко четирима работници за период от една година, защото толкова е срокът за възстановяването на машината.

Публикувано на: Вто Апр 27, 2010 10:10 am
от NiGhtPiSH
Срокът е доста реалистичен с оглед многото работа, която има да се върши.

Реално цялата машина трябва да се разколачи, да се заменят доста обшивки, тръбна разводка, да се набави Knorr помпа, че липсва. Да се прави шатун.

Да се надяваме през Май 2011 да се радваме на пуфтящ Pacific :)

Публикувано на: Вто Апр 27, 2010 12:50 pm
от Vlado
Кнорът не липсва, а е по-скоро на неспецифично място, а именно, гледана отпред машината, отдясно на челото, точно под комина.
Какво предстои като работа: като начало ще я изчистят добре, но отвън на открито, че има много боклук, като едновременно ще разглабят дребни възли и детайли. После я вкарват в халето и я вдигат на подемниците. Свалят колела и т.н. След това обратната процедура. Работа има за целия китайски народ, както се казва.

Публикувано на: Нед Май 09, 2010 9:09 pm
от NiGhtPiSH
Доколкото разбрах са свалили будката и обшивката на котела вече и машината е вътре в халето, нейде до Павел.

Публикувано на: Пон Май 10, 2010 5:14 pm
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:Доколкото разбрах са свалили будката и обшивката на котела вече и машината е вътре в халето, нейде до Павел.
Машината е през три коловоза от "Павел".

Обшивката и всичката арматура са долу, будката и оборудването от нея също са демонтирани. Локомотива е на стойки, а колоосите са извадени и им предстои ремонт и смяна на бандажи. От Калояновец ще докарат спирачно оборудване, което след ревизия от отделение "Въздушни спирачки", ще се качи на машината.

Публикувано на: Вто Май 11, 2010 6:34 pm
от Машинист_на_сън
Искрено се радвам и пожелавам успех на това чудесно начинание. Виждал съм локомотив от серия 05 само на снимката в книгата "ЖП транспорт в България 1866 - 1983 г." и смятам, че той, заедно с локомотива серия 01, са най-красивите парни локомотиви, които БДЖ е имала! Дано догодина видим този красавец в действие!

Публикувано на: Сря Май 12, 2010 7:19 am
от Mario Evstatiev
Машинист_на_сън написа:Искрено се радвам и пожелавам успех на това чудесно начинание. Виждал съм локомотив от серия 05 само на снимката в книгата "ЖП транспорт в България 1866 - 1983 г." и смятам, че той, заедно с локомотива серия 01, са най-красивите парни локомотиви, които БДЖ е имала! Дано догодина видим този красавец в действие!
Работи се усилено. Вчера продължи чистенето на корозия по котела и демонтажа на възли и елементи. Ще се разгболябат и парните цилиндри, а скоро ще се ходи до Калояновец за набавяне на годни резервни елементи. Кноровата помпа и ел.генератора за собствени нужди се намират на поставка пред диспечерната в дизелов цех.

Публикувано на: Пон Май 17, 2010 9:04 am
от Mario Evstatiev
Ето снимка на моментното състояние на 05-01. Да обясня накратко:

-Котела е разкрит
-Котелната арматура и агрегатите са демонтирани
-Почистват се металните части от корозия
-Колоосите са извадени за УЗД и боя
-Извършва се проверка на рамата(локомотивната кола)

Изображение

Публикувано на: Пон Май 17, 2010 10:53 am
от gzo
За жалкото състояние в което се намира БДЖ направо е невероятно, че има средства и хора които да се занимават с подобна дейност.
Инзенадан съм приятно !

Публикувано на: Вто Май 18, 2010 10:40 am
от Vlado
Още снимки със специалното разрешение на Стефан Деянов:
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite- ... nov.500809

Публикувано на: Сря Май 19, 2010 7:33 am
от Mario Evstatiev
По машината се работи здраво и ако нещата се развиват така, в края на Януари 2011 г. вече ще можем да се похвалим с още един възстановен парен локомотив.

Публикувано на: Вто Юни 01, 2010 11:09 am
от Mario Evstatiev
В талиговото отделение вече е сглобена водещата талига на 05-01 и сега се чакат да станат готови колоосите, след което ще спуснат машината на тях и ще продължи ремонта по другите възли. Работата по 05-01 върви с умерени темпове в момента и се очаква другата седмица да дойдат въздушните апарати за спирачката, които ще се ревизират в отделение "Въздушни" спирачки и ще се качват на машината.

Ето я водещата талига:
Изображение