Страница 1 от 2

ZS - ZELEZNICE SRBIJE

Публикувано на: Пет Авг 04, 2006 8:23 pm
от Mario Evstatiev
Ето, че и Сърбите си има вече място в нашия форум.

Какво да разкажа за Сръбските железници?! Каквото и да кажа ще е малко :wink:

Нека започна с някои данни за железниците на Сърбия.
Обща дължина на жп. линиите: 3 808,736 km
Електрифицирани от тях (25 KV, 50 HZ AC): 1196 051 km
Магистрални(главни) жп. линии: 1 767 488 km
Индустриални клонове: 772,568 km
Междурелсие(основно): 1.435 mm
Максимален наклон: 27.41%
Максимално колоосно натоварване: 22,5 t
Тягови возила: 417
Общ брой на пътническите вагони: 797
Общ брой на товарните вагони: 16 288
Брой на жп. персонала: 22 271 души

Нека кажа накратко за основните жп. линии в Сърбия.
Железопътното трасе Ниш - Београд е с преобладаващ равнинен профил. По трасето особеностите са Локомотивно депо Ниш, намиращо се при гара Цървени кръст, град Лапово и едноименната му гара, изкуственото развитие в участъка Младеновац - Раковица, което се преминава с 50 км/час. Средната скорост по трасето Ниш - Београд е 55, 7 км/час. Времепътуването от Ниш до Београд е приблизително 5 часа. Целия участък е електрифициран, като оисновния вид тягова единица са локомотивите серия 441. В товарно движение помагат румънските локомотиви серия 461 ,както и различни дизелови локомотиви. В участъка също така се срещат ЕМВ 412 и релсови автобуси серия 812. Последните сега обслужват т.нар. Кружни воз, който преди беше с един вагон и локомотив.

Железопътното трасе Београд - Нови Београд - Сремска митровица - Батайница - Рума - Шид е основен коридор за международни превози между Сърбия и Хърватска. Средна скорост 60, 5 км/час. По трасето, което също е електрифицирано работят предимно локомотиви серия 441 и в редки случаи румънските 461. Също така има редовни ПВ между Београд и Шид с ЕМВ серия 412. По това трасе се движат основните международни влакове, сред които ивзестния АВАЛА експрес от Београд до Виена. Времепътуването по линията с бърз влак е 2 часа и 15 мин, а с пътнически влак - 3 часа и 18 мин.

Интересно е също така да се каже нещо и за БЕОВОЗ - градската железница на Београд. Разписание на влаковете ще намерите ТУК.
Избирайки гара на тръгване и гара на пристигане Вие можете да прегледате разписанието на влаковете.
Най - голямата забележителност на БЕОВОЗ е гара Вуков споменик, намираща се на едноименния площад на Београд. Самата гара е разположена изцяло под земята, като достъпът до нея е по дълги ескалатори. Гарата е с един централен перон и два коловоза, съответно за двете посоки на движение. Изпълнена е тип "метростанция". Под Београд има общо 4 спирки на влаковете на БЕОВОЗ.

Друга атрактивна и забележителна линия е ШАРГАНСКАТА ОСМИЦА, информация за която ще намерите на линка. Там е поместено и разписанието на влаковете както и цени на билетите за пътуване.

Освен това, ŽELEZNICE SRBIJE предлагат и атрактивни пътувания с ретровлакове и парни локомотиви, както и с небезизвестния влак на Тито - PLAVI VOZ. Информация за него ще намерите ТУК. Искам тук да добавя, че аз имах щастието да видя този чудесен влак, когато слязох на спирка Тошин бунар.

Сръбските железници предлагат и чартърни пътувания по цялата жп. мрежа по предварителна заявка. Относно жп. любителите, решили да отидат на посещение в Сърбия е необходимо да кажа, че владеенето на сръбски език е голям плюс и е за предпочитане поне един от групата да знае този език. Снимането на локомотиви принципно не е проблем. Ако все пак искате да си извадите разрешително, това можете да сторите в управлението на ЖТП - Београд, намиращо се на ул. Nemanjina 6. Други интересни места в Сърбия са:

ЖП. МУЗЕЙ
Малка галерия със снимки на подвижен състав

За сега това е от мен. Скоро ще направя отново едно посещение в Сърбия, като този път ще събера повече информация и ще направя интересни снимки, с които ще допълня темата. Ако имате въпроси или искате да допълните нещо, Заповядайте, думата е Ваша!

Публикувано на: Пет Авг 04, 2006 8:29 pm
от rexkos
Поздравления lok45111 за чудесното описание! :D Надявам се, че в скоро време ще ни порадваш и с нещо за участъка Димитровград ЮЖ-Ниш. :D

Публикувано на: Пон Авг 07, 2006 10:03 pm
от choveka_vlak
Ю-бре, Марио!, леле- какоси добър, Ща, пиеш бе Брато?.

Публикувано на: Пон Авг 14, 2006 5:54 pm
от Mario Evstatiev
choveka_vlak написа:Ю-бре, Марио!, леле- какоси добър, Ща, пиеш бе Брато?.
hvala ti, bračo!

Piem samo pivo, suđeno piva sa pleskavica :lol:

Публикувано на: Вто Авг 15, 2006 6:36 am
от Florian
Поздрави, Марио :)

Хубаво и полезно описание!

Публикувано на: Вто Юли 03, 2007 11:06 pm
от 43.309
Monday, 25. June 2007.


“Serbian Railways” and “Koncar” from Zagreb have finalized the project of modification and major overhaul of 38 electric locomotives, which have already started operating on Serbian rails, said Nikola Tojagic, Director of Rolling Stock Investment Department.

The project costing 25 million EUR has been financed from EBRD loan.

According to the words of Mr Tojagic, the locomotives are 441 and 461 series, and have been upgraded to the “higher rank” (444 and 461-200), which improved drivers’ working conditions, since the driver’s cabs have been air-conditioned and equipped with refrigerators and hot plates.

The locomotives are mainly being used for freight transport, which makes 80 percent of the total work volume of “Serbian Railways”.
http://www.serbianrailways.com/system/e ... 12226.html
Маркирал съм с червено интересните неща.

Публикувано на: Нед Яну 06, 2008 5:27 pm
от KarloBeograd
Samo da ispravim neke podatke, recimo, broj lokomotiva je 91 elektro i 30 dizel u redovnom saobracaju, zatim, od onih 16.000 vagona, ispravnih i u funkciji je samo 4500, a svaki dan nedostaje 2000 vagona, samo za klijente u Srbiji koji zele da prevezu robu zeleznicom, i pored veoma lose usluge. Broj zaposlenih je oko 19.000, a predvidjeno je da se smanji na 18.000. Recimo, 2000 je bilo 32.000 zaposlenih, i smanjenje zaposlenih je deo restruktuiranja.

Forumi su:
www.zovspozega.co.yu/forum
www.railserbia.net/forum

Ne bih hteo nasiroko pisati, osim ako me ne pitate nesto...

Публикувано на: Нед Яну 06, 2008 5:32 pm
от 42 072.9
Kato zavali snqg pri vas v Serbia, jeleznicata paralizira li se?

Публикувано на: Сря Яну 09, 2008 11:45 pm
от KarloBeograd
U Srbiji nije bilo toliko problema, temperature su bile do -10*C, ali zeleznica nije imala velikih problema. U Srbiji se dosta govorilo na TV o nevremenu u Rumuniji i Bugarskoj, ali u Srbiji su problem imali pre svega drumovi. Medjutim, posto Srpska Pravoslavna Crkva ima Bozic 7.1. (julijanski kalendar) mnogi su spojili praznike 31.12.-1.8. te nije bilo ni zastoja.

Bas bih ocekivao, da bas u tim situacijama u Bugarskoj zeleznica pokaze svetliju stranu, jer Svajcarska i Svedska su shvatile da bi neki krajevi zimi bili odseceni od sveta da nema zeleznice.

P. S. Jel razumljivije latinica ili srpska cirilica? Da znam da koristim, koristio bih Bugarsku cirilicu, ali mislim da je dovoljno razumljivo, jer Srpski i Bugarski se ne razlikuju previse.

Публикувано на: Пон Мар 01, 2010 1:06 pm
от NiGhtPiSH
ZS ще закупи 10 бр. двувагони ДМВ РА-2 от Метровагонмаш ОАО - производителите на нашите метросъстави.

Ще се обявяват търгове и за още ДМВ-та.

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 10:07 am
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:ZS ще закупи 10 бр. двувагони ДМВ РА-2 от Метровагонмаш ОАО - производителите на нашите метросъстави.

Ще се обявяват търгове и за още ДМВ-та.
Хората мислят по - разумно от нас. Ще е интересно в Сърбия с тия РА-2. Не бих се учудил ако предстоящия търг за ЕМВ също бъде спечелен от "Метровагонмаш".

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 10:48 am
от disell
lok45111 написа:Хората мислят по - разумно от нас. Ще е интересно в Сърбия с тия РА-2. Не бих се учудил ако предстоящия търг за ЕМВ също бъде спечелен от "Метровагонмаш".
\

Ами нормално хората мислят с главите си а не като у нас..... :wink:

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 1:53 pm
от NiGhtPiSH
Няма да се очудя, ако обявят търг за скоростна линия към Будапеща през Нови Сад и Суботица след като завършат магистралата до Хогрош. Което значи след година-две най-много.

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 8:16 pm
от Nikss
Ние май пак само ще гледаме... :roll:

Публикувано на: Сря Юни 09, 2010 12:51 pm
от NiGhtPiSH
ZS най-накрая почва реконструкция и електрификация на ДЮж - Ниш за 120 км/ч със заем от Чехия и чешки изпълнител. Юли месец като се прибирам ще ви осведомя дали са почнали работа.

Какво значи това?

По-голям трафик на МДТВ, а МБВ и ще имат много съкратени времепътувания. Сега мисля е времето да се обяви търг за модернизация и реконструкция на София - ДЮж за 160 км/ч

Един такъв проект ще намали времепътуванията от София до Белград с поне два часа и ще може да има по-чести връзки.