Страница 1 от 2

Техническо ръководство ЕМВ серия 30/31(по заявка)

Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 8:36 am
от Mario Evstatiev
На вниманието на уважаемите колеги Машинисти и всички, които попитаха за документацията за ЕМВ 30/31!

Благодарение на един колега, Форумът се сдоби с ръководството в електронен вариант, така, че да бъде споделено със всички, които се интересуваха от него.

*Авторските права са изключително на БДЖ-ТПС-Локомотиви ЕООД и SIEMENS.

*Ръководството е предназначено за лична употреба! Всяко разпространяване с комерсиална целе наказуемо!

*Ръководството е БЕЗПЛАТНО!


ЛИНК:
http://store4.data.bg/lokomotiven/tech_ ... 30_new.pdf

Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 8:28 pm
от Nikss
Благодарности :!: Прегледах го набързо, наистина добро и интересно четиво е. 8)

Публикувано на: Пон Яну 18, 2010 11:12 pm
от Saruman
Да благодарим на колегата ти и на тебе. С особен интерес го разгледах, доста точно ясно и по разбираем начин е написано.

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 6:43 pm
от 44.123
Да много добре е съставено ръководството - поздравления и от мене.

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 7:09 pm
от Ghost
Харесаха ми 2 та милиона километра за смяна на лагери. Не ми хареса температурния диапазон за работа на ЕМВ, биоразграждащото масло, буталния компресор и най вече това, че не е упоменато, че зимата машинистта трябва да си носи "духалка" в чантата, а пътниците няма да им се наложи да ползват закачалки.
Трябва да се отбележи - това не е ръководство тъй като в него не е упоменато как се управлява ЕМВ, как се експлоатира, нито пък нещо за ремонта. Това е просто общо запознаване с устройството. Тоест бюлетин.
Като изключим това специални благодарности на човека, който го е качил. Друго си е да четеш на български. 8)

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 8:22 pm
от borislaviv
Ghost написа:Харесаха ми 2 та милиона километра за смяна на лагери. Не ми хареса температурния диапазон за работа на ЕМВ, биоразграждащото масло, буталния компресор и най вече това, че не е упоменато, че зимата машинистта трябва да си носи "духалка" в чантата, а пътниците няма да им се наложи да ползват закачалки.
Трябва да се отбележи - това не е ръководство тъй като в него не е упоменато как се управлява ЕМВ, как се експлоатира, нито пък нещо за ремонта. Това е просто общо запознаване с устройството. Тоест бюлетин.
Като изключим това специални благодарности на човека, който го е качил. Друго си е да четеш на български. 8)
Да но откъде друга информация, като всичко свързано с Дезирата е тема инкогнита.

Публикувано на: Вто Яну 19, 2010 11:05 pm
от 07
borislaviv написа:]
Да но откъде друга информация, като всичко свързано с Дезирата е тема инкогнита.
За повече от това се плаща - и мама на тати не дава без пари............

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 8:37 pm
от borislaviv
07 написа:
borislaviv написа:]
Да но откъде друга информация, като всичко свързано с Дезирата е тема инкогнита.
За повече от това се плаща - и мама на тати не дава без пари............
Нещо не ми се връзва това твърдение.Досега на всички доставени ТПС са комплектовани както с описания, така и принципни и монтажни схеми и инструкции.

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 10:42 pm
от 07
borislaviv написа:
07 написа:
borislaviv написа:]
Да но откъде друга информация, като всичко свързано с Дезирата е тема инкогнита.
За повече от това се плаща - и мама на тати не дава без пари............
Нещо не ми се връзва това твърдение.Досега на всички доставени ТПС са комплектовани както с описания, така и принципни и монтажни схеми и инструкции.
До сега всички доставени серии са били от най малко 40 бройки (единствено 61ва е по малко) и по линия на СИВ.....

До сега, но за Сименсите се чудехме как да отрежем от цената - и ето резултата не получаваме пълна документация, нито напълно обучен сервизен персонал, за сметка на това даваме на Сименс хале във Варна където си плащаме като попове.......

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 10:44 pm
от bdz46
borislaviv написа:Досега на всички доставени ТПС са комплектовани както с описания, така и принципни и монтажни схеми и инструкции.
Навремето телевизорите, автомобилите и т. н. също вървяха със схеми, ама сега няма.
Тук не е по-различно.

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 11:04 pm
от dido73
bdz46 написа:
borislaviv написа:Досега на всички доставени ТПС са комплектовани както с описания, така и принципни и монтажни схеми и инструкции.
Навремето телевизорите, автомобилите и т. н. също вървяха със схеми, ама сега няма.
Тук не е по-различно.
Навремето в соц. страните Чолаков. На запад, обаче, не е имало такава практика, като си купиш телевизор да ти дадат и схемата. Просто в соц. обществото понятието авторско право и фирмена тайна губеше смисъл, изключая военното производство и някои други специфични производства. Продукцията за бита нямаше авторски права и фирмена тайна, за да се крие устройството/схемата и да се доплаща за придобиването им. :wink:

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 11:41 pm
от 07
dido73 написа:]Навремето в соц. страните Чолаков. На запад, обаче, не е имало такава практика, като си купиш телевизор да ти дадат и схемата. Просто в соц. обществото понятието авторско право и фирмена тайна губеше смисъл, изключая военното производство и някои други специфични производства. Продукцията за бита нямаше авторски права и фирмена тайна, за да се крие устройството/схемата и да се доплаща за придобиването им. :wink:

Напротив имало е, баща ми има телевизор Сименс, купен през 1980та всичките му схеми и таблици са вътре.... има и една пералня AEG - ел. схемата е залепена от вътрешната страна на горния капак - за да не я загубиш..... и тя ще стане на 30 тази година......

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 11:46 pm
от bdz46
Имаме телевизор SONY от преди 15 г... с принципна схема.

Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 12:24 am
от dido73
Хм, странно. Когато през 1985-та родителите ми купиха за брат ми и мен радио-касетофонче Panasonic RX-5180/A от кореком нямаше схема. Имаше ръководство, брошура със картинки и гаранционна карта. Явно не е било правило да се слага схема а изключение.

Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 1:07 am
от 07
dido73 написа:Хм, странно. Когато през 1985-та родителите ми купиха за брат ми и мен радио-касетофонче Panasonic RX-5180/A от кореком нямаше схема. Имаше ръководство, брошура със картинки и гаранционна карта. Явно не е било правило да се слага схема а изключение.
Май японците въведоха тая мода - да няма схеми при самото изделие а само в сервиза..... както и да е днес това е обхванало всички сфери на техникатата - информацията е ценна стока, баща ми е запален радиолюбител и има няколко трансивера - без схеми са бях му ги намерил в интернет преди време - имаше ги качени от други любители, днес за всичко се иска пари..... дори и за фабричен код за отключване на 17 годишен авто-радио касетофон с тая разлика че в холандия срещу смс на цена 2 евро получаш смс с номера, а в България сикат 20 кинта :)