Страница 1 от 2

Аварийната спирачка

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 1:44 pm
от gzo
Накратко- какъв е механизма на задействане на пломбираната аварийна спирачка намираща се в купетата на пътническите вагони ?

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 4:19 pm
от bdz46
Дръжката опъва едно въже, което в единия край на вагона отваря вентил. Въздуха от главния въздухопровод на влака изтича и настъпва екстрено спиране.
Друг вариант е дръжката да прекъсне електрическа верига, при което изключва електропневматичен вентил и се получава същия ефект.

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 4:29 pm
от VESO
bdz46 написа:...
Друг вариант е дръжката да прекъсне електрическа верига, при което изключва електропневматичен вентил и се получава същия ефект.
Така не беше ли при мотрисите DESIRO? При вагоните е с въжета.

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 4:32 pm
от bdz46
Вагони всякакви. При мотрисите е малко по-сложно, защото машинистът може да осуети спирането с бутон.

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 5:01 pm
от gzo
bdz46 написа:Дръжката опъва едно въже, което в единия край на вагона отваря вентил. Въздуха от главния въздухопровод на влака изтича и настъпва екстрено спиране.
Друг вариант е дръжката да прекъсне електрическа верига, при което изключва електропневматичен вентил и се получава същия ефект.
Мерси за отговора БДЖ46 !

Предполагам че ако някой от пътниците дръпне ръчката то ще се задействат спирачките само на същия вагон. Или греша !?
Ако е така то машиниста как разбира че един от вагоните се влачи на спирачки ?

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 5:03 pm
от bdz46
Безсмислено е да се задържа само един вагон, а и не е това идеята на дръжката.
Главният въздухопровод минава през целия влак и независимо къде и как изтича въздуха, задържат всички вагони, заедно с локомотива.

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 7:11 pm
от VESO
Чудно ми е как после се възстановява подаването и влакът потегля.Прибират извадената въздушна спирачка обратно ли?

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 7:16 pm
от bdz46
Тя не се вади, че да я прибират. Превозната бригада затваря вентила и влака продължава след задължителна съкратена проба. Намира се в шкаф в единия край на вагона.

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 7:21 pm
от VESO
Аз имах предвид , че като се дръпне онова горе в купето , то се разтяга поне 20-тина сантиметра надолу.Питах как го прибират после , но предполагам със затварянето на вентила , то само се "качва" нагоре.

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 9:03 pm
от Nikss
Ми не, идва превозната бригада, глобява дръзналия да дръпне това "нещо" пътник, машинистите пълнят влака, правят проба и тръгват. :lol: Най ми е интересно как разбират в кой вагон точно е дръпната спирачката като задържа целия влак... :roll: като заговорихме за внезапни спирачки, във филма "Хълмът на боровинките" една бабка дърпа внезапната спирачка във вагон серия 47 и дръжката й увисва в ръката. Спуках се от смях. :D А иначе би трябвало щом бъде пусната спирачката сама да се върне обратно. :idea:

Публикувано на: Нед Яну 03, 2010 9:07 pm
от bdz46
Nikss написа:Най ми е интересно как разбират в кой вагон точно е дръпната спирачката като задържа целия влак...
Превозната бригата търчи из влака и търси от къде духа. Чува се ясно.
Естествено кранмашиниста трябва да е на 2-ро.

Публикувано на: Пон Яну 04, 2010 12:07 am
от dido73
bdz46 написа:Превозната бригата търчи из влака и търси от къде духа. Чува се ясно.
Естествено кранмашиниста трябва да е на 2-ро.
А като е на 2-ро, докато намерят задействания вентил ще свърши въздуха в ГВР и ще изключи ГВП. Би трябвало впревозняците само по разпломбирането да установяват мястото, а машиниста да не губи ценен въздух. Няма логика да се хаби въздух само за да го чуят как фющи. За това ги и пломбират тия ръкохватки по вагоните евентуално да се установи еднозначно, че е разпломбиран.

Публикувано на: Пон Яну 04, 2010 12:09 am
от bdz46
Има компресори. По пломбата ще търсят отворения кран половин час.

Публикувано на: Сря Яну 06, 2010 6:58 am
от Mario Evstatiev
Системата за внезапна спирачка с въжено задействане имаше една особеност, че веднъж дръпната, дръжката не може да се върне в нормалното си положение докато не се отиде до шкафа в преддверието, където е вентила. По това също лесно може да се намери от кое купе е дръпната. Но за да се намери бързо вагона, Тошко е прав. Кранмашиниста се оставя на положение "Пътуване" за да се чуе специфичния шум от изтичане на въздух в атмосферата и да се намали времето за престой.

Внезапната спирачка е предназначена да се задейства от пътниците или персонала при явна опасност, но често се злоупотребява с нея, което неминуемо води до закъснение, нарушаване на комфорта на пътуване и повишаване на разходите за ново потегляне. Няма да забравя, как преди години на влак 8687 група пияни младежи беше дръпнала внезапната спирачка в 1-ва класа, поради което стояхме преди СЗ пост 7. Тогава началник на влака извика транспортна полиция в Стара Загора, която свали гамените, но ние вече бяхме окъсняли. Заради тази пияснка изцепка, в Бургас бяхме с 10 мин. закъснение, след като от СЗ тръгнахме с 25 поради разправиите.

Публикувано на: Сря Яну 06, 2010 9:34 am
от stankos
За такива вандали 24ч. да търкат нара в районното + солена глоба ! :evil: