Аватар
gzo
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Яну 03, 2010 11:27 am
Местоположение: В. Търново
Аватар
Аварийната спирачка

Мнение от gzo »

Накратко- какъв е механизма на задействане на пломбираната аварийна спирачка намираща се в купетата на пътническите вагони ?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Дръжката опъва едно въже, което в единия край на вагона отваря вентил. Въздуха от главния въздухопровод на влака изтича и настъпва екстрено спиране.
Друг вариант е дръжката да прекъсне електрическа верига, при което изключва електропневматичен вентил и се получава същия ефект.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

bdz46 написа:...
Друг вариант е дръжката да прекъсне електрическа верига, при което изключва електропневматичен вентил и се получава същия ефект.
Така не беше ли при мотрисите DESIRO? При вагоните е с въжета.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Вагони всякакви. При мотрисите е малко по-сложно, защото машинистът може да осуети спирането с бутон.
Аватар
gzo
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Яну 03, 2010 11:27 am
Местоположение: В. Търново
Аватар

Мнение от gzo »

bdz46 написа:Дръжката опъва едно въже, което в единия край на вагона отваря вентил. Въздуха от главния въздухопровод на влака изтича и настъпва екстрено спиране.
Друг вариант е дръжката да прекъсне електрическа верига, при което изключва електропневматичен вентил и се получава същия ефект.
Мерси за отговора БДЖ46 !

Предполагам че ако някой от пътниците дръпне ръчката то ще се задействат спирачките само на същия вагон. Или греша !?
Ако е така то машиниста как разбира че един от вагоните се влачи на спирачки ?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Безсмислено е да се задържа само един вагон, а и не е това идеята на дръжката.
Главният въздухопровод минава през целия влак и независимо къде и как изтича въздуха, задържат всички вагони, заедно с локомотива.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Чудно ми е как после се възстановява подаването и влакът потегля.Прибират извадената въздушна спирачка обратно ли?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Тя не се вади, че да я прибират. Превозната бригада затваря вентила и влака продължава след задължителна съкратена проба. Намира се в шкаф в единия край на вагона.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз имах предвид , че като се дръпне онова горе в купето , то се разтяга поне 20-тина сантиметра надолу.Питах как го прибират после , но предполагам със затварянето на вентила , то само се "качва" нагоре.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ми не, идва превозната бригада, глобява дръзналия да дръпне това "нещо" пътник, машинистите пълнят влака, правят проба и тръгват. :lol: Най ми е интересно как разбират в кой вагон точно е дръпната спирачката като задържа целия влак... :roll: като заговорихме за внезапни спирачки, във филма "Хълмът на боровинките" една бабка дърпа внезапната спирачка във вагон серия 47 и дръжката й увисва в ръката. Спуках се от смях. :D А иначе би трябвало щом бъде пусната спирачката сама да се върне обратно. :idea:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Nikss написа:Най ми е интересно как разбират в кой вагон точно е дръпната спирачката като задържа целия влак...
Превозната бригата търчи из влака и търси от къде духа. Чува се ясно.
Естествено кранмашиниста трябва да е на 2-ро.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

bdz46 написа:Превозната бригата търчи из влака и търси от къде духа. Чува се ясно.
Естествено кранмашиниста трябва да е на 2-ро.
А като е на 2-ро, докато намерят задействания вентил ще свърши въздуха в ГВР и ще изключи ГВП. Би трябвало впревозняците само по разпломбирането да установяват мястото, а машиниста да не губи ценен въздух. Няма логика да се хаби въздух само за да го чуят как фющи. За това ги и пломбират тия ръкохватки по вагоните евентуално да се установи еднозначно, че е разпломбиран.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Има компресори. По пломбата ще търсят отворения кран половин час.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Системата за внезапна спирачка с въжено задействане имаше една особеност, че веднъж дръпната, дръжката не може да се върне в нормалното си положение докато не се отиде до шкафа в преддверието, където е вентила. По това също лесно може да се намери от кое купе е дръпната. Но за да се намери бързо вагона, Тошко е прав. Кранмашиниста се оставя на положение "Пътуване" за да се чуе специфичния шум от изтичане на въздух в атмосферата и да се намали времето за престой.

Внезапната спирачка е предназначена да се задейства от пътниците или персонала при явна опасност, но често се злоупотребява с нея, което неминуемо води до закъснение, нарушаване на комфорта на пътуване и повишаване на разходите за ново потегляне. Няма да забравя, как преди години на влак 8687 група пияни младежи беше дръпнала внезапната спирачка в 1-ва класа, поради което стояхме преди СЗ пост 7. Тогава началник на влака извика транспортна полиция в Стара Загора, която свали гамените, но ние вече бяхме окъсняли. Заради тази пияснка изцепка, в Бургас бяхме с 10 мин. закъснение, след като от СЗ тръгнахме с 25 поради разправиите.
64.19
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

За такива вандали 24ч. да търкат нара в районното + солена глоба ! :evil:
Публикувай отговор

Обратно към “Техническа част | Technical part”

Информация