Накратко- какъв е механизма на задействане на пломбираната аварийна спирачка намираща се в купетата на пътническите вагони ?
Мерси за отговора БДЖ46 !bdz46 написа:Дръжката опъва едно въже, което в единия край на вагона отваря вентил. Въздуха от главния въздухопровод на влака изтича и настъпва екстрено спиране.
Друг вариант е дръжката да прекъсне електрическа верига, при което изключва електропневматичен вентил и се получава същия ефект.
Предполагам че ако някой от пътниците дръпне ръчката то ще се задействат спирачките само на същия вагон. Или греша !?
Ако е така то машиниста как разбира че един от вагоните се влачи на спирачки ?

Ми не, идва превозната бригада, глобява дръзналия да дръпне това "нещо" пътник, машинистите пълнят влака, правят проба и тръгват.
Най ми е интересно как разбират в кой вагон точно е дръпната спирачката като задържа целия влак...
като заговорихме за внезапни спирачки, във филма "Хълмът на боровинките" една бабка дърпа внезапната спирачка във вагон серия 47 и дръжката й увисва в ръката. Спуках се от смях.
А иначе би трябвало щом бъде пусната спирачката сама да се върне обратно. 





А като е на 2-ро, докато намерят задействания вентил ще свърши въздуха в ГВР и ще изключи ГВП. Би трябвало впревозняците само по разпломбирането да установяват мястото, а машиниста да не губи ценен въздух. Няма логика да се хаби въздух само за да го чуят как фющи. За това ги и пломбират тия ръкохватки по вагоните евентуално да се установи еднозначно, че е разпломбиран.bdz46 написа:Превозната бригата търчи из влака и търси от къде духа. Чува се ясно.
Естествено кранмашиниста трябва да е на 2-ро.
Последно промяна от dido73 на Пон Яну 04, 2010 12:09 am, променено общо 1 път.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор
Системата за внезапна спирачка с въжено задействане имаше една особеност, че веднъж дръпната, дръжката не може да се върне в нормалното си положение докато не се отиде до шкафа в преддверието, където е вентила. По това също лесно може да се намери от кое купе е дръпната. Но за да се намери бързо вагона, Тошко е прав. Кранмашиниста се оставя на положение "Пътуване" за да се чуе специфичния шум от изтичане на въздух в атмосферата и да се намали времето за престой.
Внезапната спирачка е предназначена да се задейства от пътниците или персонала при явна опасност, но често се злоупотребява с нея, което неминуемо води до закъснение, нарушаване на комфорта на пътуване и повишаване на разходите за ново потегляне. Няма да забравя, как преди години на влак 8687 група пияни младежи беше дръпнала внезапната спирачка в 1-ва класа, поради което стояхме преди СЗ пост 7. Тогава началник на влака извика транспортна полиция в Стара Загора, която свали гамените, но ние вече бяхме окъсняли. Заради тази пияснка изцепка, в Бургас бяхме с 10 мин. закъснение, след като от СЗ тръгнахме с 25 поради разправиите.
Внезапната спирачка е предназначена да се задейства от пътниците или персонала при явна опасност, но често се злоупотребява с нея, което неминуемо води до закъснение, нарушаване на комфорта на пътуване и повишаване на разходите за ново потегляне. Няма да забравя, как преди години на влак 8687 група пияни младежи беше дръпнала внезапната спирачка в 1-ва класа, поради което стояхме преди СЗ пост 7. Тогава началник на влака извика транспортна полиция в Стара Загора, която свали гамените, но ние вече бяхме окъсняли. Заради тази пияснка изцепка, в Бургас бяхме с 10 мин. закъснение, след като от СЗ тръгнахме с 25 поради разправиите.
64.19
Информация
Модератори