Страница 1 от 2

Как завиват вагоните?

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 8:48 pm
от stogesto
моля за помощ нядявам се че съм попаднал на правилното място. надявамсе въпросът ми даневи се стори много тъп а ,тои е :
по какъв начин завивът вагоните
Как завиват вагоните.
ако някои знае дами го обясни по простичко

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:00 pm
от Nikss
Аз лично, признавам си, не мога да ти помогна. Единствено знам, че колкото е по-остра една крива при вписването й ребордите на вагоните свирят много и се получава неприятно стържене. Тук определено и дължината на самия вагон е от значение. Онзи ден един плевенски машинист работещ от 27 г. в БДЖ зададе на мен, 44.123 и Саруман същия въпрос, но останахме като гръмнати и не можахме да му отговорим. Въпросът ти не е никак тъп, напротив, много е смислен. Аз лично също ще се радвам да прочета отговора как влаковете се вписват в кривите, какво става с колоосите, защо едната изминава по-малко път, а другата повече и т.н. :arrow: Оставям думата на колегите. Вие сте!

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:07 pm
от Labros
:lol:

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:19 pm
от Nikss
Labros написа:Само да се отстранят правописните и пунктуационни грешки от първоизходящото мнение.
Момчето явно още не може да се накефи на находката. :wink: Нека го оставим да се поуспокои, пък дано се сети да си редактира мнението. Ако не, бърсалката е насреща. :twisted:

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:34 pm
от VESO
И заглавието на темата не е зле да се промени."Как завиват вагоните?" според мен е по - удачен избор. :wink:

Re: моля за помощ предполагам че задавам тъп въпрос

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 10:05 pm
от 07
stogesto написа:моля за помощ нядявам се че съм попаднал на правилното място. надявамсе въпросът ми даневи се стори много тъп а ,тои е :
по какъв начин завивът вагоните
Как завиват вагоните.
ако някои знае дами го обясни по простичко
влаковете не завиват - те се вписват в криви
колелата на влака са твърдо свързани с оста, за да се впишат в кривата е необходимо вътрешното колело да измине помалко път от външното, тъй като двете колела се въртят с едни и същи обороти то единствения начин да изминат различен път е да са с различен диаметър, на влака колелата са конусни, и при движение по права се търкалят по един и същ диаметър при движение в крива вътрешното колело се търкаля по по-малък диаметър от външното........

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 10:15 pm
от 44-134
В крива височината на глава релса е различна. По този начин става възможно вписването. Също така и подобно на локомотивите вагонните талиги също се завъртат около централен болт.

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 10:33 pm
от 07
44-134 написа:В крива височината на глава релса е различна. По този начин става възможно вписването. Също така и подобно на локомотивите вагонните талиги също се завъртат около централен болт.
Не навсякъде имаш надвишение, не всички локомотиви и вагони са с талиги

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 11:22 pm
от bdz46
Конусовидните бандажи помагат само до някъде, и то когато са с пресен профил. В по-малки радиуси и при изтъркан бандаж вътрешното колело приплъзва.

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 11:30 pm
от 07
bdz46 написа:Конусовидните бандажи помагат само до някъде, и то когато са с пресен профил. В по-малки радиуси и при изтъркан бандаж вътрешното колело приплъзва.
Човека искаше с най-прости думи да му кажем...

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 11:39 pm
от Nikss
07 написа:
bdz46 написа:Конусовидните бандажи помагат само до някъде, и то когато са с пресен профил. В по-малки радиуси и при изтъркан бандаж вътрешното колело приплъзва.
Човека искаше с най-прости думи да му кажем...
Е нищо де, малко допълнителна информация не е излишна. :)

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 10:01 am
от bdz46
На мен всъщност не ми стана ясно какво точно иска да му кажем.

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 10:05 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:На мен всъщност не ми стана ясно какво точно иска да му кажем.
Как става вписването в криви на пътническите вагони. Поне така го разбрах аз. Явно момчето е ново и оше навлиза в сферата.

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 10:11 am
от stankos
Какъвто въпроса такъв и отговора !
Имаше по Дискавъри едно общообразователно филмче касаещо такива по елементарни неща , като : Защо ребордите са от вътрешната страна на колелата и защо конусната част е с по-големия диаметър пак отватре , а не обратно ! Доста приятно за гледане и даващо отговор на елементарни въпроси !

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 11:53 am
от Nikss
bdz46 написа:На мен всъщност не ми стана ясно какво точно иска да му кажем.
Какво става с колоосите на вагон при вписване в крива. :)