Страница 1 от 2
Как завиват вагоните?
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 8:48 pm
от stogesto
моля за помощ нядявам се че съм попаднал на правилното място. надявамсе въпросът ми даневи се стори много тъп а ,тои е :
по какъв начин завивът вагоните
Как завиват вагоните.
ако някои знае дами го обясни по простичко
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:00 pm
от Nikss
Аз лично, признавам си, не мога да ти помогна. Единствено знам, че колкото е по-остра една крива при вписването й ребордите на вагоните свирят много и се получава неприятно стържене. Тук определено и дължината на самия вагон е от значение. Онзи ден един плевенски машинист работещ от 27 г. в БДЖ зададе на мен, 44.123 и Саруман същия въпрос, но останахме като гръмнати и не можахме да му отговорим. Въпросът ти не е никак тъп, напротив, много е смислен. Аз лично също ще се радвам да прочета отговора как влаковете се вписват в кривите, какво става с колоосите, защо едната изминава по-малко път, а другата повече и т.н.

Оставям думата на колегите. Вие сте!
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:07 pm
от Labros
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:19 pm
от Nikss
Labros написа:Само да се отстранят правописните и пунктуационни грешки от първоизходящото мнение.
Момчето явно още не може да се накефи на находката.

Нека го оставим да се поуспокои, пък дано се сети да си редактира мнението. Ако не, бърсалката е насреща.

Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 9:34 pm
от VESO
И заглавието на темата не е зле да се промени."Как завиват вагоните?" според мен е по - удачен избор.

Re: моля за помощ предполагам че задавам тъп въпрос
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 10:05 pm
от 07
stogesto написа:моля за помощ нядявам се че съм попаднал на правилното място. надявамсе въпросът ми даневи се стори много тъп а ,тои е :
по какъв начин завивът вагоните
Как завиват вагоните.
ако някои знае дами го обясни по простичко
влаковете не завиват - те се вписват в криви
колелата на влака са твърдо свързани с оста, за да се впишат в кривата е необходимо вътрешното колело да измине помалко път от външното, тъй като двете колела се въртят с едни и същи обороти то единствения начин да изминат различен път е да са с различен диаметър, на влака колелата са конусни, и при движение по права се търкалят по един и същ диаметър при движение в крива вътрешното колело се търкаля по по-малък диаметър от външното........
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 10:15 pm
от 44-134
В крива височината на глава релса е различна. По този начин става възможно вписването. Също така и подобно на локомотивите вагонните талиги също се завъртат около централен болт.
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 10:33 pm
от 07
44-134 написа:В крива височината на глава релса е различна. По този начин става възможно вписването. Също така и подобно на локомотивите вагонните талиги също се завъртат около централен болт.
Не навсякъде имаш надвишение, не всички локомотиви и вагони са с талиги
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 11:22 pm
от bdz46
Конусовидните бандажи помагат само до някъде, и то когато са с пресен профил. В по-малки радиуси и при изтъркан бандаж вътрешното колело приплъзва.
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 11:30 pm
от 07
bdz46 написа:Конусовидните бандажи помагат само до някъде, и то когато са с пресен профил. В по-малки радиуси и при изтъркан бандаж вътрешното колело приплъзва.
Човека искаше с най-прости думи да му кажем...
Публикувано на: Вто Дек 29, 2009 11:39 pm
от Nikss
07 написа:bdz46 написа:Конусовидните бандажи помагат само до някъде, и то когато са с пресен профил. В по-малки радиуси и при изтъркан бандаж вътрешното колело приплъзва.
Човека искаше с най-прости думи да му кажем...
Е нищо де, малко допълнителна информация не е излишна.

Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 10:01 am
от bdz46
На мен всъщност не ми стана ясно какво точно иска да му кажем.
Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 10:05 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:На мен всъщност не ми стана ясно какво точно иска да му кажем.
Как става вписването в криви на пътническите вагони. Поне така го разбрах аз. Явно момчето е ново и оше навлиза в сферата.
Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 10:11 am
от stankos
Какъвто въпроса такъв и отговора !
Имаше по Дискавъри едно общообразователно филмче касаещо такива по елементарни неща , като : Защо ребордите са от вътрешната страна на колелата и защо конусната част е с по-големия диаметър пак отватре , а не обратно ! Доста приятно за гледане и даващо отговор на елементарни въпроси !
Публикувано на: Сря Дек 30, 2009 11:53 am
от Nikss
bdz46 написа:На мен всъщност не ми стана ясно какво точно иска да му кажем.
Какво става с колоосите на вагон при вписване в крива.
