Марио Евстатиев: Видеоконтрол във влака спира кражбите
Публикувано на: Сря Дек 23, 2009 3:53 pm
БДЖ - Пътнически превози повишава събираемостта чрез внезапни проверки и видеоконтрол
Марио Евстатиев
Експериментален вагон, оборудван със система за видеонаблюдение тръгва по родните железни пътища. Вагонът ще пътува в състава на пътнически влакове по известните с корумпирани кондуктори околософийски линии.
Без билет не става
Все по-често, тази фраза ще започне да се чува в родните влакове, след като бъде изградена ефективна система за контрол на събираемостта на приходите, уточниха от "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД. В момента едни от основните проблеми са свързани с несъвестно изпълняващи задълженията си превозни служители, информира Управителя на дружеството Инж. Недялка Райкова. За да се преборим с гратисчиите, трябва и обществена реакция. В момента честа практика е в едно купе да пътуват редовен пътник, заплатил чинно 5-6 лв за билет до Ихтиман или Костенец и такъв, който срещу 0,50 -1 лв на ръка на кондуктора пътува същото разстояние. Формирането на статистиката за населеност на даден влак става на базата на продадените за него билети, което е причина, много пътнически влакове на хартия да са с по 8 - 10 души пътници, а дефакто да няма къде игла да пуснеш... Именно за това и с цел да се увеличи събираемостта на приходи от пътнически превози, внезапни проверки от мобилни групи тръгват да борят пословично наглите гратисчии.
Таен клиент ще лови нарушения във влака
Друга идея, която може да стартира още от началото на 2010 г. е да се проведе масирана кампания "Таен клиент", която да покаже нивото на културата на обслужване във влаковете. "На ден получаваме по 100 писма от недоволни от обслужването пътници", заявиха от отдел "Връзки с обществеността" на националния превозвач. Поради тази причина, в момента текат преговори с граждански организации за изграждане на мрежа от тайни клиенти, които да проверяват културата на обслужване и предлаганите услуги на място във влаковете. От тази кампания се очаква, значително да повиши качеството на услугата "Пътнически превоз с влак" и да респектира превозния персонал, който да започне сериозно да се отнася към задълженията си. Тайните клиенти, освен за поведението на кондукторите във влака ще следят и обслужването във вагоните "Бистро", билетните каси и гишета "Информация".
"Биг Брадър" във влака
В същински "Биг Брадър" могат да се окажат пипливите кондуктори в пътническите влакове около София, след като експериментален вагон със система за видео наблюдение вече се включва в съставите на пътнически влакове, превозващи предимно работници. С тази система ще могат да бъдат засечени нарушения на превозните бригади и да бъде търсена отговорност от провинилите се, без те да могат да се оправдаят. Камерите ще изпращат информацията директно на сървър, от който след това записа ще може да бъде свален и предаден на компетентния контролен орган. С цел да не бъде компрометирана системата, номерата на влаковете, които ще бъдат под електронното око на железничарския "Биг Брадър" няма да бъдат споменати.
______________________________________
Всички права запазени! lokforum news team
Марио Евстатиев
Експериментален вагон, оборудван със система за видеонаблюдение тръгва по родните железни пътища. Вагонът ще пътува в състава на пътнически влакове по известните с корумпирани кондуктори околософийски линии.
Без билет не става
Все по-често, тази фраза ще започне да се чува в родните влакове, след като бъде изградена ефективна система за контрол на събираемостта на приходите, уточниха от "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД. В момента едни от основните проблеми са свързани с несъвестно изпълняващи задълженията си превозни служители, информира Управителя на дружеството Инж. Недялка Райкова. За да се преборим с гратисчиите, трябва и обществена реакция. В момента честа практика е в едно купе да пътуват редовен пътник, заплатил чинно 5-6 лв за билет до Ихтиман или Костенец и такъв, който срещу 0,50 -1 лв на ръка на кондуктора пътува същото разстояние. Формирането на статистиката за населеност на даден влак става на базата на продадените за него билети, което е причина, много пътнически влакове на хартия да са с по 8 - 10 души пътници, а дефакто да няма къде игла да пуснеш... Именно за това и с цел да се увеличи събираемостта на приходи от пътнически превози, внезапни проверки от мобилни групи тръгват да борят пословично наглите гратисчии.
Таен клиент ще лови нарушения във влака
Друга идея, която може да стартира още от началото на 2010 г. е да се проведе масирана кампания "Таен клиент", която да покаже нивото на културата на обслужване във влаковете. "На ден получаваме по 100 писма от недоволни от обслужването пътници", заявиха от отдел "Връзки с обществеността" на националния превозвач. Поради тази причина, в момента текат преговори с граждански организации за изграждане на мрежа от тайни клиенти, които да проверяват културата на обслужване и предлаганите услуги на място във влаковете. От тази кампания се очаква, значително да повиши качеството на услугата "Пътнически превоз с влак" и да респектира превозния персонал, който да започне сериозно да се отнася към задълженията си. Тайните клиенти, освен за поведението на кондукторите във влака ще следят и обслужването във вагоните "Бистро", билетните каси и гишета "Информация".
"Биг Брадър" във влака
В същински "Биг Брадър" могат да се окажат пипливите кондуктори в пътническите влакове около София, след като експериментален вагон със система за видео наблюдение вече се включва в съставите на пътнически влакове, превозващи предимно работници. С тази система ще могат да бъдат засечени нарушения на превозните бригади и да бъде търсена отговорност от провинилите се, без те да могат да се оправдаят. Камерите ще изпращат информацията директно на сървър, от който след това записа ще може да бъде свален и предаден на компетентния контролен орган. С цел да не бъде компрометирана системата, номерата на влаковете, които ще бъдат под електронното око на железничарския "Биг Брадър" няма да бъдат споменати.
______________________________________
Всички права запазени! lokforum news team