Страница 1 от 2
Малко инфо за 44 и 87 серия
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 4:45 pm
от vankata87
Първо да кажа здравейте на всички и поздравления за хубавия и полезен форум, който сте направили. Сега по същество. Имам да правя сравнителен анализ на 44 и 87 серия локомотиви. Намерих доста инфо (част и от вашият форум), но има неща, в които не съм съвсем сигурен или нямам нужната информация. Разчитам на ваша компетентност и помощ. Та ето сега и въпросите:
Първо за 44 серия:
1. Как става предаването на вертикалните усилия от коша към релсовия път?
Тук ще кажа моето предположение, моля поправете ме ако греша.
Коша ляга върху опорите, чрез упорите усилието се предава на надресорната греда. От там през винтовите пружини се предава на подвеските в пружините и от там се натоварва рамата на талигата. От рамата на талигата се предава чрез винтови пружини към буксите. От там чрез лагера и шийката към колооста и релсовия път.
2. Има ли система за мазане на ребордите и ако "да" моля малко инфо за нея, как действа и т.н.
За 87:
1. Опорно възвръщащите устройства само пружините в централната степен ли са?
2. Също и тук как точно става предаването на вертикалните усилия?
Моето предположение: От рамата на коша през винтовите пружини към рамата на талигата. От там чрез винтови пружини към буксата. От там към буксовия лагер и шийката, после към колооста и от там на релсата и релсовия път.
3. Има ли пясъчна уредба за подобряване на сцеплението и ако "да" малко инфо за нея.
4. Има ли система за намаляване на съпротивлението при вписване в криви и подобряване на коефициента на запас против дерайлиране? Какви?
Надявам се, че ще можете да ми помогнете. Предварително благодаря и поздрави!
Re: Малко инфо за 44 и 87 серия
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 5:17 pm
от muri83
vankata87 написа:Първо да кажа здравейте на всички и поздравления за хубавия и полезен форум, който сте направили. Сега по същество. Имам да правя сравнителен анализ на 44 и 87 серия локомотиви. Намерих доста инфо (част и от вашият форум), но има неща, в които не съм съвсем сигурен или нямам нужната информация. Разчитам на ваша компетентност и помощ. Та ето сега и въпросите:
Първо за 44 серия:
1. Как става предаването на вертикалните усилия от коша към релсовия път?
Тук ще кажа моето предположение, моля поправете ме ако греша.
Коша ляга върху опорите, чрез упорите усилието се предава на надресорната греда. От там през винтовите пружини се предава на подвеските в пружините и от там се натоварва рамата на талигата. От рамата на талигата се предава чрез винтови пружини към буксите. От там чрез лагера и шийката към колооста и релсовия път.
2. Има ли система за мазане на ребордите и ако "да" моля малко инфо за нея, как действа и т.н.
За 87:
1. Опорно възвръщащите устройства само пружините в централната степен ли са?
2. Също и тук как точно става предаването на вертикалните усилия?
Моето предположение: От рамата на коша през винтовите пружини към рамата на талигата. От там чрез винтови пружини към буксата. От там към буксовия лагер и шийката, после към колооста и от там на релсата и релсовия път.
3. Има ли пясъчна уредба за подобряване на сцеплението и ако "да" малко инфо за нея.
4. Има ли система за намаляване на съпротивлението при вписване в криви и подобряване на коефициента на запас против дерайлиране? Какви?
Надявам се, че ще можете да ми помогнете. Предварително благодаря и поздрави!
44 серия имат мазилна система

Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 6:34 pm
от vankata87
Дам, имат - модел Фридман. Въпроса сега е дали някой може да ми даде малко инфо за нея?
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 10:23 pm
от vankata87
Да питам още нещо. Някой дали може да ми даде линк със снимка на кабината на 44 серия?
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 10:25 pm
от VESO
vankata87 написа:Да питам още нещо. Някой дали може да ми даде линк със снимка на кабината на 44 серия?
Отвътре или отвън? Ако ти трябва отвътре , ето
тук има снимки.
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 10:31 pm
от vankata87
VESO написа:vankata87 написа:Да питам още нещо. Някой дали може да ми даде линк със снимка на кабината на 44 серия?
Отвътре или отвън? Ако ти трябва отвътре , ето
тук има снимки.
Много благодаря, трябваше ми отвътре.
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 10:39 pm
от VESO
Нашият администратор на форума - Марио е направил снимка и от кабината на серия 87.Ето и
нея.
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 10:50 pm
от vankata87
VESO написа:Нашият администратор на форума - Марио е направил снимка и от кабината на серия 87.Ето и
нея.
Супер. Хиляди благодарности. Сега ако и някой успее да ми отговори на въпросите ще бъде чудесно.
Публикувано на: Вто Ное 17, 2009 3:47 am
от 42 072.9
На серия 87 ОВУ е в централната степен "гъвкава спирала". Аналогично вертикалните усилия кош-опори-талига-букси и т.н.
При загуба на сцепление на някоя от колоосите на локомотива се подава спирачен импулс чрез бутон от пулта на машиниста.
Не ми е известно да имат пясъчна инсталация.
Поради голямата база на талигите в наши условия с малък радиус на криви се наблюдава износване на ребордите, затова се монтира инсталация за мазане (машините пристигат без такава).
Публикувано на: Вто Ное 17, 2009 6:57 am
от Mario Evstatiev
87-ма серия нямат пясъчна уредба. Мазилната инсталация е аналогична на тази, използвана при серия 46 200.
Публикувано на: Вто Ное 17, 2009 9:21 am
от vankata87
Много благодаря и на двамата колеги за информацията. Ако имам още някакви питания ще пиша отново. Поздрави!
Публикувано на: Вто Ное 17, 2009 3:27 pm
от vankata87
lok45111 написа:87-ма серия нямат пясъчна уредба. Мазилната инсталация е аналогична на тази, използвана при серия 46 200.
А мазилната инсталация се монтира допълнително, не е фабрична, така ли?
Публикувано на: Вто Ное 17, 2009 3:47 pm
от 42 072.9
Локомотивите пристигат от Англия без мазилна.
Публикувано на: Вто Ное 17, 2009 4:10 pm
от vankata87
Единственото, което ми трябва като малко по-обширна информация остана за предаването на теглителната сила на локомотива на 87 серия. Знам, че е чрез централния болт, но ми трябва малко по-подробно. Благодаря!
Публикувано на: Вто Ное 17, 2009 5:02 pm
от 42 072.9
Воденето на буксите е чрез ленкерни щанги(пръти) лагерувани в сайлент-блокове към рамата на талигата, това би трябвало да ти реши проблема.
Глава релса-колоос-лагери-буксово тяло-ленкерни пръти през гумените елементи-рама на талигата-централно-болтова греда-централен болт-кош.