Страница 1 от 1

Търсят се технически данни за сериите 05, 15 и 46

Публикувано на: Съб Ное 14, 2009 11:33 pm
от Машинист_на_сън
Здравейте, колеги форумци,

В книгата "Железопътният транспорт в България 1866 - 1983" парните локомотиви от серия 05.00 са характеризират като най-модерните в БДЖ, от серия 46.00 като най-мощните, а серия 15.00 като най-масовата.

Разполага ли някой с малко по-подробни тахнически данни за тези локомотиви?

Re: Търсят се технически данни за сериите 05, 15 и 46

Публикувано на: Съб Ное 14, 2009 11:48 pm
от 44-134
Машинист_на_сън написа: Разполага ли някой с малко по-подробни тахнически данни за тези локомотиви?
Разполага, да. Зависи кой какво го интересува.
Общото между машините е че са парни, по почти всичко се различават.
05 са бързи машини, 15 са пътнически машини които могат да карат и леки товарни влакове, а 46 са тежки товарни тендерни машини.

Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 2:39 am
от disell
В първия том "Тракционният подвижен състав на БДЖ-Парни локомотиви "на Д.Деянов ще намериш и най-малките подробности които те интересуват.ДИ "ТЕХНИКА"-1972 год.

Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 11:30 am
от Машинист_на_сън
Интересува ме основно мощността им - за много грубо сравнение (доколкото е възможно) с тази на сегашните дизел- и електровози.

Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 11:53 am
от 43.309
То е много относително, 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о. Колегата Трамвай може да ти разясни някои неща, но сравнението по мощност мисля, че не е особено адекватно.

Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 12:11 pm
от 44-134
Мощност при парните локомотиви и при електровози и дизели са две коренно различни неща. При днешните локомотиви се прави норма единствено и само по теглителни сили, а при парните локомотиви нормите се правят на 2 нива. Едното е по мощност на котела и теглителна сила, второто е по сцепно тегло.

Публикувано на: Чет Ное 26, 2009 10:20 pm
от Машинист_на_сън
Аз просто исках да направя грубо сравнение на "енерговъоръжеността" на парните локомотиви с днешните дизели и електровози. А това, че "... 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о" не е необяснимо. Аз поне от гледна точка на физиката и механиката си го обяснявам с доста по-голямото собствено тегло на парния локомотив серия 16 в сравнение с електровоза. То му осигурява по-голям натиск върху релсите и оттам по-добро "сцепление". Това именно дава възможност да се тегли с по-малка мощност по-тежък товар.

Разбира се, в детайли нещата едва ли са така прости.

Публикувано на: Пет Ное 27, 2009 10:32 am
от stankos
Виж без да съм специалист / той Баето е най в час с нещата ! / , но определено тези въпроси са доста дразнещи , ако наистина те интересува има доста литература по въпросите вземи потърси и прочети ! Да наистина парните локомотиви са с по-голяма обща маса , но с по-ниско колоосно натоварване ,поради по-слабия железен път по времето когато са експлоатирани ! Вложи малко старание и покажи уважение към хората ,които се занимават с парни машини , като им задаваш адекватни въпроси !
Нищо лично !

Публикувано на: Пет Ное 27, 2009 11:16 am
от Tramway
Машинист_на_сън написа:Аз просто исках да направя грубо сравнение на "енерговъоръжеността" на парните локомотиви с днешните дизели и електровози. А това, че "... 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о" не е необяснимо. Аз поне от гледна точка на физиката и механиката си го обяснявам с доста по-голямото собствено тегло на парния локомотив серия 16 в сравнение с електровоза. То му осигурява по-голям натиск върху релсите и оттам по-добро "сцепление". Това именно дава възможност да се тегли с по-малка мощност по-тежък товар.

Разбира се, в детайли нещата едва ли са така прости.
Колега, въпросът е доста по-сложен и обширен, отколкото си мислиш. Ще ти обясня по-подробно в следващите дни защото сега не разполагам с време. Само ще ти кажа, че парната машина е силов агрегат с ненадминати досега тягови характеристики, за каквито си мечтаят всички конструктори на съвременни задвижващи агрегати.

Публикувано на: Нед Мар 28, 2010 2:44 pm
от Машинист_на_сън
Tramway, предполагам, че си разбрал, че информацията от тази тема ми беше необходима за състезанието "Минута е много". Аз лично нямам какво повече да пиша тук. Така че ако считаш, че не представлява повече интерес за никого, можеш да я закриеш и пратиш в архива.

Още веднъж благодаря много за помощта!