
Здравейте, колеги форумци,
В книгата "Железопътният транспорт в България 1866 - 1983" парните локомотиви от серия 05.00 са характеризират като най-модерните в БДЖ, от серия 46.00 като най-мощните, а серия 15.00 като най-масовата.
Разполага ли някой с малко по-подробни тахнически данни за тези локомотиви?
В книгата "Железопътният транспорт в България 1866 - 1983" парните локомотиви от серия 05.00 са характеризират като най-модерните в БДЖ, от серия 46.00 като най-мощните, а серия 15.00 като най-масовата.
Разполага ли някой с малко по-подробни тахнически данни за тези локомотиви?
Разполага, да. Зависи кой какво го интересува.Машинист_на_сън написа: Разполага ли някой с малко по-подробни тахнически данни за тези локомотиви?
Общото между машините е че са парни, по почти всичко се различават.
05 са бързи машини, 15 са пътнически машини които могат да карат и леки товарни влакове, а 46 са тежки товарни тендерни машини.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Мощност при парните локомотиви и при електровози и дизели са две коренно различни неща. При днешните локомотиви се прави норма единствено и само по теглителни сили, а при парните локомотиви нормите се правят на 2 нива. Едното е по мощност на котела и теглителна сила, второто е по сцепно тегло.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

Аз просто исках да направя грубо сравнение на "енерговъоръжеността" на парните локомотиви с днешните дизели и електровози. А това, че "... 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о" не е необяснимо. Аз поне от гледна точка на физиката и механиката си го обяснявам с доста по-голямото собствено тегло на парния локомотив серия 16 в сравнение с електровоза. То му осигурява по-голям натиск върху релсите и оттам по-добро "сцепление". Това именно дава възможност да се тегли с по-малка мощност по-тежък товар.
Разбира се, в детайли нещата едва ли са така прости.
Разбира се, в детайли нещата едва ли са така прости.
Виж без да съм специалист / той Баето е най в час с нещата ! / , но определено тези въпроси са доста дразнещи , ако наистина те интересува има доста литература по въпросите вземи потърси и прочети ! Да наистина парните локомотиви са с по-голяма обща маса , но с по-ниско колоосно натоварване ,поради по-слабия железен път по времето когато са експлоатирани ! Вложи малко старание и покажи уважение към хората ,които се занимават с парни машини , като им задаваш адекватни въпроси !
Нищо лично !
Нищо лично !

Глобален модератор
Колега, въпросът е доста по-сложен и обширен, отколкото си мислиш. Ще ти обясня по-подробно в следващите дни защото сега не разполагам с време. Само ще ти кажа, че парната машина е силов агрегат с ненадминати досега тягови характеристики, за каквито си мечтаят всички конструктори на съвременни задвижващи агрегати.Машинист_на_сън написа:Аз просто исках да направя грубо сравнение на "енерговъоръжеността" на парните локомотиви с днешните дизели и електровози. А това, че "... 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о" не е необяснимо. Аз поне от гледна точка на физиката и механиката си го обяснявам с доста по-голямото собствено тегло на парния локомотив серия 16 в сравнение с електровоза. То му осигурява по-голям натиск върху релсите и оттам по-добро "сцепление". Това именно дава възможност да се тегли с по-малка мощност по-тежък товар.
Разбира се, в детайли нещата едва ли са така прости.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Tramway, предполагам, че си разбрал, че информацията от тази тема ми беше необходима за състезанието "Минута е много". Аз лично нямам какво повече да пиша тук. Така че ако считаш, че не представлява повече интерес за никого, можеш да я закриеш и пратиш в архива.
Още веднъж благодаря много за помощта!
Още веднъж благодаря много за помощта!
Информация
Модератори