Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Здравейте, колеги форумци,

В книгата "Железопътният транспорт в България 1866 - 1983" парните локомотиви от серия 05.00 са характеризират като най-модерните в БДЖ, от серия 46.00 като най-мощните, а серия 15.00 като най-масовата.

Разполага ли някой с малко по-подробни тахнически данни за тези локомотиви?
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:
Машинист_на_сън написа: Разполага ли някой с малко по-подробни тахнически данни за тези локомотиви?
Разполага, да. Зависи кой какво го интересува.
Общото между машините е че са парни, по почти всичко се различават.
05 са бързи машини, 15 са пътнически машини които могат да карат и леки товарни влакове, а 46 са тежки товарни тендерни машини.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

В първия том "Тракционният подвижен състав на БДЖ-Парни локомотиви "на Д.Деянов ще намериш и най-малките подробности които те интересуват.ДИ "ТЕХНИКА"-1972 год.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Интересува ме основно мощността им - за много грубо сравнение (доколкото е възможно) с тази на сегашните дизел- и електровози.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

То е много относително, 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о. Колегата Трамвай може да ти разясни някои неща, но сравнението по мощност мисля, че не е особено адекватно.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Мощност при парните локомотиви и при електровози и дизели са две коренно различни неща. При днешните локомотиви се прави норма единствено и само по теглителни сили, а при парните локомотиви нормите се правят на 2 нива. Едното е по мощност на котела и теглителна сила, второто е по сцепно тегло.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Аз просто исках да направя грубо сравнение на "енерговъоръжеността" на парните локомотиви с днешните дизели и електровози. А това, че "... 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о" не е необяснимо. Аз поне от гледна точка на физиката и механиката си го обяснявам с доста по-голямото собствено тегло на парния локомотив серия 16 в сравнение с електровоза. То му осигурява по-голям натиск върху релсите и оттам по-добро "сцепление". Това именно дава възможност да се тегли с по-малка мощност по-тежък товар.

Разбира се, в детайли нещата едва ли са така прости.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Виж без да съм специалист / той Баето е най в час с нещата ! / , но определено тези въпроси са доста дразнещи , ако наистина те интересува има доста литература по въпросите вземи потърси и прочети ! Да наистина парните локомотиви са с по-голяма обща маса , но с по-ниско колоосно натоварване ,поради по-слабия железен път по времето когато са експлоатирани ! Вложи малко старание и покажи уважение към хората ,които се занимават с парни машини , като им задаваш адекватни въпроси !
Нищо лично !
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Машинист_на_сън написа:Аз просто исках да направя грубо сравнение на "енерговъоръжеността" на парните локомотиви с днешните дизели и електровози. А това, че "... 16 серия имат мощност към 1600 kW, но по теглителни характеристики са малко по-добри от 44 и докарват норма 600т за 25%о" не е необяснимо. Аз поне от гледна точка на физиката и механиката си го обяснявам с доста по-голямото собствено тегло на парния локомотив серия 16 в сравнение с електровоза. То му осигурява по-голям натиск върху релсите и оттам по-добро "сцепление". Това именно дава възможност да се тегли с по-малка мощност по-тежък товар.

Разбира се, в детайли нещата едва ли са така прости.
Колега, въпросът е доста по-сложен и обширен, отколкото си мислиш. Ще ти обясня по-подробно в следващите дни защото сега не разполагам с време. Само ще ти кажа, че парната машина е силов агрегат с ненадминати досега тягови характеристики, за каквито си мечтаят всички конструктори на съвременни задвижващи агрегати.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Tramway, предполагам, че си разбрал, че информацията от тази тема ми беше необходима за състезанието "Минута е много". Аз лично нямам какво повече да пиша тук. Така че ако считаш, че не представлява повече интерес за никого, можеш да я закриеш и пратиш в архива.

Още веднъж благодаря много за помощта!
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация