Страница 1 от 4
Товарни вагони
Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 5:43 pm
от NiGhtPiSH
Ето какво излиза от вагонния завод в Бургас. Би трябвало да е ново производство:

Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 5:47 pm
от Mario Evstatiev
Ново производство е. Това е платформен вагон, има обаче високи климии за фиксиране на по - висок товар.
Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 6:09 pm
от VESO
Тип "Smps"?

Климите би следвало да са подвижни , понеже излиза , че вагонът е "Self-loaded"
Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 6:30 pm
от bdz46
Подвижни са, буквата "p" означава без странични прегради.
Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 6:42 pm
от VESO
Аз коментирах едното "S" какво е.За другото нямам представа.А "m"-то какво означава?
Публикувано на: Нед Окт 18, 2009 6:44 pm
от bdz46
Голямото "S" е типа на вагона - четириосна платформа.
Малкото "s" е, че може да се движи със 100 км/ч.
"m" означава между 15 и 18 м дължина.
Публикувано на: Пон Ное 23, 2009 8:19 pm
от ARGENTINKA
Не знам дали тук е мястото, но не можах да намеря подходяща тема- имам въпрос- какво е коефициент на тарата? И кога ефективността на един товарен вагон се повишава- при повишение на този коефициент или при понижение

Публикувано на: Пон Ное 23, 2009 10:32 pm
от 42 072.9
Таровият коефициент служи за определяне на тарата на вагона, след като се умножи по товароносимостта на возилото.
Коефициента по принцип се задава в зависимост от типа вагон, но най-добре е да намериш учебника по Вагони на колектива от ТУ.
Публикувано на: Съб Яну 16, 2010 8:56 pm
от VESO
По темата за товарните вагони.Навярно на повечето от вас е направило впечатление руски цистерни , оцветени интересно , които привличат погледа в композициите на много от товарните влакове.Днес на ПО засякох
тази товарачка , в състава на която имаше доста от въпросните цистерни.Рък. движение ми обясни , че тези вагони идвали от Русия през Украйна , след което товарени на ферибота Ильичёвск - Варна , у нас им сменяли талигите и ги пускали да се движат.Чудно ми е защо тези вагони не идват през Румъния по Моста на дружбата , но ръководителят - движение не знаеше.
След разговора ни , огледах вагоните и ми направи впечатление , че са собственост на две различни компании - едни от тях са на "Газпромтранс" и изглеждат
така , а другите , които имат надписи "Газвагонтранс" са собственост на ОАО "Альфа Лизинг".Те изглеждат по
този начин.
Предполагам може би има още руски компании , които си изпращат вагоните у нас , но засега видях само тези двете.
Публикувано на: Съб Яну 16, 2010 9:42 pm
от 43.309
Тези вагони идват с ферибота и от известно време (2-3 месеца) редовно щъкат по 1-ва.
Публикувано на: Съб Яну 16, 2010 10:08 pm
от Labros
Публикувано на: Съб Яну 16, 2010 10:21 pm
от bdz46
Цистерните пътуват за Кремиковци (гарата, не комбината). Там има клон на някаква газова фирма и цистерните ходят в него.
Карат ги с ферибота защото.... ферибота за това е направен. Ако беше по-добре през Русе да се минава, този ферибот изобщо нямаше да го има, а както е известно водния транспорт е най-евтиния.
Не съм сигурен обаче дали връзката Варна - Иличовск все още съществува, защото има някакви разногласия с украинците и от 1-2 години се извършват и превози Варна - Порт Кавказ.
Минават по 1-ва линия, защото по другите е сложно - цистерните са с голям габарит.
Превозват се със специално назначен за тях влак, като в състава се включват и вагон-водачи (руските вагони нямат буфери), които служат и за предохрана между цистерните и локомотива.
На Пловдив понякога го взимат на 1-ви коловоз, защото минава през Филипово (заради моста), а 1-ви се пада главен за това направление.
Публикувано на: Съб Яну 16, 2010 11:46 pm
от disell
Пристигат у нас с новите по-малки фериботи (40 вагона) по маршрут Порт Кавказ-Варна , все още понякога идва и някой от по-големите събратя, но поради проблемите с украинците те се очертава да "залязат" скоро , но по принцип в бъдеще тази линия ще се обслужва с 4 от по-малките кораби(засега работи само 1 а останалите 3 май се строят)
Публикувано на: Съб Яну 16, 2010 11:53 pm
от NiGhtPiSH
Хохо не бях виждал тракция по нашите земи със съветската автосцепка. (Освен ЕМВ32/33)
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 6:39 pm
от Tramway
NiGhtPiSH написа:Хохо не бях виждал тракция по нашите земи със съветската автосцепка. (Освен ЕМВ32/33)
Ами не си виждал щото са от сравнително скоро по нашите земи - има-няма 50 години.