Страница 1 от 3

Кушетите в БДЖ

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 9:56 pm
от desiroml
Започвам тази тема с МНОГО болка! БДЖ допусна да се затрие тази отлична в миналото услуга. Първо започна безумно отдаване под наем на най-новите ни кушети(1986) на една сръбска кучка! После друга такава - Анелия Крушкова ги продаде на сръбкинята ЗА 120000 BGN(без пари)! После тъпаците спряха от движение последователно старите и средните кушети под напора на нагли добричлии и неграмотни журналисти (такива ГДР-вагони се движат без проблем в Унгария, Словакия, Чехия и Словакия, а през лятото идват в България). Сега стигнахме ново дъно - 2 от 5-те ни останали кушета возят заядливи фесове-контрабандаджии за ужас на нашите кондуктори и за радост на отмъстителните турски митничари! А претъпканите 3 спални на двата влака за Варна (в близкото минало 4-5 спални и 4 кушета, а за празници и повече) изнемогват. Русе и Рс-Пв вече са в историята, както и много от чуждестранните релации. СЛЕД ВСИЧКО ТОВА ИСКАМ ДА КАЖА САМО: ВЪРНЕТЕ НИ ВАГОНИТЕ - САМО ТЕ В БДЖ СА ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПРАВНИ!!! МОЛЯ...

VESO: промених заглавието на темата.Нека уважаваме делото на светите братя Кирил и Методий.Благодаря за разбирането!

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:03 pm
от VESO
Темата е изключително болна за мен.Спомените ми от различни години са за нощните влакове , които возеха освен спален вагон , също и кушет.Така пътниците бяха поставени пред един по - широк избор от това в претъпкан второкласен , сравнително пълен първокласен или скъп спален вагон.Не знам как точно , но по едно време изчезнаха всички кушети , движили се на нощните влакове , като такива останаха на Оптимите.Сега единствените влакове , които наблюдавам с кушети са международния за Istanbul Sirk. (кушетът е от София) и двойката 2636 / 2637 (кушетът пътува в директната група за Силистра).

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:15 pm
от desiroml
Точно така. Тези от омразната оптима са откраднатите нови кушети на БДЖ! Същите като 5-те в движение с поредни номера 712, 713, 714, 716 и 732.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:29 pm
от VESO
Виж тези снимки:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336208377786.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336263389402.jpg
Кушетите от тях се намират в двора на ВЗ "Интерком" - Дряново и както разбрахме , всички до един са на OPTIMA.
Този кушет пък е заснет на Пловдив.Знакът "P" - Private след контролната цифра означава "частен".

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:36 pm
от desiroml
Вече се разстройвам! Няма да ги гледам. Те са ми наборчета и ми е много мъчно. Вече дори им махнаха знаците на БДЖ. А иначе са супер. Наскоро се убедих, че и вентилацията им работи мн. добре (мн. по-добре от климатик по време на спане).

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:39 pm
от VESO
От 3-тата снимка съвсем ясно се вижда колко много типа отопление са имали тези кушети.Практически са можели да се движат навсякъде , дори и по неелектрифицирани участъци , теглени от различни локомотиви.Ние нямаме седящи вагони с толкова видове отопление. :shock:

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:46 pm
от desiroml
Точно! Сега ще гледаме как гърците и страните от СОЦ-а си ги експлоатират, а за нашите ще се ещаме, когато проклинаме Optima turs! Дано най-накрая фалира тоя гнусен влак. Съд за Крушкина и Н. Василев! Харизаха вагончетата за по 120 000 BGN!

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 11:06 pm
от 07
desiroml написа:Точно така. Тези от омразната оптима са откраднатите нови кушети на БДЖ! Същите като 5-те в движение с поредни номера 712, 713, 714, 716 и 732.
Откраднати е силно казано - ако не ги бяха продали на "Оптима" сега щяха да са цункали горелките нищо че са нови, и по нови от тях са отивали под "резака"

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 6:06 am
от Nikss
Колега desiroml, проблемът и аз съм го повдигал тук във форума, но ми отговориха съфорумците, че били по-дълги, с дискови спирачки, по-трудно се вписвали в кривите и т.н., но все пак са по-нови и по-хубави казвам аз. Но здраве да има, останалото се намира. Хората са казали: В природата нищо не се губи, то просто сменя собственика си. Та и тук така. :wink:

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 8:04 am
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Колега desiroml, проблемът и аз съм го повдигал тук във форума, но ми отговориха съфорумците, че били по-дълги, с дискови спирачки, по-трудно се вписвали в кривите и т.н., но все пак са по-нови и по-хубави казвам аз. Но здраве да има, останалото се намира. Хората са казали: В природата нищо не се губи, то просто сменя собственика си. Та и тук така. :wink:
Новите кушети, които бяха продадени на "ОПТИМА ТУРС", в действителност бяха проблемни за поддръжка, поради което бяха грохнали всичките за колооси, остреха реборди и като цяло повече чакаха по депата, отколкото да вървят. БДЖ все пак е запазило 5 бр. такива вагони, като един снощи видях на международния за Истанбул. Дължината на тези вагони е 26,40 м, при стандартна дължина 24, 56 м. Това също влошава вписването в острите криви, особено при талигата GP-200, която е с по - малка база в сравнение с масовата "Гьорлиц V". Останалите кушет - вагони у нас също ги вдигнаха "на крака" така да се каже. Повечето минаха ревизии и изглеждат доста добре. Вагоните от 1968 г. са спрени след пожара, в момента вървят такива от 80-те години.

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 9:35 am
от VESO
lok45111 написа:...в момента вървят такива от 80-те години.
А сред тях има много свестни и добре изглеждащи.Аз лично се учудих на един от тях , пускан на международния за Istanbul Sirk. , който направо светеше.
Някой ако има време (от София , а Nikss направо да Червен бряг) да провери какъв точно кушет е този в групата за Силистра.Последният път ми се видя много мърляв отвън с мъждикащо осветление вътре и така и не разбрах колко хора има по купетата , понеже дори и от перона не се виждаше.От едната страна имаше графити.

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 10:41 am
от desiroml
Независимо от цвета кушетите са само 5 и са еднакви. Нямат и проблеми с движението. Повече от 2 години 5 вагона покриват 2 релации, а през лятото пускат и по някой извънреден до Ва или Бс за група. Ако бяха лоши, сръбкинята нямаше да ги купи. Апропо предлага сега да ги наемаме за по 200 евро на ден, защото за щастие оптимата отива към своя край! На БДЖ все нещо не му е удобно и се оправдава - талигите, кривите и други подобни глупости. А хората си карат вагоните и на дали скоро ще ги бракуват. Питайте кондукторите на спални да ви кажат кои са ай-добрите спални (80-ки) и кушети (продадените)!

Публикувано на: Пон Окт 12, 2009 6:16 pm
от 07
Оптимите пътуват активно 3 месеца в годината и са винаги пълни - тоест на печалба - от там и пари за подръжка. В БДЖ не се ремонтираха защото винаги имаше някоя катафалка която с по-малко средства за подръжка носеше същите пари..............

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 8:06 am
от Labros
Вагоните се въртят. Ако вагон Х е днес на влак Х, то утре вагон на същия тоя влак Х е вагон А.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 6:35 pm
от 07
Labros написа:Вагоните се въртят. Ако вагон Х е днес на влак Х, то утре вагон на същия тоя влак Х е вагон А.
Блаженни са вярващите.....