
Започвам тази тема с МНОГО болка! БДЖ допусна да се затрие тази отлична в миналото услуга. Първо започна безумно отдаване под наем на най-новите ни кушети(1986) на една сръбска кучка! После друга такава - Анелия Крушкова ги продаде на сръбкинята ЗА 120000 BGN(без пари)! После тъпаците спряха от движение последователно старите и средните кушети под напора на нагли добричлии и неграмотни журналисти (такива ГДР-вагони се движат без проблем в Унгария, Словакия, Чехия и Словакия, а през лятото идват в България). Сега стигнахме ново дъно - 2 от 5-те ни останали кушета возят заядливи фесове-контрабандаджии за ужас на нашите кондуктори и за радост на отмъстителните турски митничари! А претъпканите 3 спални на двата влака за Варна (в близкото минало 4-5 спални и 4 кушета, а за празници и повече) изнемогват. Русе и Рс-Пв вече са в историята, както и много от чуждестранните релации. СЛЕД ВСИЧКО ТОВА ИСКАМ ДА КАЖА САМО: ВЪРНЕТЕ НИ ВАГОНИТЕ - САМО ТЕ В БДЖ СА ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПРАВНИ!!! МОЛЯ...
VESO: промених заглавието на темата.Нека уважаваме делото на светите братя Кирил и Методий.Благодаря за разбирането!
VESO: промених заглавието на темата.Нека уважаваме делото на светите братя Кирил и Методий.Благодаря за разбирането!
Темата е изключително болна за мен.Спомените ми от различни години са за нощните влакове , които возеха освен спален вагон , също и кушет.Така пътниците бяха поставени пред един по - широк избор от това в претъпкан второкласен , сравнително пълен първокласен или скъп спален вагон.Не знам как точно , но по едно време изчезнаха всички кушети , движили се на нощните влакове , като такива останаха на Оптимите.Сега единствените влакове , които наблюдавам с кушети са международния за Istanbul Sirk. (кушетът е от София) и двойката 2636 / 2637 (кушетът пътува в директната група за Силистра).

Виж тези снимки:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336208377786.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336263389402.jpg
Кушетите от тях се намират в двора на ВЗ "Интерком" - Дряново и както разбрахме , всички до един са на OPTIMA.
Този кушет пък е заснет на Пловдив.Знакът "P" - Private след контролната цифра означава "частен".
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336208377786.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633887336263389402.jpg
Кушетите от тях се намират в двора на ВЗ "Интерком" - Дряново и както разбрахме , всички до един са на OPTIMA.
Този кушет пък е заснет на Пловдив.Знакът "P" - Private след контролната цифра означава "частен".


Откраднати е силно казано - ако не ги бяха продали на "Оптима" сега щяха да са цункали горелките нищо че са нови, и по нови от тях са отивали под "резака"desiroml написа:Точно така. Тези от омразната оптима са откраднатите нови кушети на БДЖ! Същите като 5-те в движение с поредни номера 712, 713, 714, 716 и 732.

Колега desiroml, проблемът и аз съм го повдигал тук във форума, но ми отговориха съфорумците, че били по-дълги, с дискови спирачки, по-трудно се вписвали в кривите и т.н., но все пак са по-нови и по-хубави казвам аз. Но здраве да има, останалото се намира. Хората са казали: В природата нищо не се губи, то просто сменя собственика си. Та и тук така. 


Администратор
Новите кушети, които бяха продадени на "ОПТИМА ТУРС", в действителност бяха проблемни за поддръжка, поради което бяха грохнали всичките за колооси, остреха реборди и като цяло повече чакаха по депата, отколкото да вървят. БДЖ все пак е запазило 5 бр. такива вагони, като един снощи видях на международния за Истанбул. Дължината на тези вагони е 26,40 м, при стандартна дължина 24, 56 м. Това също влошава вписването в острите криви, особено при талигата GP-200, която е с по - малка база в сравнение с масовата "Гьорлиц V". Останалите кушет - вагони у нас също ги вдигнаха "на крака" така да се каже. Повечето минаха ревизии и изглеждат доста добре. Вагоните от 1968 г. са спрени след пожара, в момента вървят такива от 80-те години.Nikss написа:Колега desiroml, проблемът и аз съм го повдигал тук във форума, но ми отговориха съфорумците, че били по-дълги, с дискови спирачки, по-трудно се вписвали в кривите и т.н., но все пак са по-нови и по-хубави казвам аз. Но здраве да има, останалото се намира. Хората са казали: В природата нищо не се губи, то просто сменя собственика си. Та и тук така.
64.19
А сред тях има много свестни и добре изглеждащи.Аз лично се учудих на един от тях , пускан на международния за Istanbul Sirk. , който направо светеше.lok45111 написа:...в момента вървят такива от 80-те години.
Някой ако има време (от София , а Nikss направо да Червен бряг) да провери какъв точно кушет е този в групата за Силистра.Последният път ми се видя много мърляв отвън с мъждикащо осветление вътре и така и не разбрах колко хора има по купетата , понеже дори и от перона не се виждаше.От едната страна имаше графити.
Последно промяна от VESO на Пон Окт 12, 2009 11:17 am, променено общо 1 път.

Независимо от цвета кушетите са само 5 и са еднакви. Нямат и проблеми с движението. Повече от 2 години 5 вагона покриват 2 релации, а през лятото пускат и по някой извънреден до Ва или Бс за група. Ако бяха лоши, сръбкинята нямаше да ги купи. Апропо предлага сега да ги наемаме за по 200 евро на ден, защото за щастие оптимата отива към своя край! На БДЖ все нещо не му е удобно и се оправдава - талигите, кривите и други подобни глупости. А хората си карат вагоните и на дали скоро ще ги бракуват. Питайте кондукторите на спални да ви кажат кои са ай-добрите спални (80-ки) и кушети (продадените)!

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори