За разделите - брой, разпределение и темите в тях
Публикувано на: Пон Окт 05, 2009 2:28 pm
Понеже се получи дискусия с модераторите ми е интересно какво смятат потребителите на форума по въпроса.
Форумът има 43 раздела. В половината раздели има по 1-2-3-5-10 теми, които заемат едва половината екран. Според някои администратори и модератори така форумът е по-систематизиран и по-лесно се открива търсената информация.
Има раздел за серия 41, която отдавна не е в експлоатация и не може да се очаква, че ще има голяма активност във връзка с такива локомотиви, дори да се възстанови движещ се експонат. В момента там има 6 теми.
Има отделни раздели за серия 42/42 100 и 43/44/45, въпреки че те са принципно еднакви, а серия 42 е в края на експлоатацията си с едва 4-5 локомотива в движение.
Има отделен раздел за серия 46 с едва 4 теми.
Има раздел "43/44/45 дискусии", съдържанието на който почти изцяло се припокрива с раздел 43/44/45. В същото време няма раздел за дискусии за серия 46 200, 41, 42 100 и т. н.
Има отделен раздел за ЕМВ 30/31 и 32/33, в първият има "цели" 3 теми.
Има раздел "Вагони - техническа част" с 8 теми, всичките важни (кой знае защо, след като и важни, и обикновени, те винаги са най-отгоре).
Има раздели "Техническа консултация" и "Въпроси и отговори", които са с до голяма степен припокриващо се предназначение.
Раздели "Тарифи и ПД" и "Специализирана ЖП техника" са само с по 5 теми и са една до друга, въпреки че са коренно различни.
Раздел "Да си поговорим за железници" има цели 174 теми - 20 пъти повече от повечето други раздели.
Предложението е:
Обединяват се ел локомотивите в общи раздели "Серия 41÷45", Серия 46/46 20/44 001/2", Серия "60/61";
Създава се общ раздел за всякакъв друг ТПС, където се коментира неща, отнасящи се за всички серии (Ремонта на скоростомерите, прозвищата на локомотивите, пултовете и др.);
Сливат се разделите за 30/31 и 32/33 в общ раздел "ЕМВ";
Сливане на "Когато парата движеше..." и "Парни локомотиви";
Сливане на "Вагони - техническа част" и "Специални вагони" и преместване на няколкото дискусионни теми от спец вагоните в "Дискусии";
Преминаване на БЖК към "Други превозвачи" и раздела става "Частни превозвачи";
Сливане на "Техническа консултация" и "Въпроси и отговори" поради припокриващи се функции;
Откриване на раздел ЖИ, в който ще се прелее половината съдържание на "Да си поговорим за железници". Въпреки, че форумът е уж за локомотиви, темите за намаления, стрелки, светофори, гари и ОИ са колкото тези за локомотивите;
Да се изясни предназначението на "Нещата от живота", където могат да отидат теми от сорта на "Началниците също плачат" (макар да става дума за гари, темата е изцяло с житейска насоченост).
Разделите "Архив" могат да се обединят, в тях има малко теми, а в единия даже няма нито една. Така и така там се влиза много рядко и няма да се затрудни особено намирането на дадена тема при 2-3 страници големина на раздела.
Оптимизиране на броя на важните теми и начинът на категоризирането на немите като важни. Единственият ефект от важните теми е, че те стоят най-отгоре в раздела, а в някои раздели почти всички (или всички) теми са важни, което ги обезсмисла като такива. Освен това така дискусионните теми, които са по-посещавани изпадат на дъното на раздела.
Според мен ръководството изпитва страх към раздели с повече от половин страница. По-смели предложения не смея да давам.
Форумът има 43 раздела. В половината раздели има по 1-2-3-5-10 теми, които заемат едва половината екран. Според някои администратори и модератори така форумът е по-систематизиран и по-лесно се открива търсената информация.
Има раздел за серия 41, която отдавна не е в експлоатация и не може да се очаква, че ще има голяма активност във връзка с такива локомотиви, дори да се възстанови движещ се експонат. В момента там има 6 теми.
Има отделни раздели за серия 42/42 100 и 43/44/45, въпреки че те са принципно еднакви, а серия 42 е в края на експлоатацията си с едва 4-5 локомотива в движение.
Има отделен раздел за серия 46 с едва 4 теми.
Има раздел "43/44/45 дискусии", съдържанието на който почти изцяло се припокрива с раздел 43/44/45. В същото време няма раздел за дискусии за серия 46 200, 41, 42 100 и т. н.
Има отделен раздел за ЕМВ 30/31 и 32/33, в първият има "цели" 3 теми.
Има раздел "Вагони - техническа част" с 8 теми, всичките важни (кой знае защо, след като и важни, и обикновени, те винаги са най-отгоре).
Има раздели "Техническа консултация" и "Въпроси и отговори", които са с до голяма степен припокриващо се предназначение.
Раздели "Тарифи и ПД" и "Специализирана ЖП техника" са само с по 5 теми и са една до друга, въпреки че са коренно различни.
Раздел "Да си поговорим за железници" има цели 174 теми - 20 пъти повече от повечето други раздели.
Предложението е:
Обединяват се ел локомотивите в общи раздели "Серия 41÷45", Серия 46/46 20/44 001/2", Серия "60/61";
Създава се общ раздел за всякакъв друг ТПС, където се коментира неща, отнасящи се за всички серии (Ремонта на скоростомерите, прозвищата на локомотивите, пултовете и др.);
Сливат се разделите за 30/31 и 32/33 в общ раздел "ЕМВ";
Сливане на "Когато парата движеше..." и "Парни локомотиви";
Сливане на "Вагони - техническа част" и "Специални вагони" и преместване на няколкото дискусионни теми от спец вагоните в "Дискусии";
Преминаване на БЖК към "Други превозвачи" и раздела става "Частни превозвачи";
Сливане на "Техническа консултация" и "Въпроси и отговори" поради припокриващи се функции;
Откриване на раздел ЖИ, в който ще се прелее половината съдържание на "Да си поговорим за железници". Въпреки, че форумът е уж за локомотиви, темите за намаления, стрелки, светофори, гари и ОИ са колкото тези за локомотивите;
Да се изясни предназначението на "Нещата от живота", където могат да отидат теми от сорта на "Началниците също плачат" (макар да става дума за гари, темата е изцяло с житейска насоченост).
Разделите "Архив" могат да се обединят, в тях има малко теми, а в единия даже няма нито една. Така и така там се влиза много рядко и няма да се затрудни особено намирането на дадена тема при 2-3 страници големина на раздела.
Оптимизиране на броя на важните теми и начинът на категоризирането на немите като важни. Единственият ефект от важните теми е, че те стоят най-отгоре в раздела, а в някои раздели почти всички (или всички) теми са важни, което ги обезсмисла като такива. Освен това така дискусионните теми, които са по-посещавани изпадат на дъното на раздела.
Според мен ръководството изпитва страх към раздели с повече от половин страница. По-смели предложения не смея да давам.