Страница 1 от 2

Моторни влекачи и дрезини в НК "ЖИ"

Публикувано на: Пон Окт 05, 2009 1:04 pm
от Mario Evstatiev
Днес, след като отново бях на посещение в техническата база на ЖП СЕКЦИЯ СОФИЯ ІІ, където нашия приятел и ръководител "Механизация" г-н Иван Кирков ме помоли да отида за да отремонтирам кран-машинист усл. №394-00 за ДГКу, се сетих да отворя и така тема. Интересно е да се каже по нещо и за тези машини:

:arrow: ДГКу - това са двуосни моторни влекачи с хидромеханична предавка и скорост до 80 км/час. Изпълняват се както като обикновени влекачи, така и с подемни съоръжения за ремонтни работи. Управлението се извършва посредством механична газ с дублиран привод в кабината, спирачката е "Матросов" с кран-машинист усл. №394-00 и функц. вентил усл. №292-001.

:arrow: АДМ - това е вид влекач, който е оборудван с агрегат за ел. напрежение 380V, както и подемно съоръжение. Максималната му допустима скорост е 100 км/час, отново двуосна машина с хидромеханична предавателна система. Както и гореописаната специализирана машина, АДМ са съоръжени със спирачка "Матросов" с кран- машинист усл. №394-000 и функционен вентил 292-001. Управлението е отново с механична газ, пулта за управление е хоризонтално разположен.

Тъй като днес нямах фототехника ще оставя снимките за друг ден, но при първа възможност ще направя подробни технически такива, за да добиете пълна представа за описаните машини.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 7:13 am
от Mario Evstatiev
Вчера станахме свидетели на следремонтните проби на АДМ-865, който днес вероятно ще замине да работи. Имахме малки проблеми с въздуха, които бързо бяха отстранени и машината не показа никакви дефекти.

АДМ-865 е влекач с електротелфер, пригоден за пренасяне на релсови звена, стрелки и други посредством прикачени към него вагони. Електротелфера позволява лесно товарене и разтоварване по време на ремонтите.

Ето снимки:

Изображение

Изображение

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 10:51 am
от Saruman
ДГКУ - №5101 на гара Габрово:

Изображение

Изображение

Изображение

ПС Съжелявам, че последната снимка е така размазана.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 12:30 pm
от Mario Evstatiev
Друг интересен екземпляр, собственост на НКЖИ - ЖП СЕКЦИЯ СОФИЯ ІІ е и моторният влекач MATISA M170S. Влекачът е бил съоръжен с универсално устройство за смяна на траверси, рязане на храсти и други видове лек ремонт по железния път. В последствие, устройството е демонтирано. Сега M170S се използва при работни прозорци по железния път, предимно в гарите по 3-та жп. линия. Днес с него бе взет прозорец за ремонт в района на виадукта преди тунел №2 в междугарието Макоцево - Долно Камарци.

Влекачът има добри ходови качества, но малко твърда возия. Той е двуосен, безталигов с едностепенно окачване на буксите. Задвижва се от един дизел - двигател с хидромеханична тристепенна скоростна кутия. Максимално допустимата скорост на влекача е 80 км/час.

По принцип с него могат да се теглят до три броя сервизни вагони, но поради намалената му мощност вследствие на възстановявани чрез наваряване колоосни редуктори, в момента не се разрешава теглене на какъвто и да било друг подвижен състав.

Публикувано на: Вто Окт 13, 2009 4:45 pm
от Mario Evstatiev
Ето ги и обещаните снимки на красавицата M170S, която днес обезпечи превоза на четата по поддръжка на железния път от жп. участък Долно Камарци :wink:

1. На междугарие
Изображение

2. Полустраничен поглед
Изображение

3. "Не преминавай! Опасно за живота!"(МАТИСА-та дебне)
Изображение

4. На моста
Изображение

5. На моста ІІ
Изображение

6. Пулт за управление
Изображение

Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 4:55 pm
от Saruman
АГКУ на гара Габрово:

Изображение

Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 9:06 am
от Mario Evstatiev
Saruman написа:АГКУ на гара Габрово:

снимка
По едно време и в София имахме подобни, но ещо не ги виждам. Последно помня, че на едно таков АГКу бяха качили инсталация за разпръскване на обезтревяващи химикали. След като оправиха обезтревителния влак, АГКу-то ми изчезна от погледа. В техническата база на 2-ра ЖП секция - София в Илиянци също имаше остатъци от АГКу.

Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 9:18 am
от Saruman
Какво точно означава съкращението АГКУ ?

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 9:49 pm
от Saruman
ДМ 19:

Изображение

Изображение

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:23 pm
от VESO
Ето на каква машина попаднах вчера и днес в междугарието Огняново - Стамболийски.

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:54 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Ето на каква машина попаднах вчера и днес в междугарието Огняново - Стамболийски.
Чист АДМ, по - горе е показан :)

Публикувано на: Съб Окт 31, 2009 10:35 pm
от Saruman
АДМ 837:

Изображение

ДМ 17:

Изображение

Публикувано на: Пон Ное 30, 2009 11:06 pm
от Saruman
СМ на гара Трявна:

Изображение

Публикувано на: Пон Яну 04, 2010 6:40 pm
от Saruman

Публикувано на: Сря Яну 27, 2010 10:45 am
от Mario Evstatiev
От доста време се каня да кача снимките и на една от гордостите на 2-ра ЖП секция в София. Става дума за DGS-42N, чиято предистория е интересна. Този влекач е част от цял влак за динамична стабилизация на железния път. След като в НКЖИ доставят по - компактните и функционални динамични стабилизатори DGS-62N, този влак се разкомплектова, а влекача му се преоборудва за работа като обикновен моторен влекач. Системата за управление на стабилизацията се изкормва, а машината претърпява и монтаж на автоматична влакова спирачка. Първоначално е съоръжена с кран-машинист Oerlikon FV3b, а през Февруари 2009 г. претърпява преустройство в система "Кнор" с кран-машинист "Кнор Д2". При това преустройство имаше доста интересни моменти. Първия голям проблем бе къде да се набие 25 литровия време - резервоар, а в последствие имаше доста проблеми с неплътности по новоизградената инсталация. В крайна сметка на 16.02.2009 г., машината бе предадена годна в експлоатационно отношение и направихме пътни проби с нея. До ден днешен, DGS-а си работи перфектно като често се използва за маневрена работа от "ФАЕ София", което от скоро вече се сдоби и с маневрена дрезинка. Основната работа на DGS-42N в момента е да вози къси работни влакове по 3-та линия, която е основното работното място за механизацията на ЖП секция София-2.

Ето снимки:

Общ вид
Изображение

С кран-машинист Oerlikon FV3b
Изображение

Вече с кран-машинист "Кнор" Д2
Изображение