Осигурителни инсталации в гарите
Публикувано на: Пет Сеп 18, 2009 8:47 pm
У нас се срещат главно няколко тивпа ОИ по функционалност и степен на осигуряване безопасността на движението:
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост: Осигурява нареждане на вход/изход със съответното показание само при правилно поставени ключове в изпълнителния апарат, монтиран в стрелочната кабина. Разпоредителния апарат се намира в канцеларията на дежурния ръководител и представлява табло с изобразено на него коловозното развитие на гарата и съответните бутони и лампи за маршрута и положението на светофорите и прелезите. Стрелките при РУКЗ са ръчни;
ЕМЦ - Електромеханична централизация: Осигурява автоматично(дистанционно) преместване на стрелките, като зависимостите между съответните командни органи са блокирани механически в изпълнителния и разпоредителния апарати;
ЕЦМ - Електрическа централизация за малки гари: Осигурява обезопасяване на маршрутите, нареждане на вход/изход и автоматично(дистанционно) управление на стрелките. Няма маневрени сигнали;
МРЦ - Маршрутно - релейна централизация: Тя е сложна електрическа централизация, която позволява едновременно приемане/изпращане на влаковете по невраждебни маршрути, осигурява маршрута на заминаване/приемане на влак и др. При МРЦ може да се изпълни и система за маршрутизирани маневри посредством изолирани звена и маневрени светофори, управлявани от отделен панел/пулт или с отделни бутони. У нас се срещат няколко типа МРЦ по функции и предназначение;
МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация: Модерна централизация, изпълнена на базата на ЕИМ или компютърна система. Маршрутите и управлението на стрелките/маневрите става от терминал в канцеларията на дежурния ръководител;
_____________________________________
*Авторът не претендира за изчерпателности точност, за това ще помоля хората с познания по ОИ да внесат повече факти и подробности за описаните накракто горе видове инсталации, използвани у нас.
РУКЗ - Релейна уредба за ключова зависимост: Осигурява нареждане на вход/изход със съответното показание само при правилно поставени ключове в изпълнителния апарат, монтиран в стрелочната кабина. Разпоредителния апарат се намира в канцеларията на дежурния ръководител и представлява табло с изобразено на него коловозното развитие на гарата и съответните бутони и лампи за маршрута и положението на светофорите и прелезите. Стрелките при РУКЗ са ръчни;
ЕМЦ - Електромеханична централизация: Осигурява автоматично(дистанционно) преместване на стрелките, като зависимостите между съответните командни органи са блокирани механически в изпълнителния и разпоредителния апарати;
ЕЦМ - Електрическа централизация за малки гари: Осигурява обезопасяване на маршрутите, нареждане на вход/изход и автоматично(дистанционно) управление на стрелките. Няма маневрени сигнали;
МРЦ - Маршрутно - релейна централизация: Тя е сложна електрическа централизация, която позволява едновременно приемане/изпращане на влаковете по невраждебни маршрути, осигурява маршрута на заминаване/приемане на влак и др. При МРЦ може да се изпълни и система за маршрутизирани маневри посредством изолирани звена и маневрени светофори, управлявани от отделен панел/пулт или с отделни бутони. У нас се срещат няколко типа МРЦ по функции и предназначение;
МКЦ - Маршрутно - компютърна централизация: Модерна централизация, изпълнена на базата на ЕИМ или компютърна система. Маршрутите и управлението на стрелките/маневрите става от терминал в канцеларията на дежурния ръководител;
_____________________________________
*Авторът не претендира за изчерпателности точност, за това ще помоля хората с познания по ОИ да внесат повече факти и подробности за описаните накракто горе видове инсталации, използвани у нас.