НОСТАЛГИЯ ЕКСПРЕС: Ретро - вагони
Публикувано на: Сря Сеп 09, 2009 10:27 am
Тъй като имаше питане относно композираните на гаражните коловози на Централна гара четириосни пътнически вагони серия 37, познати сред повечето като "Френските вагони", нека вметна тяхното предназначение.
Вагоните са общо три на брой и заедно със салон - вагон 98 10 057 от състава на Царския влак се включват в композицията на туристическия ретро - влак "Носталгия експрес". Освен тях по заявка на клиента, "Носталгия експрес" може да включва различни по тип и брой вагони от наличните към момента композиции на "Корона експрес"(царския) и "Витоша Експрес"(правителствения) влакове.
КРАТКА ИСТОРИЯ НА РЕТРО ВАГОНИТЕ СЕРИЯ 37
Експлоатационната съдба на вагоните серия 37, включвани в момента в съставите на атракционни влакове е много интересна с оглед, че още във Франция на всеки вагон е извършена различна степен на преустройство, но като цяло със запазване на планировката и интериора на всеки от тях. У нас са доставени 17 такива вагона, като един от тях остава за резервни части, останалите преминават ремонт във ВРЗ - Септември и през 1995-6 г. първо биват включени в състава на влакове 121/120 София - Пловдив - София, като предлагат висок комфорт на пътуване и добри ходови качества. По - късно през 1998 г., вагоните биват пренасочени към бързия директен влак 610/611 Кюстендил - София - Монтана и обратно, а през 1999 г. поради технически проблеми биват снети от обслужване на тези влакове. За кратко, част от вагоните обслужват единични влакове в участъка София - Перник и Перник - Кюстендил, след което биват спрени и гарирани на гаражен коловоз в Илиянци. През 2003 г. се рециклират 3 вагона за атракционни пътувания, като в последствие един от тях отново е отделен за части. Към днешна дата в работно състояние са ДВА пътнически вагона от тази серия и същите могат да бъдат забележени на гаражните коловози в гара София. Сред по - старите служители във вагоното стопанство, тези вагони са наричани "Митеранки" поради факта, че са подарени на България по времето на Франсоа Митеран.
Вагоните са общо три на брой и заедно със салон - вагон 98 10 057 от състава на Царския влак се включват в композицията на туристическия ретро - влак "Носталгия експрес". Освен тях по заявка на клиента, "Носталгия експрес" може да включва различни по тип и брой вагони от наличните към момента композиции на "Корона експрес"(царския) и "Витоша Експрес"(правителствения) влакове.
КРАТКА ИСТОРИЯ НА РЕТРО ВАГОНИТЕ СЕРИЯ 37
Експлоатационната съдба на вагоните серия 37, включвани в момента в съставите на атракционни влакове е много интересна с оглед, че още във Франция на всеки вагон е извършена различна степен на преустройство, но като цяло със запазване на планировката и интериора на всеки от тях. У нас са доставени 17 такива вагона, като един от тях остава за резервни части, останалите преминават ремонт във ВРЗ - Септември и през 1995-6 г. първо биват включени в състава на влакове 121/120 София - Пловдив - София, като предлагат висок комфорт на пътуване и добри ходови качества. По - късно през 1998 г., вагоните биват пренасочени към бързия директен влак 610/611 Кюстендил - София - Монтана и обратно, а през 1999 г. поради технически проблеми биват снети от обслужване на тези влакове. За кратко, част от вагоните обслужват единични влакове в участъка София - Перник и Перник - Кюстендил, след което биват спрени и гарирани на гаражен коловоз в Илиянци. През 2003 г. се рециклират 3 вагона за атракционни пътувания, като в последствие един от тях отново е отделен за части. Към днешна дата в работно състояние са ДВА пътнически вагона от тази серия и същите могат да бъдат забележени на гаражните коловози в гара София. Сред по - старите служители във вагоното стопанство, тези вагони са наричани "Митеранки" поради факта, че са подарени на България по времето на Франсоа Митеран.