Салон - вагон №51 52 98 10 058-4
Публикувано на: Пон Авг 31, 2009 4:45 pm
Този салон е използван от Български Държавни Железници и Министерство на траспорта. Строен е във ВЗ "Андрей Жданов" - Дряново през 70-те години с предназначение "служебни и специални пътувания на ръководители от БДЖ и Министерството на транспорта". Вагонът е построен поради факта, че тогавашния Министър на транспорта слага забрана за пътуване на лица от Министерството на транспорта и БДЖ с "Царския влак". Единствено Стоил Фердов като Зам. министър на транспорта има специално разрешение при пътуванията си да използва и салон вагон 10 051 от състава на Царския влак.
Накратко за вагона
Вагонът е изграден на базата на развитата вече у нас по онова време конструкция, използвана при пътническите вагони серия 47. Талигите са Gorlitz V, доставени от ГДР специално за този вагон. Оборудването вътре е изпълнено с вносни материали, като облицовката е доставяна също от ГДР. Вагонът разполага с малко кухненско помещение, последвано от салон за хранене и съвещания, спални кабини, служебно помещение за придружител на вагона, складче за провизии и тоалетна. Максимално допустимата скорост на вагона е 140 км/час. Сертифициран е по RIC за движение в международно съобщение.
Ето две снимки от този вагон:
Номер и шаброни на вагона
Салон за хранене и заседания
Накратко за вагона
Вагонът е изграден на базата на развитата вече у нас по онова време конструкция, използвана при пътническите вагони серия 47. Талигите са Gorlitz V, доставени от ГДР специално за този вагон. Оборудването вътре е изпълнено с вносни материали, като облицовката е доставяна също от ГДР. Вагонът разполага с малко кухненско помещение, последвано от салон за хранене и съвещания, спални кабини, служебно помещение за придружител на вагона, складче за провизии и тоалетна. Максимално допустимата скорост на вагона е 140 км/час. Сертифициран е по RIC за движение в международно съобщение.
Ето две снимки от този вагон:
Номер и шаброни на вагона
Салон за хранене и заседания