Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Този салон е използван от Български Държавни Железници и Министерство на траспорта. Строен е във ВЗ "Андрей Жданов" - Дряново през 70-те години с предназначение "служебни и специални пътувания на ръководители от БДЖ и Министерството на транспорта". Вагонът е построен поради факта, че тогавашния Министър на транспорта слага забрана за пътуване на лица от Министерството на транспорта и БДЖ с "Царския влак". Единствено Стоил Фердов като Зам. министър на транспорта има специално разрешение при пътуванията си да използва и салон вагон 10 051 от състава на Царския влак.

Накратко за вагона

Вагонът е изграден на базата на развитата вече у нас по онова време конструкция, използвана при пътническите вагони серия 47. Талигите са Gorlitz V, доставени от ГДР специално за този вагон. Оборудването вътре е изпълнено с вносни материали, като облицовката е доставяна също от ГДР. Вагонът разполага с малко кухненско помещение, последвано от салон за хранене и съвещания, спални кабини, служебно помещение за придружител на вагона, складче за провизии и тоалетна. Максимално допустимата скорост на вагона е 140 км/час. Сертифициран е по RIC за движение в международно съобщение.

Ето две снимки от този вагон:

Номер и шаброни на вагона

Салон за хранене и заседания
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

От интериорът почти всичко е в червено. Сигурно такива материали са ни предоставили немците. То кажи речи вагонът е сглобен тук с немски части. :?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:От интериорът почти всичко е в червено. Сигурно такива материали са ни предоставили немците. То кажи речи вагонът е сглобен тук с немски части. :?
Кошът на вагона е произведен в България, във вагонен завод Дряново. Талигите и вътрешното обзавеждане са доставяни от ГДР. Много ми е интересно, този вагон защо не се използва поне за атракционни или бизнес пътувания. Факт е, че не е наеман нито веднъж на такова пътуване.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Може да няма запитвания относно него, по причина, щото не се рекламира.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Вагона не е направил сигурно впечатление. Може би поради незнание за него като ретро-вагон и възможноста да бъде включен към някое атракционно пътуване.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:Вагона не е направил сигурно впечатление. Може би поради незнание за него като ретро-вагон и възможноста да бъде включен към някое атракционно пътуване.
Този вагон не би могъл ад се нарече "ретро", а и реално не буди кой знае какъв интерес наистина. Най - обикновен дряновски кош от В4-67 с оригинални "Гьорлиц" талиги. По - добрия вариант би бил този вагон да се отдава под наем за бизнес пътувания или вместо разните му големи началници от железницата да се разхождат с коли из България, уж на срещи, ззаседания, проверки или каквото и да е там, да ги задължат да ползват този вагон. И без това прашасва в Ремиза.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Салонни и специални вагони и мотриси | Salon and special carriages and railcars”

Информация