Страница 1 от 2
Локомотиви серия 43/44/45 на депата Стара Загора и Тулово
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 7:25 am
от Mario Evstatiev
Тъй като някой се интересуваше от събдата на
45 161.7, на която се прави подемен ремонт в Стара Загора ще дам пълна яснота по въпроса.
Машината се намира в ел. цеха, като по нея се извършват и някои тенекеджийски работи след като два пъти е удряла каруци на охраняеми прелези. Освен това откъм първа кабина е имало корозиране в областта на конекторите за СМЕ, поради което и там ще се кърпи.
Другото интересно е, че локомотива ще излезе като
44 161 - четири колоосни комплекта чакат да се съберат талигите на машината и да я направят поредния "конверсиран" представител на серия 44.
По кабините още са добре запазени пиктограмите, които през 2006 г., възстановявах тука в София. Откраднати неизвестно от кой са обаче оригиналните филтърчета на лампите за контрол вентилация на приборния панел и в двете кабини. Вандалщина пълна.
По машината няма никакви шаблони - тепърва ще се прави боята след като се закърпи. Иначе мнението на всички в ремонта е, че ще излезе много добра машина.
Ето снимки:
Визия откъм 1-ва кабина
Машината с комплекта нови колооси
Пулт за управление във 2-ра кабина
Панел с ключове и бутони на пулта във 2-ра кабина
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 9:10 am
от 43.309

тя 45 серия стана вече плаващо понятие

Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 9:12 am
от Mario Evstatiev
43.309 написа:
тя 45 серия стана вече плаващо понятие

Ами да не кажем, че ако се доставят още колооси за 130 и се продължи практиката с "конверсиране", скоро 45-та серия ще има единични представители.
Иначе в СЗ стягат и 43 519 от ПР. По машината има малко работа в кабините и ще бъде изписана. За сега на шаблоните не е нанесено нищо.
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 9:24 am
от 43.309
Снимки на 519 има ли?

Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 9:33 am
от VESO
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 9:34 am
от 43.309

Машината отзад 45.161 ли е ?
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 9:36 am
от VESO
Да. И когато излезе , ще е вече 44-00-ка.

Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:19 am
от БДЖ
VESO написа:Да. И когато излезе , ще е вече 44-00-ка.

Би ли обяснил как става това ? Сменят колоосната формула ли ?
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:26 am
от Mario Evstatiev
ЗАмяната на колоосните редуктори с такива за 130 км/час, автоматически конвертира серия 45 в серия 44. Обратното пък става когато на 44-та серия се сложат 110 км/час редуктори. В случая 45 161 става 44 161 и за макс. скорост 130 км/час.
Просто и логично!
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:30 am
от VESO
Така беше и със 198.От 45-00-ца стана 44-00-ка.Някой помни ли коя е първата трансформирана така машина?

Тогава я видях със старата серия , а само месец по - късно по снимки забелязах , че е с нова.
lok45111 написа:....Обратното пък става когато на 44-та серия се сложат 110 км/час редуктори....
А такава замяна имало ли е досега?

Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:32 am
от Mario Evstatiev
44 140.1

Последва я 45 158, която стана 44 158, след нея 45 198 стана 44 198, малко по - късно 45 164 стана 44 164...
В Стара Загора и те не останаха назад. 45 161 става 44 161 и си спечелват още една "бегачка" за бързия график. А между другото, докато вървеше 161 беше чудесна машина.
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:50 am
от Nikss
А кога
45 158 е ставала
44 158, че нещо не си го спомням туй събитие?

А между другото пак правят цигански изпълнения с тва трансформиране на 45-ци в 44-ки. Ама то това само в България може да стане. Аз преди имах идея
44 140.2 да се размени точно с
45 161.7 , ама файда вече... в София също оградата от поне 10-тина машини, спрени за СР седи и чака и вместо да се изпратят в Трансимпекс - Русе и да се стегнат както си му е реда, сега движещите се инак малко машини (45-ци) ги правим 44-ки... е тоя който е предложил тая идея явно не разбира нищо от локомотиви въпреки, че разликата между 44-та и 45-та серия е единствено в редукторите, НО АЗ твърдо НЕ одобрявам дейността по смяната на редукторите. Да са поръчали навремето повече 44-ки или да са се грижили когато е трябвало по-добре за наличния парк локомотиви. Не сега да се чудят каква простотия да измислят.

Скоро очаквайте на серия 43Р да слагат пантографи от 42 и 43.

Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:53 am
от Mario Evstatiev
Бях допуснал едра грешка горе. 45 158.3 трябваше да премине в серия 44 още докато Цеци МИтев беше технолог в ремонта на депо МЕздра. После обаче нейните колооси май отидоха за 140 и така.
А 45 161 не я мислете - и като 44-ка ще има много хляб за нея. Имайки в предвид, че Стара Загора от двете си страни има не малко бързи участъци, освен това карат и бързите влакове 4640/4641 По - Шн - По.
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:54 am
от VESO
Решението е едно: закупуване на нов Тр.П.С. Така с кърпене , лепене и трансформиране проблемите се решават , но само частично.Видяхме Тауруса какво може , сега е време да видим и нещо друго.Пък от Дирекцията вместо да стоят със скръстени ръце , да събират оферти от различни водещи производители , да провеждат тестове , анализират резултати , от които да стане видно какъв тип подвижен състав може да се закупи.
Публикувано на: Вто Авг 18, 2009 11:57 am
от Mario Evstatiev
Много хубаво, Веско, но кой ще даде парите за нов ТПС?! На мен нещо ми се чини, че няма кой. Министерството тепърва почна да рови далаверите на Ники Василев и ПЕтър Мутафчиев, както и да анулира скандални сделки - чети пресата, и днес пак лъснаха съдраните гащи на Мутафчиев...
За сега по - добрият(и икономически рентабилен) вариант е да се направят качествени ремонти на 44/45 и да ги караме до момента, в който доставят нещо ново или поне втора употреба със съвременна концепция. Депо Стара Загора добре е решило да стегне 161, почти заводски ремонт и правят, така, че това може само да ни радва.