Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Тъй като някой се интересуваше от събдата на 45 161.7, на която се прави подемен ремонт в Стара Загора ще дам пълна яснота по въпроса.

Машината се намира в ел. цеха, като по нея се извършват и някои тенекеджийски работи след като два пъти е удряла каруци на охраняеми прелези. Освен това откъм първа кабина е имало корозиране в областта на конекторите за СМЕ, поради което и там ще се кърпи.

Другото интересно е, че локомотива ще излезе като 44 161 - четири колоосни комплекта чакат да се съберат талигите на машината и да я направят поредния "конверсиран" представител на серия 44.

По кабините още са добре запазени пиктограмите, които през 2006 г., възстановявах тука в София. Откраднати неизвестно от кой са обаче оригиналните филтърчета на лампите за контрол вентилация на приборния панел и в двете кабини. Вандалщина пълна.

По машината няма никакви шаблони - тепърва ще се прави боята след като се закърпи. Иначе мнението на всички в ремонта е, че ще излезе много добра машина.

Ето снимки:

Визия откъм 1-ва кабина

Машината с комплекта нови колооси

Пулт за управление във 2-ра кабина

Панел с ключове и бутони на пулта във 2-ра кабина
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

:P тя 45 серия стана вече плаващо понятие :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

43.309 написа::P тя 45 серия стана вече плаващо понятие :lol:
Ами да не кажем, че ако се доставят още колооси за 130 и се продължи практиката с "конверсиране", скоро 45-та серия ще има единични представители.

Иначе в СЗ стягат и 43 519 от ПР. По машината има малко работа в кабините и ще бъде изписана. За сега на шаблоните не е нанесено нищо.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Снимки на 519 има ли? :o
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

43.309 написа:Снимки на 519 има ли? :o
http://bgphoto.net/photos/1565/o633861525285190000.jpg
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

:) Машината отзад 45.161 ли е ?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да. И когато излезе , ще е вече 44-00-ка. :)
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

VESO написа:Да. И когато излезе , ще е вече 44-00-ка. :)
Би ли обяснил как става това ? Сменят колоосната формула ли ?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ЗАмяната на колоосните редуктори с такива за 130 км/час, автоматически конвертира серия 45 в серия 44. Обратното пък става когато на 44-та серия се сложат 110 км/час редуктори. В случая 45 161 става 44 161 и за макс. скорост 130 км/час.

Просто и логично!
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Така беше и със 198.От 45-00-ца стана 44-00-ка.Някой помни ли коя е първата трансформирана така машина? :D Тогава я видях със старата серия , а само месец по - късно по снимки забелязах , че е с нова.
lok45111 написа:....Обратното пък става когато на 44-та серия се сложат 110 км/час редуктори....
А такава замяна имало ли е досега? :shock:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44 140.1 :lol: Последва я 45 158, която стана 44 158, след нея 45 198 стана 44 198, малко по - късно 45 164 стана 44 164...

В Стара Загора и те не останаха назад. 45 161 става 44 161 и си спечелват още една "бегачка" за бързия график. А между другото, докато вървеше 161 беше чудесна машина.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А кога 45 158 е ставала 44 158, че нещо не си го спомням туй събитие? :roll: А между другото пак правят цигански изпълнения с тва трансформиране на 45-ци в 44-ки. Ама то това само в България може да стане. Аз преди имах идея 44 140.2 да се размени точно с 45 161.7 , ама файда вече... в София също оградата от поне 10-тина машини, спрени за СР седи и чака и вместо да се изпратят в Трансимпекс - Русе и да се стегнат както си му е реда, сега движещите се инак малко машини (45-ци) ги правим 44-ки... е тоя който е предложил тая идея явно не разбира нищо от локомотиви въпреки, че разликата между 44-та и 45-та серия е единствено в редукторите, НО АЗ твърдо НЕ одобрявам дейността по смяната на редукторите. Да са поръчали навремето повече 44-ки или да са се грижили когато е трябвало по-добре за наличния парк локомотиви. Не сега да се чудят каква простотия да измислят. :evil: Скоро очаквайте на серия 43Р да слагат пантографи от 42 и 43. :twisted:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Бях допуснал едра грешка горе. 45 158.3 трябваше да премине в серия 44 още докато Цеци МИтев беше технолог в ремонта на депо МЕздра. После обаче нейните колооси май отидоха за 140 и така.

А 45 161 не я мислете - и като 44-ка ще има много хляб за нея. Имайки в предвид, че Стара Загора от двете си страни има не малко бързи участъци, освен това карат и бързите влакове 4640/4641 По - Шн - По.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Решението е едно: закупуване на нов Тр.П.С. Така с кърпене , лепене и трансформиране проблемите се решават , но само частично.Видяхме Тауруса какво може , сега е време да видим и нещо друго.Пък от Дирекцията вместо да стоят със скръстени ръце , да събират оферти от различни водещи производители , да провеждат тестове , анализират резултати , от които да стане видно какъв тип подвижен състав може да се закупи.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Много хубаво, Веско, но кой ще даде парите за нов ТПС?! На мен нещо ми се чини, че няма кой. Министерството тепърва почна да рови далаверите на Ники Василев и ПЕтър Мутафчиев, както и да анулира скандални сделки - чети пресата, и днес пак лъснаха съдраните гащи на Мутафчиев...

За сега по - добрият(и икономически рентабилен) вариант е да се направят качествени ремонти на 44/45 и да ги караме до момента, в който доставят нещо ново или поне втора употреба със съвременна концепция. Депо Стара Загора добре е решило да стегне 161, почти заводски ремонт и правят, така, че това може само да ни радва.
64.19
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация