Страница 1 от 7

43 308.6(43 1923, "Поп Андрей")

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 7:31 am
от Mario Evstatiev
Интересно е да се дискутира и около този странен локомотив. Да поясня, че машината е възстановена в Локомотивно депо Горна Оряховица като юбилейна по случай Септемврийското възстание.

Конструктивно, локомотив 43 308.6 представлява смесица между ДЛ 07, ЕЛ 43, ЕЛ 44/45 и фрагменти от кабината на ЕМВ 32.

Конструкцията на командните кабини е взаимствана от ДЛ 07 като са обособени два поста в двата края на локомотива с удобно остъкляване и осигуряване на ергономия на локомотивната бригада.

Пултовете за управление са изпълнени с малки разлики, сходни с тези на серия 43. На левия приборен панел е монтирана комплексна сигнализация за прегряване на отделни възли и задействане на конкретни защити. На приборните панели са премахнати ел. скоростомерите като ненужни. Отоплението на кабината се извършва от два калорифера, монтирани хоризонтално под пулта - по един за помощника и машиниста. В кабините се влиза през една врата, разположена на задната стена от междинен преходен коридор, от който се излиза навън през две въртящи се врати, разположени на външните стени на коша или в машинното помещение през две врати, разположени по една в двата края на всеки коридор - проходен и непроходен.

Разположението на апаратите конструктивно е изпълнено както при серия 43, като пневмотаблото е разположено във второто преддверие и за обслужването му няма нужда да се влиза в машинното помещение. В другото преддверие са разположени зарядното устройство, електрически шкаф с автоматични предпазители и релета, на който са монтирани и АП 832 "Акумулаторна батерия", както и АП 842 "Помощен компресор". Изградените междинни преддверия осигуряват добра шумо и топлоизолация на кабините, което е предпоставка за повишаване комфорта при обслужване на локомотива.

Механичната част на локомотива е съставена от две двуосни талиги, идентични с тези на серия 44/45, които позволяват движение със скорости до 130 км/час.

Електрическото силово оборудване се състои от два пантографа тип 25LSP4(идентични с тези на 44/45), главен въздушен прекъсвач DVV25B, локомотивен трансформатор LTS4/2-25, силови токоизправителни блокове тип DIUS ALPHA и спомагателни тиристоризирани полууправляеми токоизправителни мостове. Реверсивните и токоизправителните шкафове са еднакви с тези на серия 43. На локомотива не е монтирана реостатна спирачка, поради което той е причислен към серия 43. Тяговите двигатели са шестполюсни колекторни постояннотокови - тип 12AL4446IP

Спомагателното оборудване се състои от два вертикални вентилатора за охлаждане на тяговите двигатели на всяка талига, по един хоризонтален вентилатор за охраждане на прилежащия токоизправителен шкаф и изглаждащ реактор, еднофазна маслена помпа за циркулация на трансформаторното масло през охлаждащите кръгове и два бързооборотни трицилиндрови двустепенни компресора тип К-200.

Локомотив 43 308.6 беше в експлоатация до 2006 г., когато бе спрян за бандажи и повече не го видяхме в движение. Въпреки многото предимства и удобства на машината, в Локомотивно депо Горна Оряховица се отказаха от извършване на ремонт и връщането му в експлоатация. Така още един интересен екземпляр от нашето локомотивно стопанство е обречен да си отиде безславно след като над 20 години е возил безаварийно влакове.

Ето снимки:

1. Общ вид
Изображение

2. Общ вид(автор: Николай Петракиев)
Изображение

3. Пулт за управление
Изображение

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 8:02 am
от Nikss
Жалко за тази иначе хубава машина... дано се сетят да я възстановят като действащ музеен експонат... за теглене на атракционни влакове от нея също няма да липсват желаещи... гарантирам... още повече като научат историята, как е създаден и така. :) Дано някой се усети и вземе работата в ръце преди лок да се е разпаднал в депото. :?

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 10:48 pm
от dido73
Аз не съм съгласен. Подобни творения не би трябвало да се правят. Не би трябвало да съществуват. Това е болна стратегия. По същата логика сега, ако има такива болни мозъци, ще направят кръстоска между ЕМВ 32 и ДМВ 18 или бог знае какво. За мен подобни изцепки като поп андрей и някои 42 ХХХ са гавра, както за ремонтния персонал, така и с производителя. Гавра за ремонта, защото такива екземпляри си имат собствени схеми със собствен монтаж нямащ общо с оригиналния от производителя. Запознати с това са специални хора (производителите на тези тъпоумия от ГО) и ако не дай си боже такова чудо на техниката влезе за случаен ремонт в друго от ГО депо то това вече е гавра за тях. Същото важи за изпълненията на ЖПЗ. Техните творения са на същото ниво. Вървят със собствени схеми и собствен уникален монтаж. И само бай Кънчо и бай Пънчо ги знаят, щот това им е творението на живота.
Гавра с производителя, защото чехите явно са се отказали да се занимават с тъпите ни балкански изцепки. А некой да направи една ремодернизация на дезирото в стил "бай кънчо" па да видим тогава дали ще ни се размине.
Не говорете глупости - тия екземпляри са лош и тъжен момент за локомотивното стопанство на БДЖ.

Публикувано на: Сря Авг 12, 2009 10:50 pm
от Mario Evstatiev
43 308.6 си има чар, каквото и да е всъщност. Хубавото е, че на табелата и не пише "произведен", а "Възстановен по случай...", тоест не лъжем поне завода - производител. Иначе за кабините - удобни са. Ако кръстосат ЕМВ 32 с ДМВ 18 ще се получи "Квазимодо" :evil:

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 10:07 am
от БДЖ
Дидо, ще ме караш да отворя фошопа :lol: Не виждам защо си така лошо настроен, машината е много хубава и аз лично също се надявам да я видя в движение някой ден :)

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 6:00 pm
от VESO
Лично аз предпочитам кръстоска между дизелово и ел. DESIRO.Интересно ми е какво ли ще се получи.
А не сте ли се замисляли , ако на някой му хрумне идеята да преустрои 10-00-ка за междурелсие 760мм? Инженерни мозъци у нас с лопата да ги ринеш. :lol:

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 6:54 pm
от 44.123
VESO написа:Лично аз предпочитам кръстоска между дизелово и ел. DESIRO.Интересно ми е какво ли ще се получи.
А не сте ли се замисляли , ако на някой му хрумне идеята да преустрои 10-00-ка за междурелсие 760мм? Инженерни мозъци у нас с лопата да ги ринеш. :lol:
Ако кръстосаш дизелово и елечектрическо Дезиро може да получи хибридно Дезиро ако спре тока в КМ да върви без проблем.

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 6:57 pm
от 43.309
Има такива мотриси на "Бомбардие" обаче, нали от БДЖ са много компетентни бяха предпочетени "Сименс"

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 7:10 pm
от 44.123
Да де разбирасе, ясно.

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 7:32 pm
от VESO
А за теснопътни диз. мотриси как стои въпроса?

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 7:53 pm
от Nikss
Охх искам да видя комбинираните Дезиро 8) :D Много полезна придобивка ще да е... ама повече от 25 бройки. Ммм... идеално ще се вписват навсякъде... 8) :D Ехх... мечти :D , НО безплатни 8) ... ако някой ден станат реалност ще се радвам. :P А сега един въпрос от мен: Знаете ли какво ще се получи ако кръстосате змия и таралеж? :lol:

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 8:28 pm
от 07
Nikss написа: А сега един въпрос от мен: Знаете ли какво ще се получи ако кръстосате змия и таралеж? :lol:
Бодлива тел!

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 8:47 pm
от Nikss
07 написа:
Nikss написа: А сега един въпрос от мен: Знаете ли какво ще се получи ако кръстосате змия и таралеж? :lol:
Бодлива тел!
Правилно :!: :D Ама 3 метра. :twisted: :lol:

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 9:05 pm
от dido73
БДЖ написа:Дидо, ще ме караш да отворя фошопа :lol: Не виждам защо си така лошо настроен, машината е много хубава и аз лично също се надявам да я видя в движение някой ден :)
Абе отвори каквото искаш. Аз ти казвам каква гадост е да се търсят повреди по тия машини, щот са самоделки и не съответстват на монтажа и схемно на оригиналните нито на 43 нито на 44 нито на нищо. То най-лесно е да караш па тия от ремонта кучета ги яли.
Машината е самоделка - изпърцана лабота. Карайте си я и халал да ви е. Дано нижга не идва в депо Пд. Ако се строши си чупите главите. ](*,)

Публикувано на: Чет Авг 13, 2009 9:13 pm
от pepino1990
А защо му викат "Поп Андреи"?