Страница 1 от 1

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 10:42 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:2. Мотриси.
А това може би е най - екстравагантното нещо , на което попаднах.Даже не разбрах за къде отива , а Rexkos предположи , че може би обслужва пътнически влак.
CFR 58, ел. мотрисни влакове, доставени втора употреба от Френските железници, преминали модернизация през RELOC и редовно обслужващи крайградски влакове по електрифицираните участъци. Интериора е много стилен и удобен, работното място на машиниста е малко порумънчено, но общо взето е запазена "френската" структура на пулта:

Салон
Изображение

На снимката се вижда, че кабината е отделена само с една врата от салона. Последната има прозорче, през което може да се погледне назад, без да се налага, машиниста да излиза от кабината.

Кабина
Изображение

Вижда се, че SOFTRONIC и тук са правили модернизации - оригиналния френски скоростомер е премахнат, модифициран е приборния панел на пулта. Но в същото време са оставени оригиналните контролер, манометри, амперметри, волтметър за КМ и някои превключватели. Получила се е интересна конфигурация на пулта за управление.

Пантограф и ГВП
Изображение

Пантографа е оригиналния френски, не е премахнат, вероятно е качествен и покрива изискванията на румънците. Главнияат прекъсвач е добре познатия на някои от форума DBTF30i250, който широко е разпространен в Европа. Произведен е от Brown Boweri, което само по себе си говори, че апарата е висококачествен.

Междувагонни съединения
Изображение

Като изключим гората от кабели, преминаването в движение от вагон на вагон май е екстремно усещане, да не кажа, че вероятно не е предвидено. Това ме навежда на мисълта, че във Франция, мотрисите са работили в метрорежим - много спирки на къси разстояния с електронна тикет систеима - безкондукторно обслужване.

Преддверия и служебни помещения
Изображение

Типичната за околоградските железници широка двойна врата. Няма препядствия и подхода към вратата е лесен. Това е още една причина да смятам, че в CFR, мотрисите се използват като крайградски влакове. Между другото - по-добре пасват за тази служба от DESIRO-то.

Изображение

Поглед към проходно междувагонно съединение - това не ви ли напомня за мотрисите "СКИФ" на нашето метро. Вагони два по два проходни, между двойките обаче - пропаст.

Изображение

В помещението за багаж се намира и високоволтовото оборудване на ЕМВ. Много интересна конфигурация отново. Вместо да го пръснат из салона, оборудването е съсредоточено в обособени "камери" в незаетите от пътници помещения.

Като цяло това са някои от особеностите на ЕМВ серия 58 на Румънските железници. Надявам се да съм задоволил и най - любопитните със селектираното от мен описание и да съм разсял съмненията за какво се ползват аджаба в Румъния тези интересни влакове.

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 2:50 pm
от VESO
Много благодаря за описанието и снимките! Наистина аз като видях тази мотриса за първи път , се настроих много скептично.

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 6:18 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Много благодаря за описанието и снимките! Наистина аз като видях тази мотриса за първи път , се настроих много скептично.
Никак не са лоши. Румънеца ги е стегнал, модернизирал и направил изключително функционални за предвидената им работа. Мотрисите са съоръжени с климатична инсталация, което допълнително допринася за комфирта на пътуване.

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 6:26 pm
от VESO
Един въпрос - тези мотриси имат ли първа класа , или всички са второкласни?

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 6:27 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Един въпрос - тези мотриси имат ли първа класа , или всички са второкласни?
Доколкото успях да намеря общи описания на мотрисите, нямат отделение, различно от 2-ра класа. Това е влак за крайградски пътувания, но интериора създава известна илюзия, че класата е по - висока от обикновена 2-ра. В действителност страст на румънците е да угаждат на задниците си и много от иначе второкласните им вагони са по - луксозни от нашите 1-ва класа.

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 6:34 pm
от VESO
Ооо , когато ми се отдаде възможност да видя седящия вагон с направление Bucuresti - Димитровград , интериорът вътре бе по - ужасен и от най - долнопробните ни 50-ки.Случих на това.
Добре че сега седящият вагон е наш , 40-ка и между другото много приличен.

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 6:38 pm
от Mario Evstatiev
Тези вагони идваха преди и у нас. Тенденцията е CFR да ги модернизира всичките,2 така, че наистина си случил на нещо странно. На експресите и 90% от бързите влакове, вагоните са направени, пътнишките влакове пък вървят я с "Дезиро" я с "Французойка", тъй, че там удобствата са гарантирани. Което не изключва видяното от теб - всяко стадо си има мършичка, лошото е, че ако погледнем нашия вагонен парк - грамофон свири, майка плаче, куче вие...

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 8:02 pm
от 43.309
Искам само да добавя, че "французойките" са по-стари и от наще 32 :)

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 8:06 pm
от Mario Evstatiev
43.309 написа:Искам само да добавя, че "французойките" са по-стари и от наще 32 :)
Да, по - стари са, но в същото време много по - практични, разглеждайки разположението им. За външния вид не говорим - типичния френски строг и изчистен дизайн, но в същото време с особен чар :)

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 11:13 pm
от Nikss
По-стари или по-млади е без значение. Важното е, че вършат отлична работа и ще продължават да я вършат, докато ний тук ще кретаме с 32 докато се разпаднат заради "качествената" ни поддръжка. :evil: И най-вече заради пластмасовите Дезиро, които освен, че са обект на вандалски нападения от "неизвестни лица" най-често в у-ка Зф-Гб, ами са и много капризни, искат специални грижи, каквито не може да им бъдат осигурени. Изобщо не може да се разчита на Дезиро или ако се разчита трябва навсякъде колкото са пуснати в движение, толкова да има и резервни. Например в Сф трябват 20 ЕМВ и 20 резервни - общо 40, в ГО трябват 15 и 15 резервни. Ще стане много смешно така, но тая техника не е за нас и нашите условия (вандалска експлоатация и мърлява поддръжка). 44/45 се бориха и все още се борят заедно с 43 и 32, но 30/31 едва ли ще изкарат дълго тъй като и пътниците много много не си поплюват докато пътуват с тях. :evil:

Публикувано на: Нед Авг 02, 2009 1:43 am
от 07
Как го сметна това 100% резрвни ЕМВ - това никъде го няма.....

Публикувано на: Нед Авг 02, 2009 4:48 am
от Nikss
07 написа:Как го сметна това 100% резрвни ЕМВ - това никъде го няма.....
Знам, но ако много се държи да се движат, а то никой не е загрижен - днес се движат, утре не. Дори може и да не тръгнат спрените, ама на никой не му пука. Грехота нов ТПС да се съсипва и да не се поддържа. :evil:

Публикувано на: Нед Авг 02, 2009 8:55 am
от Mario Evstatiev
ЕМВ от сорта на CFR 58 след модернизация като тази на румънците щяха да са в пъти по - добър вариант от закупуването на пластмасовите "играчки" 30/31. Наистина капризни са, калпави са, някои възли са изпълнени супер некачествено и не отговарят на предписанията, но все пак шапка на тояга и вървят.

Аз лично бих предложил на Веско да отидем пак до Букурещ, но този път да се повозим на "французойките" - на мен лично тези мотриски ми допаднаха, дано и на возия да са добри.

Trainspotters forum

Публикувано на: Пон Авг 03, 2009 7:51 am
от choveka_vlak
Бих помолил Марио ако има снимка с общия изглед на мотрисата да я качи. Някакси губи човек представа какво гледа!. :roll:

Публикувано на: Пон Авг 03, 2009 11:19 am
от Mario Evstatiev
Веско беше дал линк към негова авторска снимка на мотрисата по - нагоре в темата, за това не съм пускал такава. Аз имах предложение с него да отидем и да фотозаснемем въпросните мотриси на живо по - късно този месец.