Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
В тази тема може да се дискутира всичко, свързано с произведените от VEB Lokomotivbau Karls Marx - Babelsberg GDR, маневрени дизелови локомотиви тип V10, V18 и V22. Последните два типа са доставяни и за БДЖ като серии 64.00 и 66.00

Локомотивите тип V10 са двуосни, с механична предавателна система и дизелов двигател с мощност 102 к.с. Управлението е механично. Доставените у нас локомотиви от този тип са работили само в индустрията. Последната запазена единица е локомотив V10 с фабр. № 252567, който по настоящем се намира в "София Мел" ЕАД. Локомотивът е претърпял два възстановителни ремонта:
1. През 90-те години на ХХ в.
2. През 2010 г от Сдружение "БЛФ"

Локомотивите тип V18(БДЖ серия 64.00) са доставяни през 60-те години на ХХ в. за индустрията и БДЖ. Те са с хидравлична предавателна система и дизелов двигател с мощност 180 к.с. Управлението при тях е комбинирано - електрохидравлично за ХПК и механично за регулиране оборотите на дизеловия двигател. От серия 64.00 на БДЖ няма запазени екземпляри. От индустриалните машини са оцелели само два локомотива:
64.19 - на "ГОРУБСО" Кърджали
64.20 на "Кълвача Газ" Стара Загора

Локомотивите типV22(БДЖ серия 66.00) са с мощност 220 hp, предназначени са за лека маневрена работа в гари, депа и други железопътни предприятия. У нас са експлоатирани в депа, заводи и в индустрията, където и до ден днешен има запазени единици. По настоящем от серия 66 има действаща единица във Вагоноремонтен завод-99 АД гр. Септември, а в процес на възстановяване в локомотивно депо София е машина с номер 66.07(нов номер 66 007.8), която ще извършва деповска маневра. Тъй като имаше питания за фабричните номера на серия 66, ето тези, за които получих информация:

66.01 - 262191
66.02 - 262192*
66.03 - 262193
66.04 - 262194
66.05 - 262195
66.06 - 262196
66.07 - 262197**

* Локомотив - паметник в Локомотивно депо Дупница
** Възстановява се за експлоатация в Локомотивно депо София
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Мистерията с фабричните номера на серия 66 е пълна. След като колегата Ilian любезно издири и предостави фабричните номера на всички доставени у нас локомотиви от серията, се разкрива, че според списъка локомотив 66-07 е продаден, а той всъщност е в София. Ето пълния списък с фабрични номера, години на производство и местата, където са работили:

262083 68 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN
262084 68 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN
262085 68 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN
262086 68 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN
262087 68 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN
262088 68 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN
262089 68 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN
262191 69 1435 B-dh V22B BG UNGARN AFOR BUDAPEST (A26-044)
262192 69 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN ZOF BOBORDOL
262193 69 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN GOREN DOHNIK
262194 69 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN PORDIN
262195 69 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN RASGRAD
262196 69 1435 B-dh V22B bg INDUSTRIE- UND HAFENBAHN SCHWERIN/ DR, WL RAW Karl-Marx-Stadt (3), 73iE/ AW Chemnitz (3)/ 1998 an Sächsisches Eisenbahnmuseum, Chemnitz-Hilbersdorf
262197 69 1435 B-dh V22B bg VEB GLEISBAU MAGDEBURG, 70iE, 73iE, 94iE
262370 72 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN PERLITWERK KARDJALI
262371 72 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN BASAR 700 SINDEL
262372 72 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN GRUBE KÜSTENDIEL
262373 72 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN ARMEE GORNA ORJACHOWITZA
262374 72 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN IMPORTGESELLSCHAFT KARNOBAT STANDORT GARA SINDEL
262375 72 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN MINE DIMITRORGRAD
262433 73 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN TAGEBAU SUKUROVO
262434 73 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN GLASFABRIK PEMNIK
262435 73 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN ОЦК-КЪРДЖАЛИ
262436 73 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN ZEMENT U. PLATTENWERK TOLBOUCHIN
262437 73 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN GLASFABRIK STIND SOFIA
262438 73 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN ВАГОНЕН ЗАВОД гр. СЕПТЕМВРИ
262439 73 1435 B-dh V22B BG BULGARIEN TAGEBAU KOWATSCHEWO
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Интересно ми е последният какво е търсил в Ковачево. :shock: Или може би е бил зачислен в Септември. "GOREN DOHNIK" също ми е чудно къде се намира. "GLASFABRIK" PEMNIK - така както е написано излиза , че е работил във фабрика за стъкло в Перник.Имало ли там такъв завод? Другите ги схванах.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Интересно ми е последният какво е търсил в Ковачево. :shock: Или може би е бил зачислен в Септември. "GOREN DOHNIK" също ми е чудно къде се намира. "GLASFABRIK" PEMNIK - така както е написано излиза , че е работил във фабрика за стъкло в Перник.Имало ли там такъв завод? Другите ги схванах.
Имало е стъкларска фабрика в Перник, сега е разруха - намира се преди гара Кракра. "GOREN DOHNIK" вероятно е Горни Дъбник, там имаше някакви поделения ако не се лъжа. Надали машината там е запазена.

За "Ковачево" не знам да е имало машина, в Септември обаче има - във вагоно - ремонтния завод. Интересно е, че според информацията в ДИП "Стинд" в София също би трябвало да има машина, но новото управление на фабриката не знае за такава. Имат V60, което дори предложиха да заснема, но за V22 бяха изумени като чуха.

Фабр. номер 262 192(66-02), работила в ЦОФ "Бобов Дол" е ясно къде е - локомотива пред депо Дупница.

И пак остава мистерията с фабр. №262 197(66-07). Според списъка, машината е продадена в МАгдебург, а дефакто е на 4-ти ремонтен канал в депо София.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Остава да се проведат издирвателни мероприятия за разгадаване на загадката относно тези локомотиви.В Септември защо машината няма никакви номера?
Излиза , че в Кърджали е имало 2 машини - в PERLITWERK и в ZINKFABRIK (първото не ми говори нищо , второто е Оловно - цинковия комбинат , където сега работи 64-19).
"ZEMENT U. PLATTENWERK TOLBOUCHIN" също е невярно , защото заводът се намира в Девня , не в Добрич.
Не е зле да се извърши проверка в Чукурово - предполагам от гарата тръгват линии за рудника , току виж се окаже , че машината се намира на място , където достъп имат само работници - миньори.
За Кюстендил е излишно да се пита , локомотивът най - вероятно е използван за маневрена служба и след години съвестна експлоатация е изчезнал от лицето на земята.
Този , който е бил зачислен в Разград , най - вероятно е работил в "Каолин АД" - Ветово , където сега има 52-00-ки и един "Ганц".Няма да е зле да се направи допитване , може би все още някой го помни и знае съдбата му.
Остават Синдел , Горна Оряховица и Димитровград , предполагам локомотивите , работещи там са нарязани и никой не ги помни вече.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

В Чукурово няма вече никакви линии към рудника.
Машинката в Септември работи. Преди да я боядисат (това беше преди поне 5-6 год) имаше някакъв 4-цифрен инвентарен номер.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

bdz46 написа:В Чукурово няма вече никакви линии към рудника.
...
Само гарата и разтоваращето там ли са останали?
Преди години , когато посетих Чукурово , забелязах линия , която от гарата тръгваше единична , но посредством стрелки , които се намираха зад едни железни врати , се разклоняваше на още поне 3 - 4 коловоза и изчезваше в гориста местност.Самите врати бяха заключени , може би оттам минаваше влак само в определени времеви интервали.Човек от гарата ми каза , че тази линия отивала в рудника , даже имало вътрешна гара , която не се виждала от шосето.
Явно всичко това е заминало в миналото.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Само гарата и разтоварището са останали.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Остава да се проведат издирвателни мероприятия за разгадаване на загадката относно тези локомотиви.В Септември защо машината няма никакви номера?
Тя си е ведомствена маневра, номерата не са толкова важни - фабричната табела сама ще каже кой номер е машината. Остава да се дебне и да се заснеме когато излиза в гарата. Желателно е и в кабината да се снима. Аз днес потърсих съдействие по въпроса от инж. Чавдар Трендафилов, който обеща да осигури визитата ми за заснемане на локомотива обстойно и намиране на евентуална заводска документация.
VESO написа:Излиза , че в Кърджали е имало 2 машини - в PERLITWERK и в ZINKFABRIK (първото не ми говори нищо , второто е Оловно - цинковия комбинат , където сега работи 64-19).
Тази 64-19 все още ли е в експлоатация?! Не е лошо и там да се отиде и да се снима. Излиза, че "Павчо" и септемврийския "Мистър Х" не са единствените машини, които работят/ще работят от тип V22/V23.
VESO написа:Остават Синдел , Горна Оряховица и Димитровград , предполагам локомотивите , работещи там са нарязани и никой не ги помни вече.
Вероятно са нарязани отдавна. Не е лошо да се нададе ухо около захарните заводи в Горна Оряховица, може да е останало нещо. В димитровградската мина надали нещо е останало, при по - голям касмет може и да намерим някоя и друга колоос :lol: от някой братовчед на "Павчо".
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Снимките , които пускам са правени от г-н Петко Иванов.Машината с номер 64-19 не е собственост на БДЖ , а принадлежи на "Горубсо".

http://bgphoto.net/photos/1565/o634047186886677728.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o634047186934344043.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o634047187069059989.jpg

Доколкото знам , "Кълвача Газ" - Ст.Загора имат подобна , ето и нея:
Изображение

А наскоро в един сайт (вече не съществува) , някаква фирма продаваше ето този артикул:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Спирам , понеже темата е за друга серия локомотиви.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не спирай, серия 66 е продължение на серия 64. А последния "артикул" е представител на 66-та серия. Но кой е града, кой е бил бившия собственик и какво е станало с машината?
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

И аз не знам.Спомням си , че четох обявата може би повече от година и си свалих снимките за мен (от където съм ги и пуснал).За съжаление само те ми останаха за спомен , но в съзнанието ми е една оферта за продажба на въпросната машина.Къде обаче е била тя и коя е била фирмата , която е продавала локомотивчето , съм забравил.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Къде се намира 64-19?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

NiGhtPiSH написа:Къде се намира 64-19?
64-19 май гние в Кърджали. Чудя се защо не я дадат на БДЖ, в депо Подуяне ще върши добра работа да вкарва машините на кантар и да ги вкарва в халето за ремонти.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В двора на ОЦК - Кърджали.Или поне така П. Иванов ми каза , когато е правил снимките.
А ето на каква обява попаднах в Интернет:
http://www.bezplatno.net/listing-15060-Lokomotiv.html

Дали става въпрос за горната машинка , не знам , понеже онази , която преди година бях гледал , бе придружена от снимков материал (който си запазих за мен).
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация