Страница 1 от 2

Газифициране на дизеловите локомотиви

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 9:30 am
от Mario Evstatiev
В БДЖ-ЕАД се обмисля и се правят запитвания до големи руски фирми за модернизация на ДЛ и оборудването им с инсталация за изгаряне на природен газ. След като в по - малките дизелови двигатели у нас масово навлезе използването на CNG, то май е дошло време и за локомотивите това да стане факт. За момента работата е на ниво проучване на офертите, но със сигурност много скоро може да видим и прототип.

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 1:48 pm
от 07
Ами Марио, това от една страна е добре, все пак няма да "опърдяваме" горката атмосфера, въпроса е кой ще е доставчика на оборудването, и каква система ще се избере, по-принцип аз съм за LNG система с компютърно управление - така се реализира максимална икономичност и и минимално понижаване на мощността (10-15% загуба на мощност), Със CNG загубите на мощност са минимум 25%, от там нататък зависи и от чистотата на газа и от системата за управление на горивоподаването....
CNG - сгъстен природен газ (около 200 атм. при пълен резервоар) LNG - втечнен природен газ (ниско налягане и ниска температура в специални термоизолирани резервоари, зарядните станции при тази система са в пъти по скъпи.....)

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 1:51 pm
от Mario Evstatiev
За момента знам само, че се правят проучвания за газифициране на локомотивите и, че има официално запитвания тук там за възможностите за този вид модернизация. Друг е въпроса, че 06-та серия ще се наложи да претърпят и ремоторизация.

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 5:04 pm
от VESO
За кои серии локомотиви е предвидена газификация - 06-00 , 07-00, 52-00 , 55-00....?

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 5:08 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:За кои серии локомотиви е предвидена газификация - 06-00 , 07-00, 52-00 , 55-00....?
За сега се прави проучване за всички серии ДЛ. Конкретна серия не се наемам да посоча.

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 7:57 pm
от 07
Идеята е много добра, но много зависи от самия начи на реализация, и как газифицарните машини ще бъдат приети от персонала.... Да не забравяме че първите газифицирани таксита бяха бойкотирани от шофьорите си, Газарусите ( Икарусите на газ ) също бяха съботирани, докато се премахнат газовите уредби.... просто защото е почти невъзможно да си занесеш газ в къщи........ И още нещо - дали идеята за газифициране не цели да облажи точно определена фирма за доставка на оборудването........... Пак ще кажа - прекрасна идея само българската действителност е невероятно минно поле........

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 7:59 pm
от Mario Evstatiev
В случая се мисли за екологията, не за облажване. БДЖ плаща яки екоглоби заради пушльовците.

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 8:04 pm
от 07
lok45111 написа:В случая се мисли за екологията, не за облажване. БДЖ плаща яки екоглоби заради пушльовците.
Ами така и трябва..........

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 8:15 pm
от Mario Evstatiev
Идеята за газифициране не е лоша, пък и ще пресече "златните канали" на много хора. Газ вкъщи трудно ще си носиш.

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 8:26 pm
от 07
lok45111 написа:Идеята за газифициране не е лоша, пък и ще пресече "златните канали" на много хора. Газ вкъщи трудно ще си носиш.
Ами дано само тези хора не използват връзките си и каналите си да вземат да спечелят търговете за преоборудване.....

П.С Имаш ли представа какво стана "шестака" на който пробваха кондензаторна батерия за стартиране на ДВГ?

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 8:32 pm
от Mario Evstatiev
Вече е с обикновенни акумулатори. А паленето зимата е все същото - на бичето :lol:

Публикувано на: Съб Юли 25, 2009 8:52 pm
от 07
Кондезатора не даде резултат или "хубава работа ама няма пари"?

Публикувано на: Нед Юли 26, 2009 6:35 am
от Mario Evstatiev
По - скоро кондензаторите не дадоха добри резултати. Проблема при ДЛ 06 не е основно в батериите, а в ГНА и центровката на ДД. Спомням си, че есента, когато температурите паднаха значително, дизелите на БЖК ги палех от ключа без никакъв проблем, батерията си се възбуждаше и си зареждаше нормално след това.

Публикувано на: Нед Юли 26, 2009 7:18 am
от 07
Принципно си зависи и от качеството на батериите - дали обявеният максимален ток отговаря на действителния.... на българските по правило не отговаря...

Публикувано на: Нед Юли 26, 2009 2:59 pm
от Mario Evstatiev
07 написа:Принципно си зависи и от качеството на батериите - дали обявеният максимален ток отговаря на действителния.... на българските по правило не отговаря...
С батериите е ясно, че не стана нищо, дано с газификацията поне да се получи читава работа. Ако наистина руснаците извършат този тип преустройство, то ще е качествено, все пак при тях газифицирането на разни неща е доста напреднало и популярно.