Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
В БДЖ-ЕАД се обмисля и се правят запитвания до големи руски фирми за модернизация на ДЛ и оборудването им с инсталация за изгаряне на природен газ. След като в по - малките дизелови двигатели у нас масово навлезе използването на CNG, то май е дошло време и за локомотивите това да стане факт. За момента работата е на ниво проучване на офертите, но със сигурност много скоро може да видим и прототип.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Ами Марио, това от една страна е добре, все пак няма да "опърдяваме" горката атмосфера, въпроса е кой ще е доставчика на оборудването, и каква система ще се избере, по-принцип аз съм за LNG система с компютърно управление - така се реализира максимална икономичност и и минимално понижаване на мощността (10-15% загуба на мощност), Със CNG загубите на мощност са минимум 25%, от там нататък зависи и от чистотата на газа и от системата за управление на горивоподаването....
CNG - сгъстен природен газ (около 200 атм. при пълен резервоар) LNG - втечнен природен газ (ниско налягане и ниска температура в специални термоизолирани резервоари, зарядните станции при тази система са в пъти по скъпи.....)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За момента знам само, че се правят проучвания за газифициране на локомотивите и, че има официално запитвания тук там за възможностите за този вид модернизация. Друг е въпроса, че 06-та серия ще се наложи да претърпят и ремоторизация.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

За кои серии локомотиви е предвидена газификация - 06-00 , 07-00, 52-00 , 55-00....?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:За кои серии локомотиви е предвидена газификация - 06-00 , 07-00, 52-00 , 55-00....?
За сега се прави проучване за всички серии ДЛ. Конкретна серия не се наемам да посоча.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Идеята е много добра, но много зависи от самия начи на реализация, и как газифицарните машини ще бъдат приети от персонала.... Да не забравяме че първите газифицирани таксита бяха бойкотирани от шофьорите си, Газарусите ( Икарусите на газ ) също бяха съботирани, докато се премахнат газовите уредби.... просто защото е почти невъзможно да си занесеш газ в къщи........ И още нещо - дали идеята за газифициране не цели да облажи точно определена фирма за доставка на оборудването........... Пак ще кажа - прекрасна идея само българската действителност е невероятно минно поле........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В случая се мисли за екологията, не за облажване. БДЖ плаща яки екоглоби заради пушльовците.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:В случая се мисли за екологията, не за облажване. БДЖ плаща яки екоглоби заради пушльовците.
Ами така и трябва..........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Идеята за газифициране не е лоша, пък и ще пресече "златните канали" на много хора. Газ вкъщи трудно ще си носиш.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:Идеята за газифициране не е лоша, пък и ще пресече "златните канали" на много хора. Газ вкъщи трудно ще си носиш.
Ами дано само тези хора не използват връзките си и каналите си да вземат да спечелят търговете за преоборудване.....

П.С Имаш ли представа какво стана "шестака" на който пробваха кондензаторна батерия за стартиране на ДВГ?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Вече е с обикновенни акумулатори. А паленето зимата е все същото - на бичето :lol:
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Кондезатора не даде резултат или "хубава работа ама няма пари"?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

По - скоро кондензаторите не дадоха добри резултати. Проблема при ДЛ 06 не е основно в батериите, а в ГНА и центровката на ДД. Спомням си, че есента, когато температурите паднаха значително, дизелите на БЖК ги палех от ключа без никакъв проблем, батерията си се възбуждаше и си зареждаше нормално след това.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Принципно си зависи и от качеството на батериите - дали обявеният максимален ток отговаря на действителния.... на българските по правило не отговаря...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

07 написа:Принципно си зависи и от качеството на батериите - дали обявеният максимален ток отговаря на действителния.... на българските по правило не отговаря...
С батериите е ясно, че не стана нищо, дано с газификацията поне да се получи читава работа. Ако наистина руснаците извършат този тип преустройство, то ще е качествено, все пак при тях газифицирането на разни неща е доста напреднало и популярно.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Магистрални дизелови локомотиви | Main line diesel locomotives”

Информация