
Администратор
В БДЖ-ЕАД се обмисля и се правят запитвания до големи руски фирми за модернизация на ДЛ и оборудването им с инсталация за изгаряне на природен газ. След като в по - малките дизелови двигатели у нас масово навлезе използването на CNG, то май е дошло време и за локомотивите това да стане факт. За момента работата е на ниво проучване на офертите, но със сигурност много скоро може да видим и прототип.
64.19
Ами Марио, това от една страна е добре, все пак няма да "опърдяваме" горката атмосфера, въпроса е кой ще е доставчика на оборудването, и каква система ще се избере, по-принцип аз съм за LNG система с компютърно управление - така се реализира максимална икономичност и и минимално понижаване на мощността (10-15% загуба на мощност), Със CNG загубите на мощност са минимум 25%, от там нататък зависи и от чистотата на газа и от системата за управление на горивоподаването....
CNG - сгъстен природен газ (около 200 атм. при пълен резервоар) LNG - втечнен природен газ (ниско налягане и ниска температура в специални термоизолирани резервоари, зарядните станции при тази система са в пъти по скъпи.....)
CNG - сгъстен природен газ (около 200 атм. при пълен резервоар) LNG - втечнен природен газ (ниско налягане и ниска температура в специални термоизолирани резервоари, зарядните станции при тази система са в пъти по скъпи.....)
Последно промяна от 07 на Съб Юли 25, 2009 7:53 pm, променено общо 1 път.

Администратор

Администратор
Идеята е много добра, но много зависи от самия начи на реализация, и как газифицарните машини ще бъдат приети от персонала.... Да не забравяме че първите газифицирани таксита бяха бойкотирани от шофьорите си, Газарусите ( Икарусите на газ ) също бяха съботирани, докато се премахнат газовите уредби.... просто защото е почти невъзможно да си занесеш газ в къщи........ И още нещо - дали идеята за газифициране не цели да облажи точно определена фирма за доставка на оборудването........... Пак ще кажа - прекрасна идея само българската действителност е невероятно минно поле........

Администратор

Администратор
Ами дано само тези хора не използват връзките си и каналите си да вземат да спечелят търговете за преоборудване.....lok45111 написа:Идеята за газифициране не е лоша, пък и ще пресече "златните канали" на много хора. Газ вкъщи трудно ще си носиш.
П.С Имаш ли представа какво стана "шестака" на който пробваха кондензаторна батерия за стартиране на ДВГ?

Администратор

Администратор
По - скоро кондензаторите не дадоха добри резултати. Проблема при ДЛ 06 не е основно в батериите, а в ГНА и центровката на ДД. Спомням си, че есента, когато температурите паднаха значително, дизелите на БЖК ги палех от ключа без никакъв проблем, батерията си се възбуждаше и си зареждаше нормално след това.
64.19

Администратор
С батериите е ясно, че не стана нищо, дано с газификацията поне да се получи читава работа. Ако наистина руснаците извършат този тип преустройство, то ще е качествено, все пак при тях газифицирането на разни неща е доста напреднало и популярно.07 написа:Принципно си зависи и от качеството на батериите - дали обявеният максимален ток отговаря на действителния.... на българските по правило не отговаря...
64.19
Информация
Модератори