Страница 1 от 18

Вагон - бистра тип "ARkimbz"

Публикувано на: Пон Юни 01, 2009 3:39 pm
от rexkos
Откривам тази тема , поради факта , че от днес ,1-ви юни са пуснати в експлоатация новите вагони - бистра.Влаковете ,на които се движат са "Сл.бряг" и "Зл.пясъци".
Нашият форумец Веско отново е точното място и привечер ще очакваме снимки.

Публикувано на: Пон Юни 01, 2009 3:40 pm
от VESO
VESO и Bdz_bg отново са си на местата , дори са уцелили и подходящия влак."Сл.бряг" пристигна навреме на Пзк , теглен от 46211-9 , а съставът бе следния: инвалидната 80-ка за превоз на велосипеди , две второкласни 63-ки , една първокласна , новият бюфет - бистро , за който е открита тази тема и накрая 3 второкласни 63-ки.Снимка при влизането на Пазарджик.

Ето как изглежда бистрото отвън.Води се серия 97 , което отново подсеща за максимална скорост 200км/ч.Това , в което се возихме е с номер 61 52 85 97 003 - 9 , а още две се очаква да бъдат пуснати в движение - днес на 2601 и от утре и на 2602.Нагледно какво представлява самия вагон - в началото е тоалетната - доста обширна , пригодена за инвалиди и идентична на тази във вагоните за превоз на велосипеди от серия 80.Следва т.нар от кондукторите "купе с особено предназначение" , което представлява това , след което следват първокласните купета , една снимка на коридора и друга от вътрешността на купето (облегалката не сме я бутнали ние :) ).Следват 2 стъклени врати.Посредством едната се преминава в първокласен салон , идентичен на второкласния в добре известните ни вагони серия 97 с малки изменения , а посредством втората стъклена врата вече се влиза в същинската част на бистрото.Фотографии от интериора:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4.

Сега нещо , което може би повечето от вас се запитват - какви са цените?Личното ми мнение е , че не са много високи , някой примери: кроасани (0.85 гр.) - 0.80 лв , сандвичи - 2.00 лв , обикновени солети 0.40 гр. - 0.50 , чипс (0.30 гр.) - 0.50 лв , шок.вафла "Мура" - 0.60 лв , сухи пасти - 0.40 лв , кюфте и кебапче са по 0.90 лв , салата (150 гр.) - 1.50 лв , студени мезета (100 гр.) - 1.50 лв.Има и богат избор на напитки - Кока Кола (0.250 л) - 0.80 лв , мин. вода (0.50 л) - 0.50 лв , нат. сок (0.250 л) - 0.80 лв , бира кутия (0.5 л) - 1.20 лв ; наливна (0.500 л) - 1.00 лв , вино обикновено (0.750 л) - 3.50 лв , капучино - 0.60 лв , кафе - 0.50 лв , кафе 3 в 1 - 0.60 лв , чай билков - 0.30 лв. Спирам вече , че току виж някой от вас не е хапнал и сега влиза във форума....
Навсякъде са разлепени рекламни брошури за пускането на бистрата , че дори е дадено разписанието на "Сл.бряг" на отиване и връщане и на кои гари какви връзки прави.Фотографирахме някои от брошурите:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.

От мен е това , въпреки първия ден , в бистрото имаше доста хора и ние трябваше да изчакаме да си тръгнат , за да можем да направим снимките.Надявам се в летния сезон посещаемостта да се увеличи в пъти , още повече , че има и "количкар" , който обикаля по вагоните и предлага продуктите от ценоразписа.

Публикувано на: Пон Юни 01, 2009 8:20 pm
от gu6terov
VESO написа: Личното ми мнение е , че не са много високи , някой примери:
Че то в Бургас по магазините повечето цени са същите.

Публикувано на: Пон Юни 01, 2009 9:20 pm
от VESO
Ако като ги гледам , сравнявам с Пловдив (при нас цените не са от най - ниските и едно кафе на центъра е 1.20 лв) и за мен са нормални.За Бургас не знам.

Публикувано на: Пон Юни 01, 2009 10:10 pm
от 07
Бургас кафето в центъра е по скъпо.......

Публикувано на: Чет Юни 04, 2009 9:58 pm
от Viper
Здравейте, нов съм тук и много ми харесва идеята за форума :) . До сега не съм се возил във вагон-бистро, може ли да ми кажете, нужно ли е да имам билет 1ва класа за да използвам бистрото?

Публикувано на: Чет Юни 04, 2009 10:39 pm
от VESO
Здравей и добре дошъл на територията на форума! :)

Относно въпроса ти - не е нужно.Това , че самото бистро има седящи места , които са първокласни , не означава нищо.Можеш да влезеш и да си поръчаш нещо , дори и да си с билет за втора класа.

Публикувано на: Сря Юли 01, 2009 8:00 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:Здравей и добре дошъл на територията на форума! :)

Относно въпроса ти - не е нужно.Това , че самото бистро има седящи места , които са първокласни , не означава нищо.Можеш да влезеш и да си поръчаш нещо , дори и да си с билет за втора класа.
Местата "първа класа" са с неизяснен статут и вероятно ще си останат просто места за хранене в бистрото. Можеш да пътуваш там и не се изисква допълнително закупуване на добавки и и др. за първа класа. Условието е да си поръчаш нещо от вагона. В момента на 8601/8602 твърдо се е закрепил вагон 003-9, тъй, че който желае има възможността да го пробва.

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 6:47 pm
от Mario Evstatiev
Приятна изненада се оказа, че и на трите бистра е извършен текущ ремонт на климатиците и същите работят безотказно. След пътуването до Бургас, на компетентните органи бе поднесена информацията за неизправностите по вагон номер 97-003-9 и ето, че резултата не се забави. В момента няма проблем нито с охлаждането на салона, нито с проблемните "термички" на ел. оборудването 220V.

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 11:05 pm
от Nikss
Можело значи, ще ще, ще яде Хасан баница. :D :lol: Ама защо все някой трябва отвън да ръчка, за да се сетят да ги ремонтират не мога да разбера. :evil:

Публикувано на: Съб Авг 01, 2009 11:40 pm
от VESO
Сега ако някой се сети и за серия 63......
Климатикът иска грижи , в противен случай става опасен за здравето.Не се ли подменя редовно фреона , не се ли чистят духалките , прахта от салона започва да се върти навсякъде , което застрашава в известна степен здравословното състояние на пътниците във вагона.

Публикувано на: Нед Авг 02, 2009 4:51 am
от Nikss
VESO написа:Сега ако някой се сети и за серия 63......
Климатикът иска грижи , в противен случай става опасен за здравето.Не се ли подменя редовно фреона , не се ли чистят духалките , прахта от салона започва да се върти навсякъде , което застрашава в известна степен здравословното състояние на пътниците във вагона.
63-та серия освен при ревизия май изобщо никой не си помръдва пръста да ги види... като знам как ги чистят ясно ми е и за климатикът какви грижи се полагат. :shock:

Публикувано на: Нед Авг 02, 2009 8:31 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:Сега ако някой се сети и за серия 63......
Климатикът иска грижи , в противен случай става опасен за здравето.Не се ли подменя редовно фреона , не се ли чистят духалките , прахта от салона започва да се върти навсякъде , което застрашава в известна степен здравословното състояние на пътниците във вагона.
Да, 63-та серия е другия проблем, за който също смятам да сезирам Дирекция "Вагони". ЗА сега победата с бистрата е пълна - климатиците работят, филтрите са сменени и народа - доволен. Лично аз ще отида тези дни да попътувам с 97-003-9 да видя туй чудо(а и имам спечелен бас :lol: ), какво е да пътуваш в бистро с напълно изправен климатик.

Що се касае до 15-63 и 25-63, там нещата стоят по същияа начин - филтри и фреон и няма да има проблеми. Филтрите трябва да се свалят и перат на всеки втори ТП, но със сигурност в "Надежда" тази операция се извършва само на подпис.

Като си спомням колегите от бистрата що рапорт изписаха и нищо не се получи - чак когато нещата се "разсмърдяха" до ниво Дирекция стана "оле мале" и оправиха иначе дребния проблем. Ей това е лошото на БДЖ, че все отгоре трябва да ги натиснат за да се оправи даден проблем.

Публикувано на: Сря Авг 05, 2009 1:30 pm
от assen5
Вчера в бистрото на 8602 не работеше климатика. През цялото време на отоврени прозорци и се препотяваш здраво.
А относно 63 серия - второто ми пътуване в последните 20 дена с 8602
Положението става все по-зле и по-зле. Преди нямаше клима в 2 вагона, сега само в А-вагона и то леко-слабичко, но търпимо и в никои друг вагон не работеше нормално. Писна ми :evil: . Да не говориме за непрекъснатото тресене, но изпаднах в друга тема........

Публикувано на: Чет Авг 06, 2009 10:09 am
от assen5
VESO написа:Не се ли подменя редовно фреона , не се ли чистят духалките
Фреона не е нещо което се износва за да се подменя. Просто трябва да се допълва и да се намират местата от където изтича.

Във вторник като пътувах с 63-та беше отворено таблото в единия край на вагона и так видях два дисплея. На единия пишеш "Външна температура" 34 градуса. На другия пишеше "Температутра в канала" 21 градуса. През цялто пътуване гледах едни две лампички едната за вентилатора (не съм я видя да свети нито веднъж) и другата за климатика тя светеше като слъзах с Сф явно го бяха спряли климатика. От това заключих, че не винаги самото охлаждане е проблем, вентилаторите. Не знам за другите вагони, но в моя духаше адски слабо да не кажа хич студено, ама се понасяше заедно с отворените прозорчета.