Композицията на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС"
Публикувано на: Вто Сеп 30, 2008 11:26 am
По следите на изчезналата композиция...
Информацията е на Началник - влак Пламен Витков, който от две седмици е сътрудник на жп. любителската гилдия!
Началник - влак Пламен Витков работил към Превозна служба - Плевен в годините, когато се е движил въпросният влак. С 11 години трудов стаж в системата, той е имал удоволствието като кондуктор и две години като Началник - влак да съпровожда композицията. Ето какво разказа той за вагоните на влака:
Вагоните бяха унгарски, рециклирани втора ръка. Бяха оцветени в оранжево и червено. Нямаха климатична инсталация и през лятото вътре ставаше непоносима жега, тъй като прозорците имаха малка отваряща се част. Седалките бяха унгарски, не като тези на сегашните вагони серия 63. Салонните и междувагонните врати на 2-ра класа се отваряха както при 63-та серия. На първокласните вагони имаше контактна стъпка пред вратата, и заставайки на нея тя се отваряше. След 10 секунди се затваряше сама. На 1-ва класа тоалетните бяха с резервоар и нищо не падаше на релсите. Тези вагони се движиха до 1998 г, когато се замениха с първите сини 63-ки. Композицията на "ПЛЕВЕН"-а беше от 5 вагона, 4 второкласни и 1 първокласен.
Разкритията
Направено от мен проучване и запитване към ЦП "Пътнически вагони" установи, че въпросните вагони са нулева серия и имат означения както следва:
25 63 000 - Прототипен "В" вагон, включен в състава на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС"
15 63 001 - "А" вагон
15 63 002 - "А2" вагон в състава на влака
25 63 001 - "В" вагон
25 63 002 - "В" вагон
Към този момент, въпросните 5 вагона заедно с легендарните табели на влака се намират на охранявано и сигурно място и очакват да им се монтират охлаждащи вентилационни системи(това, което ние наричаме "климатици" но не е) и да бъдат включени в редовна експлоатация.
И краят на този случай....
След като през месец Февруари посетих ВЗ "ИНТЕРКОМ" - Дряново, където в момента се намират вагоните от състава на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" и установих, че са пребоядисани в сини тонове, но със запазена вътрешна конфигурация. Автоматичните врати IFE са сменени с ръчно отварящи се такива, но с автоматично затваряне и блокировка, идентични с тези на вагоните серия 22 97. Към момента и 5-те вагона на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" са налични, извършен им е среден ремонт, очакват се средства от БДЖ за закупуване на климатични инсталациии, след чиито монтаж ще тръгнат по релсите на България. От посещението на този незабравим и многозначим за мен влак изпитах както радост, за това, че вагоните му не са отишли както ние гадаехме "в небитието", така и малко тъга, която не е свързана особено с форума. Но все пак съм щастлив, че след 7 години в тези вагони отново се чу глъчка и радостен смях. Дано тръгнат скоро!
Ето СНИМКИ
Информацията е на Началник - влак Пламен Витков, който от две седмици е сътрудник на жп. любителската гилдия!
Началник - влак Пламен Витков работил към Превозна служба - Плевен в годините, когато се е движил въпросният влак. С 11 години трудов стаж в системата, той е имал удоволствието като кондуктор и две години като Началник - влак да съпровожда композицията. Ето какво разказа той за вагоните на влака:
Вагоните бяха унгарски, рециклирани втора ръка. Бяха оцветени в оранжево и червено. Нямаха климатична инсталация и през лятото вътре ставаше непоносима жега, тъй като прозорците имаха малка отваряща се част. Седалките бяха унгарски, не като тези на сегашните вагони серия 63. Салонните и междувагонните врати на 2-ра класа се отваряха както при 63-та серия. На първокласните вагони имаше контактна стъпка пред вратата, и заставайки на нея тя се отваряше. След 10 секунди се затваряше сама. На 1-ва класа тоалетните бяха с резервоар и нищо не падаше на релсите. Тези вагони се движиха до 1998 г, когато се замениха с първите сини 63-ки. Композицията на "ПЛЕВЕН"-а беше от 5 вагона, 4 второкласни и 1 първокласен.
Разкритията
Направено от мен проучване и запитване към ЦП "Пътнически вагони" установи, че въпросните вагони са нулева серия и имат означения както следва:
25 63 000 - Прототипен "В" вагон, включен в състава на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС"
15 63 001 - "А" вагон
15 63 002 - "А2" вагон в състава на влака
25 63 001 - "В" вагон
25 63 002 - "В" вагон
Към този момент, въпросните 5 вагона заедно с легендарните табели на влака се намират на охранявано и сигурно място и очакват да им се монтират охлаждащи вентилационни системи(това, което ние наричаме "климатици" но не е) и да бъдат включени в редовна експлоатация.
И краят на този случай....
След като през месец Февруари посетих ВЗ "ИНТЕРКОМ" - Дряново, където в момента се намират вагоните от състава на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" и установих, че са пребоядисани в сини тонове, но със запазена вътрешна конфигурация. Автоматичните врати IFE са сменени с ръчно отварящи се такива, но с автоматично затваряне и блокировка, идентични с тези на вагоните серия 22 97. Към момента и 5-те вагона на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" са налични, извършен им е среден ремонт, очакват се средства от БДЖ за закупуване на климатични инсталациии, след чиито монтаж ще тръгнат по релсите на България. От посещението на този незабравим и многозначим за мен влак изпитах както радост, за това, че вагоните му не са отишли както ние гадаехме "в небитието", така и малко тъга, която не е свързана особено с форума. Но все пак съм щастлив, че след 7 години в тези вагони отново се чу глъчка и радостен смях. Дано тръгнат скоро!
Ето СНИМКИ