
Администратор
По следите на изчезналата композиция...
Информацията е на Началник - влак Пламен Витков, който от две седмици е сътрудник на жп. любителската гилдия!
Началник - влак Пламен Витков работил към Превозна служба - Плевен в годините, когато се е движил въпросният влак. С 11 години трудов стаж в системата, той е имал удоволствието като кондуктор и две години като Началник - влак да съпровожда композицията. Ето какво разказа той за вагоните на влака:
Вагоните бяха унгарски, рециклирани втора ръка. Бяха оцветени в оранжево и червено. Нямаха климатична инсталация и през лятото вътре ставаше непоносима жега, тъй като прозорците имаха малка отваряща се част. Седалките бяха унгарски, не като тези на сегашните вагони серия 63. Салонните и междувагонните врати на 2-ра класа се отваряха както при 63-та серия. На първокласните вагони имаше контактна стъпка пред вратата, и заставайки на нея тя се отваряше. След 10 секунди се затваряше сама. На 1-ва класа тоалетните бяха с резервоар и нищо не падаше на релсите. Тези вагони се движиха до 1998 г, когато се замениха с първите сини 63-ки. Композицията на "ПЛЕВЕН"-а беше от 5 вагона, 4 второкласни и 1 първокласен.
Разкритията
Направено от мен проучване и запитване към ЦП "Пътнически вагони" установи, че въпросните вагони са нулева серия и имат означения както следва:
25 63 000 - Прототипен "В" вагон, включен в състава на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС"
15 63 001 - "А" вагон
15 63 002 - "А2" вагон в състава на влака
25 63 001 - "В" вагон
25 63 002 - "В" вагон
Към този момент, въпросните 5 вагона заедно с легендарните табели на влака се намират на охранявано и сигурно място и очакват да им се монтират охлаждащи вентилационни системи(това, което ние наричаме "климатици" но не е) и да бъдат включени в редовна експлоатация.
И краят на този случай....
След като през месец Февруари посетих ВЗ "ИНТЕРКОМ" - Дряново, където в момента се намират вагоните от състава на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" и установих, че са пребоядисани в сини тонове, но със запазена вътрешна конфигурация. Автоматичните врати IFE са сменени с ръчно отварящи се такива, но с автоматично затваряне и блокировка, идентични с тези на вагоните серия 22 97. Към момента и 5-те вагона на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" са налични, извършен им е среден ремонт, очакват се средства от БДЖ за закупуване на климатични инсталациии, след чиито монтаж ще тръгнат по релсите на България. От посещението на този незабравим и многозначим за мен влак изпитах както радост, за това, че вагоните му не са отишли както ние гадаехме "в небитието", така и малко тъга, която не е свързана особено с форума. Но все пак съм щастлив, че след 7 години в тези вагони отново се чу глъчка и радостен смях. Дано тръгнат скоро!
Ето СНИМКИ
Информацията е на Началник - влак Пламен Витков, който от две седмици е сътрудник на жп. любителската гилдия!
Началник - влак Пламен Витков работил към Превозна служба - Плевен в годините, когато се е движил въпросният влак. С 11 години трудов стаж в системата, той е имал удоволствието като кондуктор и две години като Началник - влак да съпровожда композицията. Ето какво разказа той за вагоните на влака:
Вагоните бяха унгарски, рециклирани втора ръка. Бяха оцветени в оранжево и червено. Нямаха климатична инсталация и през лятото вътре ставаше непоносима жега, тъй като прозорците имаха малка отваряща се част. Седалките бяха унгарски, не като тези на сегашните вагони серия 63. Салонните и междувагонните врати на 2-ра класа се отваряха както при 63-та серия. На първокласните вагони имаше контактна стъпка пред вратата, и заставайки на нея тя се отваряше. След 10 секунди се затваряше сама. На 1-ва класа тоалетните бяха с резервоар и нищо не падаше на релсите. Тези вагони се движиха до 1998 г, когато се замениха с първите сини 63-ки. Композицията на "ПЛЕВЕН"-а беше от 5 вагона, 4 второкласни и 1 първокласен.
Разкритията
Направено от мен проучване и запитване към ЦП "Пътнически вагони" установи, че въпросните вагони са нулева серия и имат означения както следва:
25 63 000 - Прототипен "В" вагон, включен в състава на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС"
15 63 001 - "А" вагон
15 63 002 - "А2" вагон в състава на влака
25 63 001 - "В" вагон
25 63 002 - "В" вагон
Към този момент, въпросните 5 вагона заедно с легендарните табели на влака се намират на охранявано и сигурно място и очакват да им се монтират охлаждащи вентилационни системи(това, което ние наричаме "климатици" но не е) и да бъдат включени в редовна експлоатация.
И краят на този случай....
След като през месец Февруари посетих ВЗ "ИНТЕРКОМ" - Дряново, където в момента се намират вагоните от състава на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" и установих, че са пребоядисани в сини тонове, но със запазена вътрешна конфигурация. Автоматичните врати IFE са сменени с ръчно отварящи се такива, но с автоматично затваряне и блокировка, идентични с тези на вагоните серия 22 97. Към момента и 5-те вагона на "ПЛЕВЕН - ЕКСПРЕС" са налични, извършен им е среден ремонт, очакват се средства от БДЖ за закупуване на климатични инсталациии, след чиито монтаж ще тръгнат по релсите на България. От посещението на този незабравим и многозначим за мен влак изпитах както радост, за това, че вагоните му не са отишли както ние гадаехме "в небитието", така и малко тъга, която не е свързана особено с форума. Но все пак съм щастлив, че след 7 години в тези вагони отново се чу глъчка и радостен смях. Дано тръгнат скоро!
Ето СНИМКИ
Последно промяна от Mario Evstatiev на Съб Яну 02, 2010 7:04 am, променено общо 1 път.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Глобален модератор
Мисля, доста ефективен бе тоя експрес. Една доста удобна връзка за северна България. А дали ще даживеем пак да го видим!?!. Всъщност от тези по-особeнни за времето си релации, остана само Пловдив - Шумен.
Последно промяна от choveka_vlak на Пет Окт 03, 2008 7:37 pm, променено общо 1 път.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Акредитиран фотограф
Имаше , аз го помня - мяркал съм състава в Бургас няколко пъти , нека и колегата "07" изрази мнение , той също го е виждал.Композицията в началото на моите наблюдения бе 5 вагонна (4 В + 1 А) , след това остана на 4 В , а сега са 3.Първокласният вагон бе спрян , понеже освен превозната бригада и представителите на Транспортна полиция , никой друг не се возеше вътре.

Акредитиран фотограф

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Аз също съм за връщане на "ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС", но ми се върти идея, защо да е Плевен - Пловдив, а не Плевен - Карлово. Плюсовете от това ще са основно два: Първо, че ще има един дневен влак в 9 сутнинта от София за Карлово и ще има следобеден бърз влак към 13:30 от Карлово за София. Така ще оправим транспортното обслужване в участъка София - Пирдоп - Карлово. Второто е, че ще се осигури поне още един влак на депо София, който ще се обслужва от две бригади със смяна на гара София.
64.19

Сега сериозно - взех старите разписания за информация , новото - колкото да сверя времепътуванията и размислих върху следното - най - идеалният вариант вече го посочих - Янтрата да идва до ПО.Сега на дневен ред е какво да се прави с "Плевен".Идеята до Карлово не е лоша , но е лишена от рационализация от гледна точка на пътникопотока - след СФ този влак да спира най - много на Подуяне , Пирдоп и Карлово.А от тези гари няма да се генерира такъв пътникопоток в сравнение с дестинацията от 1999/2000 г. Отделно трябва да се гласят срещите по гарите , тъй като линията е еднопътна.Оптималното разписание би било да се пусне до Благоевград , като след СФ да спира на Перник , Радомир и Дупница.На последната гледам в старото разписание е правил връзка за Бобов дол на отиване и връщане.Перник по своето естество е град , към който пътникопотока от и за столицата дори и в ускорен влак би бил значителен.От друга страна в разписанието от 1999/2000 този влак е спирал на Захарна фабрика и Горна баня.Нека някой се изкаже по въпроса , ако няма среща за разминаване там , дали е необходимо да се спира , като имаме предвид сегашното положение.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
През седмицата бобовдолските влакаве са с автобуси.
Дори и да се пусне Пловдив-Плевен пак няма да има много пасажери от точко до точка.Причината е дългото времепътуване, а автобусите го изминават при отворен проход Беклеме за 3,5-4 часа.Зимата инават през Шипка.Пътникопоток този влак ще генерира главно Пловдив-София-Пловдив.
Идеята за Благоевград- пътници ЩЕ ЛИПСВАТ. В най-добрия случай ще има за един вагон.Разстоянието от 123 км. София-Благоевград трябва да се взима най-много за 2 часа.Толкова пътуват автобусите по тази дестинация. Отделно проблемът е и в разписанието.То трябва да е във време, когато наистина ще има пътници, а не влака да вози въздух, както е в по-голямата част от влаковете по 5-та линия.
Дори и да се пусне Пловдив-Плевен пак няма да има много пасажери от точко до точка.Причината е дългото времепътуване, а автобусите го изминават при отворен проход Беклеме за 3,5-4 часа.Зимата инават през Шипка.Пътникопоток този влак ще генерира главно Пловдив-София-Пловдив.
Идеята за Благоевград- пътници ЩЕ ЛИПСВАТ. В най-добрия случай ще има за един вагон.Разстоянието от 123 км. София-Благоевград трябва да се взима най-много за 2 часа.Толкова пътуват автобусите по тази дестинация. Отделно проблемът е и в разписанието.То трябва да е във време, когато наистина ще има пътници, а не влака да вози въздух, както е в по-голямата част от влаковете по 5-та линия.
Информация
Модератори