Страница 1 от 17
EМВ 33 - Обща Дискусия
Публикувано на: Вто Сеп 09, 2008 9:00 pm
от Гост
В тази дискусия нека обсъждаме по-безизвестната ЕМВ 33 серия.
На мен лично ми е интересно да разбера,има ли някакви основни технически характеристики спрямо ЕМВ 33 ?

Re: EМВ 33 - Обща Дискусия
Публикувано на: Вто Сеп 09, 2008 9:12 pm
от bdz46
Лъчо написа:На мен лично ми е интересно да разбера,има ли някакви основни технически характеристики спрямо ЕМВ 33 ?

Това изречение не го схванах.
Ако питаш за различия спрямо 32 - да има. Двете серии са коренно различни. 33 се води усъвършенстван вариянт на 32, но на практика си е нова разработка за Югославските железници, макар да имат някои принципни прилики и взаимозаменяеми части.
Публикувано на: Сря Сеп 10, 2008 8:38 am
от Гост
Същото питах.Забелязвам и врата по средата на водещата мотриса.Това също е различие.Незнам,аз всеоще несъм се возил на 33уно предполагам че все ще му дойде времето

Публикувано на: Сря Сеп 10, 2008 9:01 am
от Maikal
Мисля и че е с различен пантограф от 32 серия
Публикувано на: Сря Сеп 10, 2008 10:29 am
от bdz46
Лъчо написа:Същото питах.Забелязвам и врата по средата на водещата мотриса.Това също е различие.Незнам,аз всеоще несъм се возил на 33уно предполагам че все ще му дойде времето

Ако не побързаш няма да му дойде времето, защото има само една такава в движение и тя е в трагично състояние.
Една от разликите с 32 е точно двукрилите врати в средата на вагоните (не мотриси). Оригиналните пантографи на серия 33 са от тип, широко разпространен в страните от бивша Югославия, каквито бяха сложени и на първите няколко машини серия 46 200. С времето обаче те се изпочупиха и се сменят с чешки пантографи като на 44/45. С оригиналните пантографи са само 33 009/010 и 33 011/012, които не се движат.
Окачването на серия 33 е принципно различно и возят изключително твърдо. Спирачната система е Oerlikon (шведска, но произведена в Сърбия по лиценз). Осветлението в салоните е с луминисцентни лампи.
Има разлики в тяговото оборудване, някои принципно различни възли и агрегати. Управлението на почти цялото силово оборудване е електронно.
Друга съществена разлика е в теглично-отбивачните съоръжения. При серия 33 вагоните са твърдо свързани с неавтоматична сцепка Scharfenberg, а на челните страни на влака има стандартен винтов спряг.
Има и взаимозаменяеми елементи с 32-ра серия - челни и странични прозорци на кабините, външни врати, компресори, релета и контактори, скоростомери Hasler, седалки, колооси и др.
Доставени са 6 влака серия 33 както следва:
33 001/002 - бездействие поради ограбени кабели;
33 003/004 - тотално изтърбушена, само гол кош с талиги в база Асеново;
33 005/006 - до преди няколко години разграбена, но възстановена с части от 33 011, повече от година бездейства с ограбени кабели;
33 007/008 - в движение, но в много лошо състояние;
33 009/010 - бездейства от 4 години с ограбени кабели непосредствено след подемен ремонт;
33 011/012 - бездейства след удар в края на глух коловоз в гара София. Липсват много части.;
Публикувано на: Сря Сеп 10, 2008 10:59 am
от Гост
Благодаряти за предоставената информация !
Радвам се,че научих нещо по-вече за серия 33
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 3:57 pm
от Mario Evstatiev
33 007/008 вече е спряна за някакъв ремонт. В картона я водят само "НАДПРОБЕГ", коего при сегашната ситуация с ЕМВ е най - прекия път към Асеново, Дупница, Кулата или Бог знае къде...
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 4:20 pm
от 45 151
Край на ЕМВ 33. Мир на праха и. Това мисля е най-малко експлоатираната серия в България.
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 4:31 pm
от Mario Evstatiev
45 151 написа:Край на ЕМВ 33. Мир на праха и. Това мисля е най-малко експлоатираната серия в България.
Серия 33 пристига у нас в края на 1991 г и е зачислена изцяло в Ел. депо Подуяне. Тогавашното оцветяване на ЕМВ е било в сини тонове с червени врати, понастоящем такъв екземпляр е само 33 003/004, от която е останал гол кош на оригинални талиги в Асеново. Останалите ЕМВ биват пребоядисани. Още с пристигането си, ЕМВ 33 дават редица дефекти, което налага специалистите от сервиза да извършват постоянно различни по вид и обем ремонти. Основните слаби места се оказват електрониката за управление(блок БУД), електрическата контактна платка на кранмашиниста и сръбските пантографи, които биват подменени с такива от локомотиви серия 44/45(тип 25LSP4). Последния останал ЕМВ със сръбски пантографи е 33 009/010, който се намира в депо Подуяне с изрязан кабелаж. Трагедията на ЕМВ 33 започва още със спирането на 33 003/004 за бандажи ипревръщането и в донор поради липса на части. Така се стига до момента, в който остана само коша от нея. Последва я 33 011/012, която достигна до почти същото състояние и заедно с 33 003/004 бяха закарани през 2006 г. в базата в Асеново уж на отговорно пазене. След това бяха изрязани кабелите на 33 00/002, която седи в депо София, последва я 33 005/006, която също надали ще бъде възстановена. 33 009/010 е доста ограбена и няма изгледи за възстановяване на този етап, изключвайки модернизация. Последния действащ влак от серия 33, 33-007/008 въпреки, че претърпя запалване на ТД се движеше до последно, докато не дойде телеграма за спирането му подари надпробег за голям ремонт. С това и експлоатацията на ЕМВ 33 завърши безславно, докато в същото време братята Сърби си карат щастливи скромното количество от 108 влака, блазя им!
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 4:37 pm
от 45 151
Съгласен съм.
Заб. Вратите бяха оранжеви и ЕМВ нямаха проблеми в началото, от както започнаха да ги пипат българите обаче се появиха много от проблемите.
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 4:52 pm
от Mario Evstatiev
45 151 написа:Съгласен съм.
Заб. Вратите бяха оранжеви и ЕМВ нямаха проблеми в началото, от както започнаха да ги пипат българите обаче се появиха много от проблемите.
Приемам корекциите. Но сърбите са си решили проблема със електрониката, сложили са сръбска.
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 5:07 pm
от Гост
45 151 написа:Съгласен съм.
Заб. Вратите бяха оранжеви и ЕМВ нямаха проблеми в началото, от както започнаха да ги пипат българите обаче се появиха много от проблемите.
Не се ли побългари едно нещо,няма да ни е мирна главата...
Горките 33

Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 6:58 pm
от Labros
Истината е, че при добро желание за експлоатация на ЕМВ 33 серия, нямаше да се стига да този момент с изолирани, бракувани и ограбени мотриси.Примерът е налице- сърбите имат желание и си правят всякакви подобрения, за да се увеличат годините на експлаотация на мотрисите.Но при липса на желание и тотална незаинтересованост- както е у нас, ето ти и резултата...
Имали са дефекти- при качествено отстраняване и дори подобрения на някои уреди (умни глави има) ако не всички, то поне 80% щяха да тупуркат по родните линии.
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 7:20 pm
от VESO
Аз да попитам нещо - защо са внесени само 6 мотрисни влака от тази серия - толкова са били поръчани , или се е случило нещо друго? За сравнение серия 32-00 е включвала 79 единици.
Колкото до сърбите , по снимки съм гледал , че на някои от техните мотриси има климатици.Не само че още се движи този остарял за времето си подвижен състав , но се модернизира и западните ни съседни съвсем нямат намрение да го спират и бракуват.
За финал ето една красива снимка от Черна гора , която намерих в Интернет:

Ако не се лъжа с такава окраска бяха и нашите 33-00-ки , когато дойдоха - с оранжево са само вратите откъм салона.Другите (откъм багажното отделние) са си били сини.По- късно ги пребоядисаха на червени , а вратите - жълти.
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 7:27 pm
от Mario Evstatiev
Окраската на сърбските ЕМВ 412 е същата като на нашата 33 преди почервеняването им. Освен, че кабините на ЕМВ 412 са климатизирани, салонното оборудване е сменено, на някои ЕМВ има и климатик в салона. Запазени са щорите на прозорците, които работят безотказно.