Гост
Гост
EМВ 33 - Обща Дискусия

Мнение от Гост »

В тази дискусия нека обсъждаме по-безизвестната ЕМВ 33 серия.
На мен лично ми е интересно да разбера,има ли някакви основни технически характеристики спрямо ЕМВ 33 ? :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник
Re: EМВ 33 - Обща Дискусия

Мнение от bdz46 »

Лъчо написа:На мен лично ми е интересно да разбера,има ли някакви основни технически характеристики спрямо ЕМВ 33 ? :)
Това изречение не го схванах.
Ако питаш за различия спрямо 32 - да има. Двете серии са коренно различни. 33 се води усъвършенстван вариянт на 32, но на практика си е нова разработка за Югославските железници, макар да имат някои принципни прилики и взаимозаменяеми части.
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Същото питах.Забелязвам и врата по средата на водещата мотриса.Това също е различие.Незнам,аз всеоще несъм се возил на 33уно предполагам че все ще му дойде времето :)
Мнения: 58
Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 10:00 pm
Местоположение: Велико Търново / Варна
Обратна връзка:

Мнение от Maikal »

Мисля и че е с различен пантограф от 32 серия
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Лъчо написа:Същото питах.Забелязвам и врата по средата на водещата мотриса.Това също е различие.Незнам,аз всеоще несъм се возил на 33уно предполагам че все ще му дойде времето :)
Ако не побързаш няма да му дойде времето, защото има само една такава в движение и тя е в трагично състояние.
Една от разликите с 32 е точно двукрилите врати в средата на вагоните (не мотриси). Оригиналните пантографи на серия 33 са от тип, широко разпространен в страните от бивша Югославия, каквито бяха сложени и на първите няколко машини серия 46 200. С времето обаче те се изпочупиха и се сменят с чешки пантографи като на 44/45. С оригиналните пантографи са само 33 009/010 и 33 011/012, които не се движат.
Окачването на серия 33 е принципно различно и возят изключително твърдо. Спирачната система е Oerlikon (шведска, но произведена в Сърбия по лиценз). Осветлението в салоните е с луминисцентни лампи.
Има разлики в тяговото оборудване, някои принципно различни възли и агрегати. Управлението на почти цялото силово оборудване е електронно.
Друга съществена разлика е в теглично-отбивачните съоръжения. При серия 33 вагоните са твърдо свързани с неавтоматична сцепка Scharfenberg, а на челните страни на влака има стандартен винтов спряг.
Има и взаимозаменяеми елементи с 32-ра серия - челни и странични прозорци на кабините, външни врати, компресори, релета и контактори, скоростомери Hasler, седалки, колооси и др.
Доставени са 6 влака серия 33 както следва:
33 001/002 - бездействие поради ограбени кабели;
33 003/004 - тотално изтърбушена, само гол кош с талиги в база Асеново;
33 005/006 - до преди няколко години разграбена, но възстановена с части от 33 011, повече от година бездейства с ограбени кабели;
33 007/008 - в движение, но в много лошо състояние;
33 009/010 - бездейства от 4 години с ограбени кабели непосредствено след подемен ремонт;
33 011/012 - бездейства след удар в края на глух коловоз в гара София. Липсват много части.;
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Благодаряти за предоставената информация ! :)
Радвам се,че научих нещо по-вече за серия 33
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

33 007/008 вече е спряна за някакъв ремонт. В картона я водят само "НАДПРОБЕГ", коего при сегашната ситуация с ЕМВ е най - прекия път към Асеново, Дупница, Кулата или Бог знае къде...
64.19
Мнения: 48
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 8:50 pm
Местоположение: София

Мнение от 45 151 »

Край на ЕМВ 33. Мир на праха и. Това мисля е най-малко експлоатираната серия в България.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

45 151 написа:Край на ЕМВ 33. Мир на праха и. Това мисля е най-малко експлоатираната серия в България.
Серия 33 пристига у нас в края на 1991 г и е зачислена изцяло в Ел. депо Подуяне. Тогавашното оцветяване на ЕМВ е било в сини тонове с червени врати, понастоящем такъв екземпляр е само 33 003/004, от която е останал гол кош на оригинални талиги в Асеново. Останалите ЕМВ биват пребоядисани. Още с пристигането си, ЕМВ 33 дават редица дефекти, което налага специалистите от сервиза да извършват постоянно различни по вид и обем ремонти. Основните слаби места се оказват електрониката за управление(блок БУД), електрическата контактна платка на кранмашиниста и сръбските пантографи, които биват подменени с такива от локомотиви серия 44/45(тип 25LSP4). Последния останал ЕМВ със сръбски пантографи е 33 009/010, който се намира в депо Подуяне с изрязан кабелаж. Трагедията на ЕМВ 33 започва още със спирането на 33 003/004 за бандажи ипревръщането и в донор поради липса на части. Така се стига до момента, в който остана само коша от нея. Последва я 33 011/012, която достигна до почти същото състояние и заедно с 33 003/004 бяха закарани през 2006 г. в базата в Асеново уж на отговорно пазене. След това бяха изрязани кабелите на 33 00/002, която седи в депо София, последва я 33 005/006, която също надали ще бъде възстановена. 33 009/010 е доста ограбена и няма изгледи за възстановяване на този етап, изключвайки модернизация. Последния действащ влак от серия 33, 33-007/008 въпреки, че претърпя запалване на ТД се движеше до последно, докато не дойде телеграма за спирането му подари надпробег за голям ремонт. С това и експлоатацията на ЕМВ 33 завърши безславно, докато в същото време братята Сърби си карат щастливи скромното количество от 108 влака, блазя им!
64.19
Мнения: 48
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 8:50 pm
Местоположение: София

Мнение от 45 151 »

Съгласен съм.
Заб. Вратите бяха оранжеви и ЕМВ нямаха проблеми в началото, от както започнаха да ги пипат българите обаче се появиха много от проблемите.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

45 151 написа:Съгласен съм.
Заб. Вратите бяха оранжеви и ЕМВ нямаха проблеми в началото, от както започнаха да ги пипат българите обаче се появиха много от проблемите.
Приемам корекциите. Но сърбите са си решили проблема със електрониката, сложили са сръбска.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

45 151 написа:Съгласен съм.
Заб. Вратите бяха оранжеви и ЕМВ нямаха проблеми в началото, от както започнаха да ги пипат българите обаче се появиха много от проблемите.
Не се ли побългари едно нещо,няма да ни е мирна главата... :evil:

Горките 33 :sad5:
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Истината е, че при добро желание за експлоатация на ЕМВ 33 серия, нямаше да се стига да този момент с изолирани, бракувани и ограбени мотриси.Примерът е налице- сърбите имат желание и си правят всякакви подобрения, за да се увеличат годините на експлаотация на мотрисите.Но при липса на желание и тотална незаинтересованост- както е у нас, ето ти и резултата...
Имали са дефекти- при качествено отстраняване и дори подобрения на някои уреди (умни глави има) ако не всички, то поне 80% щяха да тупуркат по родните линии.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз да попитам нещо - защо са внесени само 6 мотрисни влака от тази серия - толкова са били поръчани , или се е случило нещо друго? За сравнение серия 32-00 е включвала 79 единици.
Колкото до сърбите , по снимки съм гледал , че на някои от техните мотриси има климатици.Не само че още се движи този остарял за времето си подвижен състав , но се модернизира и западните ни съседни съвсем нямат намрение да го спират и бракуват.
За финал ето една красива снимка от Черна гора , която намерих в Интернет:
Изображение
Ако не се лъжа с такава окраска бяха и нашите 33-00-ки , когато дойдоха - с оранжево са само вратите откъм салона.Другите (откъм багажното отделние) са си били сини.По- късно ги пребоядисаха на червени , а вратите - жълти.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Окраската на сърбските ЕМВ 412 е същата като на нашата 33 преди почервеняването им. Освен, че кабините на ЕМВ 412 са климатизирани, салонното оборудване е сменено, на някои ЕМВ има и климатик в салона. Запазени са щорите на прозорците, които работят безотказно.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “ЕМВ серия 32 и 33 | Electric multiple units series 32 and 33”

Информация