Страница 1 от 2

Краят на 32-ра серия дойде

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 9:20 am
от rexkos
Във връзка с подобряването на безопасността на транспортната услуга „Български държавни железници” ЕАД извършиха извънреден преглед в техническо и противопожарно отношение на всички електрически мотрисни влакове от 32-ра и 33-та серия. При този преглед в някои от мотрисите бяха констатирани известни технически неизправности, които по никакъв начин не застрашават сигурността на железопътните превози. Независимо от това, от утре (12-ти август), „Български държавни железници” ЕАД започват поетапното изваждане от движение на почти всички електрически мотрисни влакове от 32-ра и 33-та серия поради факта, че са в експлоатация над 35 години. Това е една от поредните мерки, които дружеството предприема с цел да минимизира рисковете при превоз на пътници. При внимателно преразглеждане на настоящата транспортна схема, „Български държавни железници” ЕАД разработиха алтернативни варианти за превоз, чрез които да не бъде нарушено нормалното обслужване на клиентите на железопътния превозвач.

Към настоящия момент 140 пътнически влака, движещи се по различни маршрути в страната, се обслужват с ЕМВ 32-ра и 33-та серия. След поетапното изваждане от движение на електрическите мотриси, обслужването на тези 140 влака ще бъде извършвано по следния начин:

• Съставите на 43 от пътническите влакове ще бъдат заменени с композиции от локомотиви и пътнически вагони.
• 20 пътнически влака ще бъдат отменени, като на тяхно място „Български държавни железници” ЕАД ще наемат автобуси, които ще се движат по маршрутите и разписанията на отменените влакове. По този начин железопътният превозвач ще запази нормалното транспортно обслужване на своите клиенти в участъците, където ще бъдат отменени влакове. Подмяната на тези влакове с автобуси ще се извърши поетапно, в зависимост от процедурите за сключване на договори между „Български държавни железници” ЕАД и автобусни фирми.
• 77 пътнически влака ще продължат засега да се обслужват с 13 електромотрисни влака от 32-ра серия. В изпълнение на своята програма за обновяване на подвижния железопътен състав, „Български държавни железници” ЕАД ще пуснат в редовна експлоатация последните 5 нови електромотрисни влака „Дезиро”, след като те преминат необходимото сертифициране. С тези 5 нови мотриси железопътният превозвач ще подмени състава на общо 31 пътнически влака, които се обслужват от ЕМВ 32-ра серия.

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 9:25 am
от 44142
Нищо хубаво. При тази липса на лок и ваг ще стане мазало.

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 10:11 am
от 43.309
Най-необмислената, малуумна постъпка от страна на БДЖ. Локомотиви и вагони, те знаят ли въобще, че в момента Горна По и Сф едва връзват двата края за лок.Отделно няма вагони.

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 10:18 am
от bdz46
Преполагам оцелелите 32 ще бъдат в ГО и Ва.
Като нищо може да видим и как безславно се закрива несполучилата серия 33.
Интересно след няколко години как ще се кърпи положението с 30/31, защото тогава 32 съвсем няма да остане.

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 10:20 am
от Vladyar
Това с автобусите, които ще се движат на мястото на влакове, ме дразни най-много в цялата история. Някой знаели кои влакове ще бъдат заменени?

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 9:43 pm
от rexkos
10206/10207/10210/10211 ще са с вагони и ДЛ серия 06. Утре очаквайте снимки.
Това с автобусите, които ще се движат на мястото на влакове, ме дразни най-много в цялата история. Някой знаели кои влакове ще бъдат заменени?
Мездра-Враца, Дупница - Бобов дол, но не съм 100% сигурен.

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 10:26 pm
от VESO
Дочух и за Монтана - Берковица , но все още чакам потвърждение.

Публикувано на: Пон Авг 11, 2008 11:01 pm
от 43.309
Правилно си чул. :wink:

Публикувано на: Вто Авг 12, 2008 9:44 pm
от VESO
Електричката в този участък пътуваше почти празна , но как ще се реши въпросът с директните вагони от София? :?

Публикувано на: Вто Авг 12, 2008 9:45 pm
от rexkos
Директните от София ще си пътуват. Няма да се движат само тези, които все още са с 32-ки.

Публикувано на: Вто Авг 12, 2008 9:48 pm
от rexkos
Влак 10207 днес:

Изображение

Публикувано на: Сря Авг 13, 2008 2:12 pm
от Naskoni
Много отдавна не съм се возил на влак със шестак начело, завиждам ти. :?

Публикувано на: Сря Авг 13, 2008 3:39 pm
от Mario Evstatiev
За 32-ра серия иди - дойди съм съгласен да се спрат "уморените коне", но за 33-та, която не само бе вандалски съсипана като серия ТПС, но и бе подложена на всякакви малоумщини в депото смятам, че един заводски ремонт в "МИН - Ниш" няма да е зле като идея. Първо ще спомена, че познавам из дълбоко работата на завода и опита му в ремонти, модификации и модернизации на ЕМВ серия 412(аналог на БДЖ 33). Един такъв ремонт на влак серия 412 в крайно лошо състояние(след опожаряване от футболни вандали през 2004 г.) се извършва за 2-4 месеца с полагане на нов кабелаж, частична модернизация, климатици в салоните и на кабините, ново салонно оборудване и други модификации и крайната цена за потребителя(в случая Железнице Србие) е около 450 000 Евра. Смятам, че е редно БДЖ да помисли за подобен род съживяване на 33-та серия, тъй като ресурса на машините още не е изтекъл, а някои от тях са били в експлоатация прекалено кратко. Ако това не се случи, а бъдат нарязани още по - редно е някой от "горе" да посети Зандан Палас за доста дълго!

Публикувано на: Сря Авг 13, 2008 4:04 pm
от Naskoni
Марио, тъй като едва ли четат форумите тези хора, от които зависи модернизацията или бракуването на 33 серия, би трябвало да се използва форумния натиск чрез и-мейли и евентуално по друг начин.

Публикувано на: Сря Авг 13, 2008 4:49 pm
от Labros
Някои фамилни автобусни фирми доста ще понапълнят гушките...