Във връзка с подобряването на безопасността на транспортната услуга „Български държавни железници” ЕАД извършиха извънреден преглед в техническо и противопожарно отношение на всички електрически мотрисни влакове от 32-ра и 33-та серия. При този преглед в някои от мотрисите бяха констатирани известни технически неизправности, които по никакъв начин не застрашават сигурността на железопътните превози. Независимо от това, от утре (12-ти август), „Български държавни железници” ЕАД започват поетапното изваждане от движение на почти всички електрически мотрисни влакове от 32-ра и 33-та серия поради факта, че са в експлоатация над 35 години. Това е една от поредните мерки, които дружеството предприема с цел да минимизира рисковете при превоз на пътници. При внимателно преразглеждане на настоящата транспортна схема, „Български държавни железници” ЕАД разработиха алтернативни варианти за превоз, чрез които да не бъде нарушено нормалното обслужване на клиентите на железопътния превозвач.
Към настоящия момент 140 пътнически влака, движещи се по различни маршрути в страната, се обслужват с ЕМВ 32-ра и 33-та серия. След поетапното изваждане от движение на електрическите мотриси, обслужването на тези 140 влака ще бъде извършвано по следния начин:
• Съставите на 43 от пътническите влакове ще бъдат заменени с композиции от локомотиви и пътнически вагони.
• 20 пътнически влака ще бъдат отменени, като на тяхно място „Български държавни железници” ЕАД ще наемат автобуси, които ще се движат по маршрутите и разписанията на отменените влакове. По този начин железопътният превозвач ще запази нормалното транспортно обслужване на своите клиенти в участъците, където ще бъдат отменени влакове. Подмяната на тези влакове с автобуси ще се извърши поетапно, в зависимост от процедурите за сключване на договори между „Български държавни железници” ЕАД и автобусни фирми.
• 77 пътнически влака ще продължат засега да се обслужват с 13 електромотрисни влака от 32-ра серия. В изпълнение на своята програма за обновяване на подвижния железопътен състав, „Български държавни железници” ЕАД ще пуснат в редовна експлоатация последните 5 нови електромотрисни влака „Дезиро”, след като те преминат необходимото сертифициране. С тези 5 нови мотриси железопътният превозвач ще подмени състава на общо 31 пътнически влака, които се обслужват от ЕМВ 32-ра серия.
Към настоящия момент 140 пътнически влака, движещи се по различни маршрути в страната, се обслужват с ЕМВ 32-ра и 33-та серия. След поетапното изваждане от движение на електрическите мотриси, обслужването на тези 140 влака ще бъде извършвано по следния начин:
• Съставите на 43 от пътническите влакове ще бъдат заменени с композиции от локомотиви и пътнически вагони.
• 20 пътнически влака ще бъдат отменени, като на тяхно място „Български държавни железници” ЕАД ще наемат автобуси, които ще се движат по маршрутите и разписанията на отменените влакове. По този начин железопътният превозвач ще запази нормалното транспортно обслужване на своите клиенти в участъците, където ще бъдат отменени влакове. Подмяната на тези влакове с автобуси ще се извърши поетапно, в зависимост от процедурите за сключване на договори между „Български държавни железници” ЕАД и автобусни фирми.
• 77 пътнически влака ще продължат засега да се обслужват с 13 електромотрисни влака от 32-ра серия. В изпълнение на своята програма за обновяване на подвижния железопътен състав, „Български държавни железници” ЕАД ще пуснат в редовна експлоатация последните 5 нови електромотрисни влака „Дезиро”, след като те преминат необходимото сертифициране. С тези 5 нови мотриси железопътният превозвач ще подмени състава на общо 31 пътнически влака, които се обслужват от ЕМВ 32-ра серия.
Последно промяна от rexkos на Пон Авг 11, 2008 9:25 am, променено общо 1 път.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Преполагам оцелелите 32 ще бъдат в ГО и Ва.
Като нищо може да видим и как безславно се закрива несполучилата серия 33.
Интересно след няколко години как ще се кърпи положението с 30/31, защото тогава 32 съвсем няма да остане.
Като нищо може да видим и как безславно се закрива несполучилата серия 33.
Интересно след няколко години как ще се кърпи положението с 30/31, защото тогава 32 съвсем няма да остане.
Последно промяна от bdz46 на Пон Авг 11, 2008 10:21 am, променено общо 1 път.

Координатор УС
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Администратор
За 32-ра серия иди - дойди съм съгласен да се спрат "уморените коне", но за 33-та, която не само бе вандалски съсипана като серия ТПС, но и бе подложена на всякакви малоумщини в депото смятам, че един заводски ремонт в "МИН - Ниш" няма да е зле като идея. Първо ще спомена, че познавам из дълбоко работата на завода и опита му в ремонти, модификации и модернизации на ЕМВ серия 412(аналог на БДЖ 33). Един такъв ремонт на влак серия 412 в крайно лошо състояние(след опожаряване от футболни вандали през 2004 г.) се извършва за 2-4 месеца с полагане на нов кабелаж, частична модернизация, климатици в салоните и на кабините, ново салонно оборудване и други модификации и крайната цена за потребителя(в случая Железнице Србие) е около 450 000 Евра. Смятам, че е редно БДЖ да помисли за подобен род съживяване на 33-та серия, тъй като ресурса на машините още не е изтекъл, а някои от тях са били в експлоатация прекалено кратко. Ако това не се случи, а бъдат нарязани още по - редно е някой от "горе" да посети Зандан Палас за доста дълго!
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори