
Мнения: 58
Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 10:00 pm
Местоположение: Велико Търново / Варна
Обратна връзка:
Малко не точно по темата, но сега се сещам, че като бях в Германия много изненадан бях когато на гарата в Кьолн в състава на един нощен експрес освен стандартните спални вагони имаше и вагон дискотека
Доста стабилна музика се чуваше извън него. Сигурно ако измислят нещо такова и в БГ ще има по голям интерес към нощните влакове от към по-младото поколение
Но за целта може би трябва и инфрата да е по добра, че на участъците с много тръскане ще е мазало вътре.



Техник

В случай, че пътувате за Русия съвсем спокойно може да се случи и непозната. Руските вагони-сандъци, които всички сте виждали на Централна гара, освен че са за по 4 човека в купе, са и "смесени", тоест купетата не са отделно "мъжки" и "женски". Питайте някой, който едно време е пътувал за Съюза на екскурзия по награда (самолет се полагаше само на големците) да потвърди това.

Глобален модератор
Същото важи и за цяла Европа. Пътувал съм много със спални вагони и винаги ми са е случвала компания от поне една дама. За мой късмет все готини.pavel написа:В случай, че пътувате за Русия съвсем спокойно може да се случи и непозната. Руските вагони-сандъци, които всички сте виждали на Централна гара, освен че са за по 4 човека в купе, са и "смесени", тоест купетата не са отделно "мъжки" и "женски".
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор
Ако си с приятелката или сте семейство си пътувате заедно. Иначе се делят мъжете и жените в отделни кабини. Това е направено с цел комфорт, не друго.zhivko88 написа:Добре де аз нещо не разбрах като хоратаАко пътуваш в България със спален вагон и ако с теб е приятелката или примерното жената с децата трябва да спите по отделно така ли ?
По темета , един от немците , с когото си пиша , ми изпрати тази снимка от гара Budapest Keleti pu.На нея е влак D 347 "Dacia" за Bucureşti Nord.Вижте само каква е "компанията" на нашия вагон , който е с номер 51 52 70 30 507-8. 

Тук питай румънците, понеже до юни месец те осигуряват спалния вагон по релацията София - Букурещ - София. От юни до декември БДЖ осигурява спален вагон по същото направление, тъй че живот и здраве лятото може и да се появи.Vancho написа:А да не говорим че спряха изобщо спалния Букурещ София на 383 /382

Това е спогодба между железопътните администрации на румънците и нашата.Няма защо да се драмяскат два празни спални вагона , като пътниците за румънската столица се събират и в един. Доколкото са ми казвали , ако някой клиент иска да пътува до Букурещ в руския или украинския спален , също може да си закупи билет за тези вагони.
По информация , подадена ми на Л.С. от един форумец , научих , че във "ВРЗ 99" се намира интересен спален вагон.Днес отидох на място да проверя и наистина видях такъв вагон , само че се намираше на много неподходящо място за снимане - бе вкаран под големия навес , където стоят вагони , които имат технически проблеми и чакат ред за влизане в халетата.Успях да му направя тази снимка отдалече и още една , от която се вижда буква "В" на него , предполагам е собственост на белгийските железници , тъй като съм гледал , че тази буква стои на техните вагони.
Такъв тип спални с прозорци , разположени зигзаобразно се експлоатират от гръцките железници , ето снимка на 360 от 13-ти юни 2009 г. В други държави не знам да се движат , не съм обръщал внимание по снимки.
Успях да намеря човек , когото да попитам , но той ми каза , че вагонът дошъл от Румъния , имало някакви проблеми с него и бил вкаран на това място от известно време.Вратите бяха запечатани и не можеше да се влезе вътре , прозорците бяха тъмни и снимка отвън нямаше как да излезе , а и твърде неудобното положение изключваше каквато и да е фотография отдалече.Още повече , че зад него бе 44-ката с номер 002 , която стои в завода от доста време.Както в последствие разбрах , тя се намира там не за прекатегоризирането и в "бизнес класа" , а за ремонт.
Интересното бе , че от страната , от която огледах спалния вагон , нямаше никакви надписи относно администрация - собственик , скорост , отопление , дължина и др. задължителни реквизити , които се изписват при вагоните.Дали обаче у нас е боядисан така , човекът не успя да каже със сигурност.
Такъв тип спални с прозорци , разположени зигзаобразно се експлоатират от гръцките железници , ето снимка на 360 от 13-ти юни 2009 г. В други държави не знам да се движат , не съм обръщал внимание по снимки.
Успях да намеря човек , когото да попитам , но той ми каза , че вагонът дошъл от Румъния , имало някакви проблеми с него и бил вкаран на това място от известно време.Вратите бяха запечатани и не можеше да се влезе вътре , прозорците бяха тъмни и снимка отвън нямаше как да излезе , а и твърде неудобното положение изключваше каквато и да е фотография отдалече.Още повече , че зад него бе 44-ката с номер 002 , която стои в завода от доста време.Както в последствие разбрах , тя се намира там не за прекатегоризирането и в "бизнес класа" , а за ремонт.
Интересното бе , че от страната , от която огледах спалния вагон , нямаше никакви надписи относно администрация - собственик , скорост , отопление , дължина и др. задължителни реквизити , които се изписват при вагоните.Дали обаче у нас е боядисан така , човекът не успя да каже със сигурност.

Едва ли е мястото да ви питам , но ще пътувам от София до Букурещ в понеделник (17:01). Имам притеснение , защото е нощен влак и тръгва в 20:40 и стига 6:30 , а съм момиче и съм сама.Като си закупих билета ми казаха , че има един седящ вагон и аз реших да съм в него.До сега съм пътувала само със самолети , а на влак съм се качвала сигурно като дете за последно преди 15-20 години.Не знам дали е безопасно и дали някой има идея колко е пълен вагона (382).Благодаря много за отделеното внимание!
VESO: Мнението е редактирано на кирилица от мен.
VESO: Мнението е редактирано на кирилица от мен.
Точно в този вагон пътувах миналото лято за румънската столица и в отделението от София бяхме няколко човека с международни билети - аз , някаква финландка и една испанка.На Русе се качи малка група румънски момчета , а на Giurgiu Nord вагонът почти се напълни с хора , които отиваха към столицата , явно по работа.Не съм имал никакви притеснения , след митническата проверка , мина румънската превозна бригада за билетите , която продължи към спалните вагони и повече не се върна.Постепенно всички в купето бяха заспали , малко преди București Nord се разбудиха и започнаха да се приготвят.Така че пътувай си спокойно и не се притеснявай.А и влакът не спира никъде другаде на румънска територия.
По принцип в ден петък влакът се движи по пълен и има доста румънци най вече, но се срещат и други чужденци. Не се притеснявай относно сигурността. Част от вагона е първокласно отделение с купета, но не се таксува като първа класа. Там по принцип е по спокойно и празно, въпреки че целия вагон пък и влака не са особено населени, така че може да пътуваш в купето мисля че ще ти е най спокойно 

Информация
Модератори